SEO jest ważną częścią marketingu cyfrowego. Ponad połowa całego ruchu w witrynie pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. SEO koncentruje się na ułatwieniu wyszukiwania Twojej witryny, aby poprawić jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Podczas gdy pewne funkcje są zawsze uważane za ważne procesy, pewne trendy SEO pojawiają się i znikają.
Przyjrzyjmy się głównym trendom SEO w 2022 roku i zastanówmy się, jakie strategie będą nadal odgrywać ważną rolę w roku 2022.
Szybkość strony to zarówno teraźniejszość, jak i przyszłość SEO.
Ponieważ coraz więcej użytkowników uzyskuje dostęp do Internetu w podróży, firmy muszą zapewniać szybkie działanie stron internetowych. Właśnie dlatego Google uruchomił Core Web Vitals, jeden z najnowszych czynników rankingowych.
Dzięki Core Web Vitals Google analizuje:
• Ile czasu zajmuje załadowanie największego elementu na Twojej stronie
• Ile elementów na stronie porusza się podczas ładowania
• Jak długo trwa reakcja elementów na stronie na kliknięcia
Zasadniczo Google sprawdza, ile czasu zajmuje ludziom rozpoczęcie interakcji z Twoimi treściami. Po dotarciu do Twojej witryny, jak szybko użytkownicy mogą uzyskać dostęp do informacji, których potrzebują, aby odpowiedzieć na swoje pytanie.
Szybkość strony będzie nadal odgrywać kluczową rolę jako czynnik rankingowy, dlatego należy przeprowadzać kontrolę jak najczęściej.
W ten sposób możesz regularnie znajdować i wdrażać aktualizacje — i uniknąć przytłoczenia tym, co wymaga naprawy.
Tak, Google nadal interesuje się jakością i oryginalną treścią. Tworzenie i publikowanie wysokiej jakości treści powinno zawsze być Twoim najwyższym priorytetem w rankingu Twojej witryny na szczycie wyszukiwarek. Wysokiej jakości treści zawsze były jednym z głównych filarów trendów SEO.
Wiele zmieniło się w tworzeniu wysokiej jakości treści i łączeniu ich, odkąd większość wyszukiwarek zmieniła swoje algorytmy. Google ma swoje unikalne wytyczne dotyczące jakości treści, których powinieneś zawsze przestrzegać, jeśli chcesz, aby Twoja witryna była na szczycie.
Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać podczas tworzenia wysokiej jakości treści dla Twojej witryny:
Zawsze dołącz kilka wewnętrznych linków do odpowiednich treści. Google indeksuje każdą stronę i chce zobaczyć, że łączysz się z większą liczbą artykułów wokół artykułu, który piszesz.
Połącz z intencją i pamiętaj o wyszukiwaniu, zwłaszcza przy wyborze tekstu zakotwiczenia. Oznacza to, że zamiast używać wyrażeń takich jak „Przeczytaj ten artykuł”, używasz tekstu kotwicy, który wykorzystuje główne słowo kluczowe, na którym opiera się artykuł. Dzięki temu wyszukiwarki uzyskają więcej informacji o tym, dokąd prowadzi link.
Google nie podaje liczby linków zewnętrznych lub wewnętrznych, które należy uwzględnić, ale z reguły oprzyj to na długości treści. Najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że wszystkie linki wewnętrzne są odpowiednie.
Nie ma sztywnych ograniczeń co do liczby, które należy uwzględnić, ale jeśli łączysz się z dużą ilością nieistotnych treści, rozprasza to czytelnika i dezorientuje wyszukiwarki.
Jako firma zawsze powinieneś skupiać się na linkach wysokiej jakości. Budowanie linków to jeden ze sposobów na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie i zdobycie autorytetu.
Głównym celem budowania linków jest posiadanie innych witryn zawierających linki do Twojej witryny. Wybierając budowanie linków, aby poprawić swoją widoczność w Internecie, powinieneś również skupić się na jakości i odpowiednich treściach.
Upewnij się, że publikujesz tylko treści, które inni mogą wykorzystać jako odniesienie. Gdy inne witryny korzystają z Twoich treści, jest bardziej prawdopodobne, że odwołują się do Twojej witryny lub łączą ją. Możesz także poprosić niektóre z autorytetów w Twojej branży o umieszczenie linku do jednego lub dwóch Twoich artykułów lub strony internetowej.
Chcesz, aby Twoje strony ładowały się tak szybko, jak to możliwe, więc upewnij się, że zoptymalizowałeś obrazy, aby ich rozmiary plików były jak najmniejsze.
Usługi optymalizacji, mogą pomóc w zmniejszeniu rozmiarów plików multimedialnych, ale większość systemów CMS oferuje również pewne funkcje optymalizacji, umożliwiające edycję bezpośrednio w poście.
Najłatwiejszym sposobem na uniknięcie konieczności późniejszego zmniejszania wielu rozmiarów obrazu jest zastosowanie najlepszej praktyki w rozwijaniu obrazów tak, aby wyglądały jak najlepiej w najmniejszym możliwym rozmiarze.
Dzieje się tak, ponieważ Google bierze pod uwagę wrażenia użytkownika w swoim algorytmie rankingu wyszukiwania, a jeśli Twoja strona ładuje się powoli, ale strona konkurencji, która zawiera te same informacje, ładuje się szybko, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, Google najpierw udostępni szybszą stronę użytkownikom.
Treści słabej jakości. Długość treści na stronie jest powiązana z rankingami SERP, a więcej słów skutkuje wyższymi rankingami. Pamiętaj, aby nie przesadzić też w drugą stronę tak, aby użytkownik nie uciekł ze strony. Warto zapełnić stronę treścią ciekawą dla użytkownika.
Zduplikowana treść. Google bardzo źle patrzy na treść, która jest powtórzona z innych stron. Zawartość Twojej strony powinna być oryginalna.
Nie zabezpieczyłeś strony internetowej HTTPS. Google stwierdził, że witryny HTTPS będą preferowane w stosunku do witryn HTTP w sytuacjach, w których dwie witryny wyglądają podobnie w innych czynnikach rankingowych.
Brak zoptymalizowanych obrazów na stronie. Pamiętaj, aby zdjęcia były zoptymalizowane pod względem ich rozmiaru (px) oraz wielkości (kB).
Prędkość Twojej strony jest zbyt niska. Wielu użytkowników ucieka ze strona, wtedy kiedy ładuję się ona za długo.
Twój współczynnik odrzuceń jest zbyt wysoki. Wyszukiwarki mają jedno zadanie, które polega na upewnieniu się, że dostarczają użytkownikom najcenniejszych odpowiedzi na ich zapytania. Jeśli użytkownicy uciekają od razu ze Twojej strony, wtedy Google bierze Twoją stronę za nieciekawą dla nich.
Poniższe punkty odnoszą się do jak najlepszego odgadnięcia zamiarów użytkownika w trakcie wyszukiwania zapytania. Tego głosowego jak i pisemnego.
Wraz z uruchomieniem BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) w 2019 roku algorytm Google stał się bardziej zdolny do zrozumienia związku między słowami a intencją zapytania wyszukiwania.
BERT był czymś nowym, co pozwoliło Google obsługiwać użytkowników asystentów głosowych. Ludzie nie wpisali już zapytań, tylko od razu mówili je. Google musiał odpowiednio dostosować swój algorytm za pomocą technologii NLP i AI.
Ale BERT to dopiero początek. Podczas konferencji Google w 2021 firma ogłosiła nowy model tłumaczenia głosowego i obsługi swoich użytkowników; nazwali go MUM (Multitask Unified Model).
MUM to model sztucznej inteligencji, który może zrozumieć uczucia, kontekst, abstrakcje i intencje użytkownika, na podstawie których dostarcza odpowiednich odpowiedzi, które są unikalne dla zapytania użytkownika. Dzięki MUM użytkownicy nie będą musieli zadawać wielu zapytań, dopóki nie znajdą właściwego słowa kluczowego, które zapewni im pożądaną odpowiedź. Zamiast tego Google dostarczy im żądane wyniki za pomocą jednego zapytania konwersacyjnego.
Od sierpnia 2021 r. MUM wciąż jest w fazie testów. Jednak powinniśmy się spodziewać, że wkrótce zacznie działać. Dopóki tak się nie stanie, nie możemy być pewni jego mocy i skuteczności; nie wiemy, jak wpłynie to na wyniki wyszukiwania.
Ale jeśli ma być podobny do BERT, możemy sobie wyobrazić jeszcze silniejszy nacisk na sygnały autorytetu (EAT) i skoncentrowane na odpowiedzi podejście do treści.
Następny trend SEO koncentruje się na zamiarze wyszukiwania użytkownika. Trend ten był popularny od lat i nadal obowiązuje w 2022 roku. Tworzenie stron, które koncentrują się na zamiarach użytkowników w wyszukiwarkach, ma kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu w SEO w 2022 roku. pomagając Ci pozycjonować się w wynikach wyszukiwania. Ludzie przeprowadzają wyszukiwania w poszukiwaniu określonych informacji. Jeśli Twoja strona nie zawiera potrzebnych informacji, nie zajmiesz dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz spełnić intencję wyszukiwania użytkownika, spójrz na to, co już jest w rankingu dla kluczowego hasła Twoich stron.
Dzięki innowacjom, takim jak Asystenci głosowi, technologia wyszukiwania głosowego przeszła długą drogę. Ponieważ technologia stała się lepsza, stała się również bardziej popularna.
Aby zoptymalizować wyszukiwanie głosowe, rozważ swoje słowa kluczowe. Zidentyfikuj dłuższe frazy, których ludzie używają w codziennych rozmowach. Wyszukiwanie głosowe radzi sobie lepiej z dłuższymi, bardziej naturalnie brzmiącymi frazami. Kiedy ludzie piszą, mają tendencję do skracania.
Następne trendy są związane z jakością oraz długością treści.
Aby upewnić się, że przyciągasz i angażujesz czytelników, którzy odwiedzają Twoją witrynę, musisz prowadzić strategię dotyczącą treści. Wykazano, że dłuższe treści generują większy ruch i udostępniają więcej niż treści krótkie. Skupienie się na tworzeniu wysokiej jakości długich treści może znacznie poprawić rankingi wyszukiwania. Jednak, aby treści w dłuższej formie odniosły sukces, muszą być w stanie utrzymać zaangażowanie czytelników.
Aby utrzymać zaangażowanie czytelników, ważne jest, aby podzielić treść na wiele podsekcji za pomocą podtytułów H2 i H3, ponieważ ułatwi to skanowanie. Celem jest ułatwienie przeglądania treści dla czytelników, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, ponieważ duże fragmenty tekstu mogą być postrzegane jako onieśmielające dla wielu czytelników i mogą przytłoczyć mały ekran. Powinieneś również upewnić się, że Twoje treści są łatwe do udostępniania, aby jeszcze bardziej poprawić SEO. Dołącz oczywiste linki do udostępniania na początku i na końcu treści, aby czytelnicy mogli udostępniać je jednym kliknięciem.
Google powtórzył, że jakość treści ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w rankingu. Odwołaj się do zasady EAT: fachowość, autorytatywność i wiarygodność. Czynniki te pomagają określić, czy strona internetowa zawiera przydatne treści wysokiej jakości. Ta zasada jest szczególnie istotna w niszach biznesowych, które mieszczą się w etykiecie „twoje pieniądze, twoje życie” (YMYL).
Pamiętaj o EAT podczas tworzenia treści. Posiadanie autorytatywnych witryn z linkami do Ciebie to kolejny sposób na udowodnienie, że spełniasz kryteria EAT.
Trendy w 2022 roku będą również związane z doświadczeniem użytkownika związanym ze prędkością oraz czytelnością strony. Trzeba będzie jeszcze bardziej wziąść pod uwagę User Experience i User Usability.
Musisz skupić się na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Ponieważ coraz więcej osób robi zakupy online, kluczowe jest, aby Twoja witryna zapewniała jak najlepsze wrażenia. Od pandemii COVID-19 coraz więcej osób zachowuje bezpieczeństwo, robiąc zakupy online i dostarczając produkty do swoich domów. Coraz więcej konsumentów przestawia się na zakupy online, aby zdobyć to, czego potrzebują. Aby przygotować się na ten trend, musisz upewnić się, że Twoja witryna zapewnia pozytywne wrażenia użytkowników dla odbiorców.
Przyjazność dla urządzeń mobilnych jest podstawą SEO od czasu, gdy Google oficjalnie uczyniło to czynnikiem rankingowym w 2015 roku. Jednak bardziej niż kiedykolwiek krytyczne jest optymalizowanie treści pod kątem urządzeń mobilnych, ponieważ Google wdrożyło indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych w 2019 roku. Oznacza to, że podczas rankingowania treści wyszukiwarka patrzy przede wszystkim na wersję mobilną witryny, a nie na komputerową.
Na szczęście Google ułatwia sprawdzenie skuteczności Twojej witryny mobilnej za pomocą bezpłatnego testu dla urządzeń mobilnych. Korzystanie z narzędzi może mieć kluczowe znaczenie w znajdowaniu i rozwiązywaniu problemów związanych z użytecznością mobilną w Twojej witrynie, które mogą mieć negatywny wpływ na SEO. Faktem jest, że ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu poprzez urządzenia mobilne, musisz upewnić się, że Twoje treści są zoptymalizowane pod kątem tych użytkowników.
SEO nadal odgrywa kluczową rolę w rankingu treści, jednak stale ewoluuje i staje się coraz bardziej złożone. Nadążanie za aktualnymi trendami będzie wymagało od Ciebie czegoś więcej niż tylko zapychania treści słowami kluczowymi. Trzeba tworzyć wysokiej jakości treści, które będą dobrze pozycjonować się w algorytmach Google. Jeśli bycie na bieżąco z najnowszymi trendami SEO wydaje się przytłaczające, skontaktuj się z Greenlogic w celu uzyskania porady, jak najlepiej zoptymalizować swoje treści pod kątem SEO.