Jak stworzyć idealny Landing Page?Jak stworzyć idealny Landing Page?Jak stworzyć idealny Landing Page?Jak stworzyć idealny Landing Page?
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Jak stworzyć idealny Landing Page?

1 marca 2021
blank

Stworzenie dobrego Landing Page’a wymaga trochę pracy.

Trzeba nauczyć, jak stworzyć dobrą stronę docelową, która zapewni klientom to, czego chcą. Oznacza to wyjście poza proste zaprojektowanie strony.

Czym jest Landing Page?

Landing Page czyli po prostu strona docelowa to strona internetowa, na którą odwiedzający przychodzą w określonym celu, którym może być zebranie ich informacji lub konwersja do określonej czynności, takiej jak zakup, subskrybowanie usługi lub produktu lub wypełnienie formularza kontaktowego.

Celem strony docelowej jest konwersja odwiedzających lub zbieranie informacji w zamian za coś, aby móc następnie wykorzystać te dane do celów marketingowych lub sprzedażowych.

Zalety skutecznych stron docelowych

Oprócz zwiększonej liczby konwersji, skuteczne strony docelowe mają kilka zalet.

Uzyskanie rankingu SEO

Strony docelowe są tworzone pod kątem określonego zestawu wyszukiwanych haseł. Są również promowane za pomocą Google Adwords i innych płatnych metod wspomagania. Oba te elementy przesuwają stronę docelową w górę w rankingu i zapewniają produkt, promocję lub wyprzedaż osobom szukającym podobnych tematów.

Promowanie nadchodzącego produktu lub sprzedaży

Landing Page skupia się na jednej promocji, produkcie lub sprzedaży. Znajduje się poza taksonomią Twojej witryny i istnieje wyłącznie po to, aby przekazać jeden komunikat. Jest to dobre z kilku powodów:

  • Przenosi jeden konkretny cel sprzedażowy lub marketingowy na pierwszy plan, aby uzyskać wyższą konwersję
  • Daje możliwość wyodrębnienia i śledzenia sukcesu określonego produktu, celu lub zestawu słów kluczowych.

Proces kupowania / subskrypcji staje się bardziej wydajny

Strona docelowa o wysokiej konwersji poprawia wydajność. Zamiast ludzi natknąć się na Twoje wezwanie do działania gdzieś na prawej części stron lub na Twojej stronie głównej, znajdują je od razu na stronie docelowej i przechodzą do subskrypcji, rejestracji, zakupu lub dołączenia.

Landing Page – niezbędne elementy

Warto również dowiedzieć się jakie są niezbędne elementy dobrej strony docelowej.

Świetny nagłówek

Nagłówek to miejsce, w którym wszystko się zaczyna – zainteresowanie, uwaga i zrozumienie. To właśnie on zmusza gościa do pozostania i dowiedzenia się więcej o tym, co oferujesz – lub nie.

Oto, co musi osiągnąć:

  • Nagłówek powinien przyciągnąć uwagę czytelnika.
  • Nagłówek powinien informować czytelnika, o czym jest produkt lub usługa.
  • Nagłówek powinien być krótki. Nigdy nie używaj więcej niż 20 słów, najlepiej ogranicz je do 10.

Warto również zauważyć, że jeśli nagłówek uzupełnia obraz, który wyjaśnia produkt lub usługę, nie musisz wchodzić w tak szczegółowe informacje.

Przekonujące podtytuły

Kolejnym elementem potrzebnym do stworzenia skutecznej strony docelowej jest podtytuł.

Jeśli nagłówek sprawia, że gość wejdzie na stronę, to podtytuł powinien sprawić, że zostanie. Razem te fragmenty tekstu składają się na dwa duże plusy strony docelowej.

Oto, o czym należy pamiętać podczas tworzenia własnego:

  • Zwykle przekonujący podtytuł jest umieszczony bezpośrednio pod głównym nagłówkiem.
  • Podtytuł powinien zawierać element przekonywania.
  • Podtytuł może być nieco głębszy i bardziej szczegółowy niż nagłówek główny.

Zdjęcia

Treść wizualna jest istotnym elementem działających stron docelowych. W rzeczywistości mózg przetwarza obrazy o wiele szybciej niż tekst. Dlatego obrazy na stronie docelowej będą miały natychmiastowy wpływ na odwiedzających.

Jakie powinny być zdjęcia?

  • Zdjęcia powinny być duże.
  • Zdjęcia powinny odnosić się do Twojego produktu lub usługi. Jeśli sprzedajesz produkt fizyczny, ważne jest, aby strona docelowa zawierała jego zdjęcie.
  • Jeśli sprzedajesz usługę, głównym celem obrazu powinno być przyciągnięcie uwagi i zademonstrowanie odwiedzającemu znaczenia.
  • Zdjęcia muszą być wysokiej jakości.
  • Decydując się na zawartość, skup się na wysokiej jakości, odpowiednich elementach wizualnych.

Wyjaśnienie

Twoja strona docelowa musi jasno przedstawiać to, co oferujesz. W końcu, jeśli potencjalny klient nie rozumie, o co chodzi w Twoim produkcie lub usłudze, straciłeś go. Dlatego kluczowe jest proste wyjaśnienie.

