Sztuczna inteligencja to rozwój technologii, które pozwalają maszynom analizować dane, uczyć się logiki i podejmować świadome decyzje podobne do ludzkich. Analityka AI może dodatkowo zidentyfikować ukryte wzorce i zapewnić przewagę konkurencyjną niezbędną do prześcignięcia konkurencji.
Wielu prekursorów przemysłu już stosuje machine learning, deep learning, przetwarzanie języka naturalnego i wiele innych technologii, aby wykorzystać i rozwijać swoją działalność.
Sztuczna inteligencja wpłynie na prawie wszystkie branże. Nawet branże, które są całkowicie oddzielone od informatyki i sztucznej inteligencji, czerpią korzyści z jej innowacji.
Sztuczna inteligencja jest przedmiotem badań od ponad 30 lat. W tym czasie poczyniono duże postępy w tej dziedzinie technologii: na przykład wydajniejszy sprzęt i oprogramowanie oraz zwiększona moc obliczeniowa i transmisja danych. Korzystanie ze sztucznej inteligencji stwarza zupełnie nowe możliwości elastycznej, wydajnej produkcji, nawet w przypadku złożonych i coraz bardziej dostosowanych produktów w małych seriach. Konsekwencje będą znaczące.
Pierwsze rzeczywiste zastosowania sztucznej inteligencji już teraz znajdują miejsce w zwykłych działaniach przemysłowych, w tym w rozpoznawaniu języka do wykonywania podstawowych zadań.
Liderzy branży wciąż nie mogą zgodzić się, co uosabia termin „robot”. Specjaliści rozumieją roboty jako programowalne maszyny, które wykonują zadania, ale nikt nie może dokładnie określić, gdzie kończy się ta definicja.
Dzisiejsze roboty napędzane sztuczną inteligencją, a przynajmniej maszyny za takie uważane, nie posiadają naturalnej inteligencji ogólnej, ale są w stanie rozwiązywać problemy i „myśleć” w ograniczonym zakresie.
Od pracy na liniach montażowych po nauczanie studentów języka angielskiego – przykładów sztucznej inteligencji w dziedzinie robotyki jest mnóstwo.
Sztuczna inteligencja okazuje się przełomem w opiece zdrowotnej, usprawniając praktycznie każdy aspekt branży, od operacji wspomaganych robotami po ochronę prywatnych danych przed cyberprzestępcami.
Opieka zdrowotna od dawna cierpi z powodu rosnących w zawrotnym tempie kosztów leczenia i nieefektywnych procesów. Sztuczna inteligencja zapewnia oczernianej branży bardzo potrzebną metamorfozę.
Wirtualni asystenci korzystający z AI zmniejszają liczbę niepotrzebnych wizyt w szpitalu, firmy farmaceutyczne badają leki ratujące życie w ułamku czasu i kosztów, które tradycyjnie są potrzebne, a sztuczna inteligencja jest nawet wykorzystywana do dostarczania opieki zdrowotnej krajom słabo rozwiniętym.
Samojezdne samochody wspomagane sztuczną inteligencją wykorzystują czujniki i sprzęt kognitywny do bezpiecznej jazdy, unikania korków i wypadków.
To także toruje drogę dla połączonego systemu motoryzacyjnego, w którym wszystkie samochody są połączone i mogą wymieniać informacje. Umożliwia to pojazdom zgłaszanie awarii innych pojazdów oraz efektywną zmianę trasy i nawigację, skracając czas podróży.
Może również działać w samochodach obsługiwanych ręcznie, wspomagając kierowcę poprzez monitorowanie snu i ruchu ulicznego, automatyczne hamowanie, jeśli samochód zamknie określoną odległość, wybieranie pomocy w nagłych wypadkach i wiele więcej.
Przemysł motoryzacyjny jest prawdopodobnie największym dobroczyńcą sztucznej inteligencji. Tesla i Google wypuściły już samojezdne samochody i zostały dobrze przyjęte przez swoich klientów.
Sztuczna inteligencja zwiększa efektywność sektora finansowego. Analizując dane historyczne, oprogramowanie obsługujące sztuczną inteligencję jest idealne do określenia, czy inwestycja jest warta ryzyka.
Może również przewidywać, jak rynki handlowe będą reagować i wahać się w oparciu między innymi o trendy, wiadomości i decyzje przywódcze. Może to potencjalnie otworzyć instytucjom furtkę do zwiększenia ich zysków.
Wprowadzenie sztucznej inteligencji może precyzyjnie identyfikować legalne i oszukańcze transakcje, niż jakikolwiek inny zespół ludzki. Nie tylko zmniejsza straty, ale także zwiększa reputację instytucji finansowych.
Podobnie algorytmy sztucznej inteligencji przydają się do dokładnej identyfikacji ryzyka podczas udzielania kredytów. Wczesne wdrożenie sztucznej inteligencji może zmusić firmy do lepszych wyników w branży.
Marketing jest wieloaspektowy i obejmuje szereg operacji, które mogą skorzystać na całkowitej lub częściowej automatyzacji. Z tego powodu technologia marketingowa ma kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesowego. Marketingowe oprogramowanie używane jest do ulepszania kampanii i strategii marketingowych, które jest obecnie przekształcane przez technologię AI.
Algorytm sztucznej inteligencji zapewnia najwyższą jakość produktów wychodzących z jednostki produkcyjnej. I robi to niezwykle szybko torując drogę dla większej produktywności, a tym samym dla większych zysków.
Sztuczna inteligencja może również pamiętać o zużyciu maszyn i rezerwować naprawy w razie potrzeby. Dane zebrane na temat przepustowości maszyn i wyników mogą się przydać przy opracowywaniu strategii.
Dzięki sztucznej inteligencji nadzorującej pracę produkcja jest znacznie bezpieczniejsza dla personelu pracującego w firmie.
Włączenie sztucznej inteligencji może analizować systemy oprogramowania i korygować luki uniemożliwiające dostęp do nich nieautoryzowanym użytkownikom.
Sztuczna inteligencja może również mapować relacje między adresami IP, złośliwymi plikami i zagrożeniami, aby chronić je przed dostaniem się do systemu oprogramowania.
Rozwój kognitywnej sztucznej inteligencji może ostrzegać władze o naruszeniach w czasie rzeczywistym. Może wzmocnić pozycję władz poprzez wzmocnienie ich skrzydła cybernetycznego i zmniejszenie przestępczości.
W przypadku specjalistów ds. zasobów ludzkich automatyzacja procesu rekrutacji za pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego staje się coraz powszechniejsza, ponieważ ogranicza siłę roboczą, a jednocześnie usprawnia zadanie znalezienia kandydatów. Rekrutacja jest długim i czasochłonnym procesem i często powoduje, że kandydaci do pracy nie wiedzą, na czym stoją.
Firmy logistyczne muszą zawsze zwracać uwagę na trasę podróży, czas, paliwo i ładunek, aby dostawa była udana. Sztuczna inteligencja odciąża firmy od obciążeń związanych z zarządzaniem i zmniejsza całkowity koszt. Sztuczna inteligencja może prawidłowo sortować produkty i określać całkowitą objętość w celu efektywnego zarządzania magazynem i magazynem.
AI w znacznym stopniu optymalizuje trasę, aby dotrzeć do celu w krótkim czasie, oszczędzając paliwo, a tym samym koszty. Może również określić ładunek, jaki pojazd może unieść, aby zapakować go z dokładną ilością: nie mniej, nie więcej. Znacznie zwiększa wydajność.
Sztuczna inteligencja staje się trendem w branży turystycznej.
Firmy turystyczne szczególnie czerpią korzyści z wszechobecnego używania smartfonów. Ponad 70% użytkowników twierdzi, że rezerwuje wycieczki na swoich telefonach, przegląda porady podróżnicze i wyszukuje lokalne punkty orientacyjne i restauracje.
Chatboty oparte na sztucznej inteligencji szybko zmieniają branżę turystyczną, ułatwiając ludzką interakcję z klientami w celu uzyskania szybszego czasu reakcji, lepszych cen rezerwacji, a nawet zaleceń dotyczących podróży.
W świecie po COVID automatyzacja i sztuczna inteligencja wkrótce staną się przełomem w prawie wszystkich branżach na całym świecie.
Oprócz robotyki automatyzacja wzrosła ze strony firm i branż, które musiały dostosować się do pracy zdalnej. Od zarządzania naszymi harmonogramami po filtrowanie wiadomości e-mail czy rozwiązywanie problemów IT bez wsparcia fizycznego – automatyzacja zaczyna odgrywać kluczową rolę w utrzymaniu produktywności naszych pracowników i działania naszych firm.
Sztuczna inteligencja to przełomowa technologia dla każdej branży. Wraz z dojrzewaniem technologii i spadkiem kosztów sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna dla firm. Teraz, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, są w stanie podejmować szybkie decyzje oparte na danych, optymalizować procesy produkcyjne, minimalizować koszty operacyjne i ulepszać sposób, w jaki obsługują swoich klientów. Nie oznacza to, że przemysł przejmą maszyny – sztuczna inteligencja jest teraz ulepszeniem ludzkiej pracy i nic nie może zastąpić ludzkiej inteligencji i zdolności dostosowywania się do nieoczekiwanych zmian.
Automatyzacja procesów i przepływów pracy nowej generacji wspierana przez dane i uczenie maszynowe ma kluczowe znaczenie dla umożliwienia firmom sprawnego funkcjonowania w środowisku, które jest mniej normalne dla kursu. Sztuczna inteligencja i automatyzacja będą platformą, na którym można tworzyć przyszłość, a konwersja może być szybsza niż przewidywała większość z nas.