Jak zoptymalizować Google Moja FirmaJak zoptymalizować Google Moja FirmaJak zoptymalizować Google Moja FirmaJak zoptymalizować Google Moja Firma
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Jak zoptymalizować Google Moja Firma

19 czerwca 2020
google moja firma - restauracja

Każdy właściciel firmy posiadającej stronę WWW szuka sposobu, aby zostać zauważonym w wynikach wyszukiwania. Teraz, podczas pandemii koronawirusa, kluczowe jest zaoferowanie klientom aktualnego profilu Google dla Twojej firmy. Istnieje wiele taktyk, aby dobrze pozycjonować się w lokalnej firmie, jednak jak w przypadku większości problemów z SEO, jest to połączony wysiłek. Jednym z tych elementów lokalnej układanki SEO jest Google Moja Firma – pulpit do zarządzania ofertami.

Ważnym pierwszym krokiem w każdej lokalnej strategii SEO jest zgłoszenie i zweryfikowanie wpisu Google Moja Firma. Stworzenie profilu Google Moja Firma może zwiększyć Twoje szanse na pojawienie się w lokalnym wyszukiwaniu. Kwalifikujące się lokalne firmy mogą ubiegać się o tę bezpłatną ofertę w Google i zawierać informacje o swojej firmie, takie jak adres, numer telefonu, godziny pracy i rodzaje akceptowanych płatności.

Czym jest Google Moja Firma?

Moja Firma to kompleksowy sklep Google, który zarządza wyglądem i wydajnością Twojej firmy w wyszukiwarce. Jest to niezbędne narzędzie do sprawdzania i dostosowywania sposobu wyświetlania witryny w mapach, grafie wiedzy, Google+ i bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Google Moja Firma jest jednym z największych czynników lokalnego sukcesu SEO zaraz obok wysokiej jakości linków czy unikalnych treściach.

Możesz zarządzać listą firm, dodając szczegóły NAP, godziny otwarcia, zdjęcia itp. – istnieją nawet specjalne opcje zarządzania listą firm podczas kryzysu COVID-19. Oprócz tego masz wiele innych opcji, takich jak zarządzanie recenzjami pozostawionymi przez klientów. Recenzje powinny być kluczowym czynnikiem w lokalnych działaniach SEO.

Jak zacząć?

Rozpoczęcie pracy z Google Moja Firma jest łatwe, najpierw musisz założyć konto i zgłosić swoją firmę. Po wypełnieniu swoich danych otrzymasz od Google prawdziwą pocztówkę na podany adres. Ta karta jest jedynym dowodem na to, że jesteś właścicielem firmy wymienionej pod adresem. W przypadku niektórych rodzajów firm weryfikację można uzyskać również przez telefon lub e-mail. Google ma specjalną stronę, która pomaga sprawdzić status weryfikacji.

Po zweryfikowaniu możesz uzupełnić wszystkie niezbędne informacje i sprawdzić, jak działa Twój wpis. Możesz nawet uzyskiwać regularne informacje, aby zobaczyć, ile wyświetleń, kliknięć i subskrybentów Twój wpis uzyskał w danym okresie. To świetny sposób, aby przekonać się, jak Twoja firma jest postrzegana przez Google i klientów.

Należy pamiętać, że Moja Firma nie jest wszechstronnym narzędziem dla lokalnego SEO. Musi współpracować z Twoimi działaniami SEO.

Czynniki rankingu

Google Moja Firma korzysta z wielu czynników w celu ustalenia pozycji w rankingu dla firm. Oto trzy najważniejsze:

• Trafność

Trafność decyduje o tym, jak dobrze Twoja firma odpowiada celom wyszukiwania klienta. Czy koncentrujesz się na tym, czego potrzebuje klient, czy może dajesz niejasne sygnały dotyczące Twojej działalności.