Jednak niezależnie od tego, jak podejmiesz swoje wyjaśnienie, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • Twoje wyjaśnienie może być zintegrowane z nagłówkiem lub całkowicie oddzielne.
  • Wyjaśnienie powinno być zorientowane na korzyści.
  • Wyjaśnienie niekoniecznie musi być oddzielone od nagłówka i podtytułu.

Zamiast myśleć o wyjaśnieniu jako o samodzielnym elemencie, potraktuj to bardziej jako cel, który Twoja strona musi osiągnąć.

Dlatego w przypadku większości stron docelowych najlepiej jest zachować prostotę. Twoim głównym priorytetem zawsze powinna być jasność wyjaśnienia.

Metody kontaktu

Niektóre z najbardziej przekonujących stron docelowych, mają różne metody kontaktu, w tym numer telefonu, adres fizyczny, adres e-mail i formularz kontaktowy.

Oto, o czym należy pamiętać podczas dodawania informacji kontaktowych do strony docelowej:

  • Zapewnij, że jesteś prawdziwą firmą. Zwykle wystarczy adres fizyczny i numer telefonu.
  • Czaty na żywo prezentowane w wyskakującym okienku mogą być pomocne, ale nie są koniecznością.

Gwarancja

Klienci kochają gwarancje. Gwarancja, niezależnie od tego, czym jest i jak jest prezentowana, może pomóc użytkownikom poczuć się pewniej na Twojej stronie docelowej.

Wezwanie do działania – CTA

Aby stworzyć stronę docelową o wysokiej konwersji, to najważniejszym elementem jest wezwanie do działania. Żaden element wymieniony w tym artykule nie jest tak ważny jak wezwanie do działania. W końcu jest to element, na który reszta treści na stronie ma na celu przyciągnięcie uwagi odwiedzających. To ona ostatecznie przekształca odwiedzających w klientów.

Od razu do rzeczy

Twoi goście nie podejmą żadnego wysiłku, więc gdy potencjalny klient pojawia się na Twojej stronie docelowej, masz tylko chwilę, aby przyciągnąć jego uwagę.

Oto pytania, na które Twoja idealna strona docelowa powinna odpowiedzieć odwiedzającym niemal natychmiast:

• Dlaczego tu jestem?

• Jak uzyskać to, po co tu jestem?

• Dlaczego mam się czuć dobrze odpowiadając na to wezwanie do działania?

• Duże bloki tekstu z małymi odstępami

• Korzystanie z więcej niż jednego lub dwóch odpowiednich obrazów

• Próba sprzedaży dodatkowej niepowiązanej oferty

Ograniczona nawigacja

Gdy już przyciągnąłeś odwiedzających do strony, aby podjęli działania. Więc nie pozwól im uciec. Ogranicz liczbę możliwych „wyjść” ze strony i wyśrodkuj nawigację po wykonaniu zadania, które ma wykonać: wypełnienie formularza, opisanie usługi, subskrybowanie produktu lub usługi itp.

Zatwierdzenie przez społeczność

Nic nie działa tak dobrze, jak przykład i zalecenia. Dotyczy to zwłaszcza stron docelowych. Jeśli konkretny produkt lub usługa, które oferujesz, otrzymały pozytywne komentarze w mediach społecznościowych lub konsumenckich, przejrzyj witryny internetowe, rozważ dodanie kilku z nich do strony docelowej.

Twój dowód społeczny może pojawić się w różnych formach, o ile pozostaje odpowiedni: referencje klientów, studia przypadków klientów, wykresy liczby użytkowników itp.

Aby zmaksymalizować zaufanie, rozważ możliwość klikania tych komentarzy, aby czytelnicy mogli je zobaczyć w ich pierwotnej lokalizacji. Szczerość to najlepszy sposób na budowanie zaufania.

Formularze

Jeśli tworzysz stronę docelową w celu zebrania informacji, aby zmienić swoich odwiedzających w potencjalnych klientów, konieczne jest dodanie formularza do strony docelowej.

Dobra formularz mus zawierać 4 podstawowe rzeczy:

• Atrakcyjność

• Widoczność

• Prostota

• Szybkość

Ciągła optymalizacja

Ponieważ nic nie zastąpi doświadczenia, zrób testy A / B na swoim LP. Wykonując regularne testy, zidentyfikujesz punkty tarcia i znacznie poprawisz współczynnik konwersji. Testy A / B pozwalają na jednoczesne porównanie dwóch wersji tego samego landing page i zidentyfikowanie, które elementy działają, a które Cię powstrzymują.

Tworzenie wydajnych stron docelowych to zarówno sztuka, jak i nauka. Niektóre techniki mogą działać dobrze w jednym scenariuszu. Nie ma jednej formuły, która zawsze będzie działać w 100% przypadków. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka podstawowych zasad. To sprawdzone taktyki, które sprawdzały się od lat, niezależnie od trendów i zmian.

Niech wszystko będzie ładne i proste. Wskazówki mogą pomóc odwiedzającym dokładnie zrozumieć, co chcesz, aby zrobili na każdej stronie. A jeśli możesz złożyć im ofertę, której nie mogą odrzucić, Twoje współczynniki konwersji powinny szybko wzrosnąć.

Udostępnij
1
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
14 stycznia 2022

Trendy Big Data i Data Science w 2022


Dowiedz się więcej
blank
14 września 2021

Przyszłość przetwarzania języka naturalnego – NLP


Dowiedz się więcej
blank
30 lipca 2021

Czym jest Performance Marketing?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski