Stworzenie dobrego Landing Page’a wymaga trochę pracy.
Trzeba nauczyć, jak stworzyć dobrą stronę docelową, która zapewni klientom to, czego chcą. Oznacza to wyjście poza proste zaprojektowanie strony.
Landing Page czyli po prostu strona docelowa to strona internetowa, na którą odwiedzający przychodzą w określonym celu, którym może być zebranie ich informacji lub konwersja do określonej czynności, takiej jak zakup, subskrybowanie usługi lub produktu lub wypełnienie formularza kontaktowego.
Celem strony docelowej jest konwersja odwiedzających lub zbieranie informacji w zamian za coś, aby móc następnie wykorzystać te dane do celów marketingowych lub sprzedażowych.
Oprócz zwiększonej liczby konwersji, skuteczne strony docelowe mają kilka zalet.
Strony docelowe są tworzone pod kątem określonego zestawu wyszukiwanych haseł. Są również promowane za pomocą Google Adwords i innych płatnych metod wspomagania. Oba te elementy przesuwają stronę docelową w górę w rankingu i zapewniają produkt, promocję lub wyprzedaż osobom szukającym podobnych tematów.
Landing Page skupia się na jednej promocji, produkcie lub sprzedaży. Znajduje się poza taksonomią Twojej witryny i istnieje wyłącznie po to, aby przekazać jeden komunikat. Jest to dobre z kilku powodów:
Strona docelowa o wysokiej konwersji poprawia wydajność. Zamiast ludzi natknąć się na Twoje wezwanie do działania gdzieś na prawej części stron lub na Twojej stronie głównej, znajdują je od razu na stronie docelowej i przechodzą do subskrypcji, rejestracji, zakupu lub dołączenia.
Warto również dowiedzieć się jakie są niezbędne elementy dobrej strony docelowej.
Nagłówek to miejsce, w którym wszystko się zaczyna – zainteresowanie, uwaga i zrozumienie. To właśnie on zmusza gościa do pozostania i dowiedzenia się więcej o tym, co oferujesz – lub nie.
Oto, co musi osiągnąć:
Warto również zauważyć, że jeśli nagłówek uzupełnia obraz, który wyjaśnia produkt lub usługę, nie musisz wchodzić w tak szczegółowe informacje.
Kolejnym elementem potrzebnym do stworzenia skutecznej strony docelowej jest podtytuł.
Jeśli nagłówek sprawia, że gość wejdzie na stronę, to podtytuł powinien sprawić, że zostanie. Razem te fragmenty tekstu składają się na dwa duże plusy strony docelowej.
Oto, o czym należy pamiętać podczas tworzenia własnego:
Treść wizualna jest istotnym elementem działających stron docelowych. W rzeczywistości mózg przetwarza obrazy o wiele szybciej niż tekst. Dlatego obrazy na stronie docelowej będą miały natychmiastowy wpływ na odwiedzających.
Twoja strona docelowa musi jasno przedstawiać to, co oferujesz. W końcu, jeśli potencjalny klient nie rozumie, o co chodzi w Twoim produkcie lub usłudze, straciłeś go. Dlatego kluczowe jest proste wyjaśnienie.
Jednak niezależnie od tego, jak podejmiesz swoje wyjaśnienie, pamiętaj o następujących kwestiach:
Zamiast myśleć o wyjaśnieniu jako o samodzielnym elemencie, potraktuj to bardziej jako cel, który Twoja strona musi osiągnąć.
Dlatego w przypadku większości stron docelowych najlepiej jest zachować prostotę. Twoim głównym priorytetem zawsze powinna być jasność wyjaśnienia.
Niektóre z najbardziej przekonujących stron docelowych, mają różne metody kontaktu, w tym numer telefonu, adres fizyczny, adres e-mail i formularz kontaktowy.
Oto, o czym należy pamiętać podczas dodawania informacji kontaktowych do strony docelowej:
Klienci kochają gwarancje. Gwarancja, niezależnie od tego, czym jest i jak jest prezentowana, może pomóc użytkownikom poczuć się pewniej na Twojej stronie docelowej.
Aby stworzyć stronę docelową o wysokiej konwersji, to najważniejszym elementem jest wezwanie do działania. Żaden element wymieniony w tym artykule nie jest tak ważny jak wezwanie do działania. W końcu jest to element, na który reszta treści na stronie ma na celu przyciągnięcie uwagi odwiedzających. To ona ostatecznie przekształca odwiedzających w klientów.
Twoi goście nie podejmą żadnego wysiłku, więc gdy potencjalny klient pojawia się na Twojej stronie docelowej, masz tylko chwilę, aby przyciągnąć jego uwagę.
Oto pytania, na które Twoja idealna strona docelowa powinna odpowiedzieć odwiedzającym niemal natychmiast:
• Dlaczego tu jestem?
• Jak uzyskać to, po co tu jestem?
• Dlaczego mam się czuć dobrze odpowiadając na to wezwanie do działania?
• Duże bloki tekstu z małymi odstępami
• Korzystanie z więcej niż jednego lub dwóch odpowiednich obrazów
• Próba sprzedaży dodatkowej niepowiązanej oferty
Gdy już przyciągnąłeś odwiedzających do strony, aby podjęli działania. Więc nie pozwól im uciec. Ogranicz liczbę możliwych „wyjść” ze strony i wyśrodkuj nawigację po wykonaniu zadania, które ma wykonać: wypełnienie formularza, opisanie usługi, subskrybowanie produktu lub usługi itp.
Nic nie działa tak dobrze, jak przykład i zalecenia. Dotyczy to zwłaszcza stron docelowych. Jeśli konkretny produkt lub usługa, które oferujesz, otrzymały pozytywne komentarze w mediach społecznościowych lub konsumenckich, przejrzyj witryny internetowe, rozważ dodanie kilku z nich do strony docelowej.
Twój dowód społeczny może pojawić się w różnych formach, o ile pozostaje odpowiedni: referencje klientów, studia przypadków klientów, wykresy liczby użytkowników itp.
Aby zmaksymalizować zaufanie, rozważ możliwość klikania tych komentarzy, aby czytelnicy mogli je zobaczyć w ich pierwotnej lokalizacji. Szczerość to najlepszy sposób na budowanie zaufania.
Jeśli tworzysz stronę docelową w celu zebrania informacji, aby zmienić swoich odwiedzających w potencjalnych klientów, konieczne jest dodanie formularza do strony docelowej.
Dobra formularz mus zawierać 4 podstawowe rzeczy:
• Atrakcyjność
• Widoczność
• Prostota
• Szybkość
Ponieważ nic nie zastąpi doświadczenia, zrób testy A / B na swoim LP. Wykonując regularne testy, zidentyfikujesz punkty tarcia i znacznie poprawisz współczynnik konwersji. Testy A / B pozwalają na jednoczesne porównanie dwóch wersji tego samego landing page i zidentyfikowanie, które elementy działają, a które Cię powstrzymują.
Tworzenie wydajnych stron docelowych to zarówno sztuka, jak i nauka. Niektóre techniki mogą działać dobrze w jednym scenariuszu. Nie ma jednej formuły, która zawsze będzie działać w 100% przypadków. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka podstawowych zasad. To sprawdzone taktyki, które sprawdzały się od lat, niezależnie od trendów i zmian.
Niech wszystko będzie ładne i proste. Wskazówki mogą pomóc odwiedzającym dokładnie zrozumieć, co chcesz, aby zrobili na każdej stronie. A jeśli możesz złożyć im ofertę, której nie mogą odrzucić, Twoje współczynniki konwersji powinny szybko wzrosnąć.