• Dystans

Dystans jest dobrze znanym czynnikiem w rankingu lokalnych firm. Dokładny sposób, w jaki Google określa, które firmy mają być wyświetlane w wyszukiwaniu lokalnym, jest nieznany, a ustalenie pozycji w danym obszarze może być dość trudne. Inne czynniki również odgrywają znaczącą rolę. Pomaga nie tylko powiedzieć, że znajdujesz się w określonym obszarze, ale także pokazuje to, tworząc lokalną treść wokół Twojej firmy w Twojej witrynie. Google wykorzystuje to, co wiadomo o lokalizacji wyszukiwarki, aby przedstawić najbardziej odpowiednie lokalne firmy.

• Rozgłos

W tym przypadku liczy się aktywność wokół twojego wpisu taka jak: liczba recenzji, wydarzeń, lokalnych treści itp.. Pomoże również, jeśli możesz uzyskać mnóstwo wysokiej jakości linków do swojej witryny. Trochę trudno jest ustalić, co dokładnie oznacza ekspansja, ale jedno jest pewne – nikt nie lubi martwych profili. Musisz go aktualizować o nowe zdjęcia i zarządzać swoimi recenzjami. Jak powiedziano wcześniej, działa to w połączeniu z witryną, więc upewnij się, że oba wpisy są wyrównane i że publikujesz lokalne treści.

Zoptymalizuj swój wpis w Google Moja Firma

Aby rozpocząć, musisz odebrać swój wpis. Następnie skorzystaj z poniższych wskazówek. Pamiętaj, że wszystko, co dodajesz, musi być zgodne z informacjami podanymi w witrynie. Niedokładne informacje będą źle działać na twoją pozycję w wyszukiwaniu.

  • Zgłoś swoją pozycję z faktyczną nazwą firmy
  • Wybierz kategorię tak dokładną, jak to możliwe
  • Podaj jak najwięcej danych
  • Sprawdź swój numer telefonu
  • Sprawdź godziny otwarcia
  • Przejrzyj swoje zdjęcia
  • Twórz cytaty także na innych stronach – wybieraj dobrze ocenione informacje o firmach lub oceniaj witryny i katalogi, unikaj spamerów
  • Utrzymuj wpis mojej firmy w swojej witrynie
  • Korzystaj z danych Schema.org
  • Przede wszystkim dbaj o aktualność swoich danych

Ważne jest, aby pamiętać o aktualizacji profilu.

Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma podczas koronawirusa

Wiele firm musi tymczasowo zamknąć się podczas pandemii koronawirusa. Dobrym pomysłem jest poinformowanie klientów, w jaki sposób wpływa to na Twoją firmę, poprzez prawidłowe zarządzanie Google Moja Firma. Zawsze aktualizuj swój profil. Poinformuj ludzi o zmianach godzin otwarcia lub jeśli spóźniasz się z wysyłką produktów. Użyj Google Postów, aby powiadomić klientów o aktualizacjach. Możesz także oznaczyć swoją firmę jako tymczasowo zamkniętą. Jeśli zarządzasz nimi za pośrednictwem Google Moja Firma, profil Twojej firmy w Google i w Mapach Google zostanie zaktualizowany.

Ustrukturyzowane dane

Google w coraz większym stopniu używa danych strukturalnych, aby dowiedzieć się, o czym jest Twoja witryna i które elementy reprezentują ją. Dotyczy to z pewnością informacji o Twojej firmie, w tym informacji, z których korzysta Moja Firma. Upewnij się, że dodajesz prawidłowe dane strukturalne do swojej witryny. Popraw swoje dane NAP, godziny otwarcia, recenzje, informacje o produktach itp., Korzystając z danych Schema.org. Ułatwi to Google ustalenie ważności Twojego wpisu.

Google zawsze patrzy na osoby poszukujące zaangażowania, więc jako właściciel swojej firmy masz kontakt z Twoją ofertą Google Moja Firma. Im więcej interakcji, tym większa szansa na wyższą pozycję w lokalnych rankingach. Oznacza to, że musisz ciągle optymalizować swój wpis w Google Moja Firma. Gdy pojawią się nowe funkcje, zaplanuj ich użycie, aby w pełni zoptymalizować Google Moja Firma.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski