Profil Firmy w Google to platforma oferowana przez Google. Właściciele firm mogą utworzyć wpis o swojej firmie lub zgłosić do niego prawa. Celem profilu Firmy w Google jest dodawanie informacji o firmie, wyświetlanie jej w Mapach Google, dostarczanie ważnych informacji osobom wyszukującym i otrzymywanie opinii o firmie.
Profil Firmy w Google to bezpłatne narzędzie dla lokalnych właścicieli firm, które umożliwia lepszą dostępność w Mapach Google i wyszukiwarce Google w Twojej okolicy. Dzięki wpisowi w Profilu Firmy w Google nie tylko zaprezentujesz swoją firmę większej liczbie potencjalnych klientów, ale także będziesz mógł dowiedzieć się, w jaki sposób ci klienci wchodzą w interakcję z Twoją firmą dzięki Statystyce, jakiego rodzaju informacji szukają, zbieraj recenzje i udzielaj użytkownikom odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, zanim odwiedzą Twoją witrynę.
Bez profilu Firmy w Google jest mało prawdopodobne, że Twoja firma pojawi się w Mapach Google i wynikach lokalnych. Jeśli klient próbuje znaleźć Twoją firmę, może nie być żadnych wyników. Co gorsza, informacje dotyczące Twojej firmy mogą być błędne.
Nierzadko zdarza się, że numer telefonu jest nieprawidłowy czy w adresie brakuje numeru. Dlatego ważne jest, aby zarejestrować swój Profil Firmy w Google i dobrze nim zarządzać.
Aż 86% użytkowników szukających danych usług w sieci sprawdza lokalizację firmy w Google Maps, a niemal połowa wszystkich zapytań wpisywanych w Google to wyszukiwania lokalne.
Dlatego dla biznesów o pożądanym profilu działalności i w konkretnej lokalizacji, który ma dobrą widoczność w sieci i wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, tego typu zapytanie oznacza niemal pewnego klienta.
Poprawne prowadzenie wizytówki Profil Firmy w Google i optymalizacja z uwzględnieniem zasad SEO przyniesie Ci szereg korzyści:
Google przenosi zarządzanie profilami firmowymi z aplikacji Profilu Firmy w Google bezpośrednio do wyszukiwarki Google i Map Google. Co to dokładnie oznacza dla właścicieli firm? Zmieni się sposób interakcji z profilem Twojej firmy. Zamiast przechodzić do pulpitu zaplecza w celu zarządzania kontem, możesz zarządzać swoim profilem bezpośrednio ze stron wyszukiwania lub map.
Istniejący internetowy pulpit nawigacyjny Profilu Firmy w Google został przemianowany na „Menedżer profilu firmy”. Od teraz nie tylko z tego miejsca będziesz mógł zarządzać swoją firmą, ale także ze strony wyników wyszukiwania i map.
Jeśli zarządzasz wieloma lokalizacjami lub jesteś agencją zarządzającą lokalizacjami dla klientów, nadal będziesz korzystać z Menedżera Profilu Firmy w taki sam sposób, ale nie będziesz mógł zarządzać swoją firmą bezpośrednio ze strony wyników wyszukiwania.
Wpis nie tylko pozwoli Ci wykorzystać Mapy Google i wyniki wyszukiwania, ale dzięki zgłoszeniu i weryfikacji wpisu będziesz mieć również kontrolę nad informacjami wymienionymi na Twojej stronie czyli opisem, godzinami pracy, adresem, danymi kontaktowymi i nie tylko.
Krótka uwaga na temat nazwy Twojej firmy — Twoja nazwa firmy powinna być nazwą, pod którą działasz. Dodanie do nazwy informacji takich jak lokalizacja i słowa kluczowe może być kuszące, jednak jest to niezgodne z wytycznymi Google i Twoje konto może zostać zawieszone.
Przyjrzyjmy się bliżej najważniejszym opcjom, z których wiele jest często aktualizowanych.
Podanie kategorii Twojej firmy nie tylko pomoże wyszukiwarkom Cię znaleźć, ale także zmieni opcje dostępne we wpisie w Profilu Firmy w Google
Edytuj swoje regularne godziny, więcej godzin i godziny specjalne
To musi być Twój podstawowy numer służbowy Google używa tych informacji do potwierdzenia danych NAP (imię i nazwisko, adres i numer telefonu), więc chcesz, aby ten numer pasował do wszystkich innych informacji o Twojej firmie.
W tym miejscu dodajesz adres URL witryny swojej firmy.
Jeśli korzystasz z witryny rezerwacyjnej, aby umawiać się na spotkania lub rezerwować, możesz tutaj dodać adres URL prowadzący do Twojego systemu. W zależności od oprogramowania do rezerwacji, którego używasz, możesz nawet zintegrować swoją rezerwację bezpośrednio ze swoją stroną.
W zależności od Twojej firmy możesz mieć możliwość dodawania produktów do wpisu w Google. Nie wszystkie kategorie biznesowe kwalifikują się do list produktów, jednak wiele z nich tak, więc warto wypełnić tę sekcję, jeśli masz do niej dostęp.
Usługi pozwolą Ci rozbić poszczególne usługi, które oferujesz. Można dodać własne, a nawet podać cenę.
Atrybuty Profilu Firmy w Google to prawdopodobnie sekcja, która zmienia się najczęściej. Atrybuty mogą być dodawane przez firmę, a także mogą być sugerowane przez użytkowników.
W ty miejscu napisz o swojej firmie.
Dodaj tutaj miesiąc i rok otwarcia firmy.
Wiadomości umożliwią klientom kontaktowanie się z Tobą bezpośrednio przez profil Twojej firmy w Google.
Istnieją trzy rodzaje zdjęć, które możesz przesyłać do swoich profili firmowych w Google: logo, zdjęcie na okładkę i inne obrazy
Wideo nie jest konieczne jednak im więcej interakcji uzyska Twój profil firmy, tym więcej uznania Google przyzna Twojej wizytówce.
Co to jest witryna Google? Firma Google zapewniła właścicielom firm łatwy sposób tworzenia bezpłatnej witryny z ograniczoną liczba motywów i opcji projektowania do wyboru. Jednak zdecydowanie zachęcamy do posiadania witryny, którą w pełni posiadasz i masz do dyspozycji więcej możliwości dostosowywania.
Profil Firmy w Google to produkt, który stale ewoluuje. Funkcje dostępne dla Twojej firmy będą się regularnie zmieniać i aktualizować. Na koniec ważne jest, aby regularnie logować się i sprawdzać swój profil firmy w Google. Użytkownicy mogą nie tylko sugerować zmiany w twoich informacjach, ale Google zaczęło automatycznie aktualizować informacje o firmie. Upewnij się, że często sprawdzasz swoje informacje, aby upewnić się, że są poprawne.
Profil Firmy w Google jest jednym z najważniejszych narzędzi, których możesz użyć w swojej firmie i może być niezwykle potężny, jeśli wiesz, jak go używać.