SEO w czasach koronawirusa. Dostosuj swoją strategię.SEO w czasach koronawirusa. Dostosuj swoją strategię.SEO w czasach koronawirusa. Dostosuj swoją strategię.SEO w czasach koronawirusa. Dostosuj swoją strategię.
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

SEO w czasach koronawirusa. Dostosuj swoją strategię.

15 maja 2020
blank

Wszystko, co wydawało się prawdą w styczniu, na pewno się zmieni, a z SEO wcale nie jest inaczej. Dlatego wszystkie firmy muszą dostosować swoją strategię marketingową do nowej teraźniejszości. Jakie zmiany warto wdrożyć w swoją strategię?

Trendy Google – Poszukuj nowych tematów o których warto pisać

Znalezienie nowych i pojawiających się tematów będzie miało zasadnicze znaczenie dla przechwytywania ruchu dla nowych potrzeb wyszukiwania. Posiadanie odpowiedniej treści we właściwym czasie w oparciu o to, czego szukają ludzie, może być różnicą między osobą, która odwiedza Twoją witrynę lub konkurentem. Ale w jaki sposób opracowujesz i określasz strategię treści, gdy tematy, których ludzie szukają, szybko się zmieniają?

W przypadku tworzenia treści Trendy Google powinny być pierwszym miejscem, w którym zrozumiesz zmiany w zachowaniu podczas wyszukiwania. Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatnich 30 dni nastąpiła sejsmiczna zmiana popytu na wyszukiwanie i trendów, niektóre inne narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Planer słów kluczowych, mogą nie mieć najnowszych danych, ponieważ narzędzia te analizują miesięczną liczbę operacji wyszukiwania. Trendy, które gromadzą dane w czasie rzeczywistym, sprawią, że będziesz w czołówce w określaniu trendów w tematach do wykorzystania w tworzeniu treści. Aby zidentyfikować pojawiające się trendy, musisz najpierw pomyśleć o swojej firmie i jakie kluczowe dla niej słowa kluczowe.

Zaimplementuj słowa kluczowe związane z koronawirusem

Ponieważ algorytmy Google stale się zmieniają, nacisk kładziony jest na wdrażanie odpowiednich słów kluczowych. Praktyka na początku SEO koncentrowała się na wstawianiu słów kluczowych w jak największym stopniu, nawet gdy czyniło to trudne do zrozumienia zdania. Najlepszą praktyką jest teraz uwzględnienie słów kluczowych w taki sposób, aby zapewnić maksymalny poziom informowania czytelnika bez zakłócania przepływu treści.

Niezbędne jest także uwzględnienie słów kluczowych w celu odzwierciedlenia zapytań użytkowników. Dzięki temu użytkownicy widzą przydatne treści, gdy wpisują frazy i odwiedzają witryny. Specjaliści SEO są, co zrozumiałe, ciekawi wpływu koronawirusa na wyszukiwane hasła.

Badania ujawniły popularność słów kluczowych związanych z koronawirusem i podróżami lub ubezpieczeniem, a także środki zapobiegawcze przeciwko wirusowi. Wyniki te zdecydowanie sugerują, że ludzie chcą dowiedzieć się, w jaki sposób COVID-19 wpływa na ich życie i co powinni zrobić, aby zachować bezpieczeństwo. Gdy przedsiębiorstwa starają się zminimalizować straty biznesowe związane z COVID-19, powinny rozważyć zmianę użycia słowa kluczowego, aby treść w witrynie odzwierciedlała to, czego ludzie potrzebują i chcą wiedzieć, a także zwiększa ruch i sprzedaż. Osiągnięcie tych celów wymaga regularnego sprawdzania wskaźników SEO i odpowiedniego dostosowywania podejścia firmy.

Ludzie są spragnieni informacji

Ponieważ COVID-19 utrzymuje miliony ludzi w izolacji, informacja staje się wszechmocna. Zapotrzebowanie na treści wysokiej jakości jest większe niż kiedykolwiek. Dlatego musisz poświęcić więcej czasu na treśći SEO. W tej chwili jest idealny czas na zdobycie wysokich pozycji, ponieważ ludzie szukają informacji częściej niż kiedyś. Potencjalni klienci prawdopodobnie będą mieli więcej czasu na surfowanie po Internecie, ponieważ pozostają w domu. Możliwe jest zminimalizowanie inwestycji content marketingowych poprzez zreformowanie i ponowne użycie starej treści po aktualizacjach.

Konkurencja się nie wycofuje

Niezależnie od tego, w jakiej niszy znajduje się Twoja firma, prawdopodobnie staniesz przed poważną konkurencją. Musisz zdać sobie sprawę, że prawie wszyscy twoi konkurenci nie chcą rezygnować z SEO z powodu obecnej sytuacji. Wielu z nich skorzysta z okazji, aby wspiąć się wyżej i uzyskać lepsze rankingi. Stojąc teraz, dajesz przewagę konkurencji. Do czasu, gdy wszystko wróci do normy, a ty wznowisz działania SEO, będą już daleko.

Klienci nadal potrzebują Twoich usług

Twoi obecni i potencjalni klienci nigdzie nie poszli. Oczywiście pogorszenie koniunktury gospodarczej mogło utrudnić ich możliwości zakupowe. Jednak większość z nich jest nadal gotowa na skorzystanie z twoich usług. Jeśli przestaniesz starać się o SEO, nie tylko przestajesz konkurować, tracisz swoich obecnych klientów.  Kontynuując działania SEO, dajesz klientom szansę na współpracę z Tobą.

SEO to proces ciągły

SEO jest procesem ciągłym w przeciwieństwie do PPC. Po pewnym czasie zaczynają się wyświetlać wyniki. Jeśli nie będzie odpowiednio pielęgnowane, szybko przestanie działać. Nie możesz po prostu zatrzymać pracy dzisiaj i kontynuować ją za trzy miesiące, nie tracąc wszystkiego, co dotychczas osiągnąłeś. Wszystkie pieniądze zainwestowane w strategię SEO w ciągu ostatnim czasie to przepadną na marne. Gdy świat wróci do normy, musisz zacząć od początku działania SEO. Podczas przestoju możesz stracić relacje z dostawcą SEO. Znalezienie nowego może okazać się trudne w okresie rekonwalescencji, ponieważ wiele firm będzie koncentrować się na nowych strategiach SEO.

W trakcie kwarantanny prawdopodobnie masz więcej czasu niż wcześniej. W tym momencie masz więcej czasu, aby sprawdzić i zaplanować swoje działania SEO. Teraz jest idealny czas, aby zaplanować przyszły marketing i jak odzyskać siły i zyski operacyjne. W zależności od Twojej sytuacji może być konieczne zaplanowanie odrodzenia marketingowego przy zawrotnym budżecie, ale marketing cyfrowy nie musi być zbyt drogi. Jest to jeden z powodów, dla których nadal musisz aktualizować swoją witrynę i aktualizować strony społecznościowe. Jeśli nadal istnieją, nie będziesz musiał spędzać czasu na ich odbudowywaniu od zera, gdy świat ponownie ożyje.

Oprócz spędzania czasu na sprawdzaniu bieżącej wydajności witryny i istniejącego marketingu, wprowadzając odpowiednie zmiany w razie potrzeby, możesz również zacząć planować odzyskiwanie treści. Szkicuj przyszłe kampanie, twórz treści, pisz skrypty do filmów i wszystko inne, co możesz zrobić samemu, nie będąc w pełnym otoczeniu pracy.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski