Wskaźniki Google – Core Web VitalsWskaźniki Google – Core Web VitalsWskaźniki Google – Core Web VitalsWskaźniki Google – Core Web Vitals
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Wskaźniki Google – Core Web Vitals

28 sierpnia 2020
blank

Google wprowadza nowe wskaźniki rankingowe, który łączy Core Web Vitals z istniejącymi wskaźnikami dotyczącymi wygody użytkowników, aby ulepszyć sposób oceny ogólnego wrażenia zapewnianego przez stronę.

Optymalizacja pod kątem jakości obsługi użytkownika jest kluczem do długoterminowego sukcesu każdej witryny w sieci. Dzięki ciągłemu zaangażowaniu i współpracy z milionami programistów internetowych i właścicieli witryn Google opracowało wiele pomocnych wskaźników i narzędzi, aby pomóc właścicielom firm, marketerom i programistom zidentyfikować możliwości poprawy doświadczeń użytkowników. Google wprowadza setki zmian rocznie. Co tydzień wprowadzają nowe zmiany do swojego algorytmu. Czasami ogłaszają zmiany czynników rankingowych. Robią to w przypadku ważnych rzeczy, takich jak HTTPS i inne wskaźniki.

Nadchodzące wskaźniki rankingowe są wskaźnikami jakości strony.

Wskaźniki jakości strony to podstawowe funkcji Web Vitals, a chodzi dokładnie o:

  • Przyjazne strony dla urządzeń mobilnych
  • Bezpieczne przeglądanie
  • Bezpieczeństwo HTTPS
  • Wytyczne dotyczące natrętnych komunikatów pełnoekranowych

Czym jest Core Web Vitals?

Mierzenie jakości doświadczenia użytkownika ma wiele aspektów. Chociaż niektóre aspekty doświadczenia użytkownika zależą od witryny i kontekstu, istnieje wspólny zestaw wskaźników Core Web Vitals, który ma kluczowe znaczenie dla wszystkich doświadczeń w sieci. Takie podstawowe potrzeby użytkownika obejmują wrażenia z ładowania, interaktywność i wizualną stabilność zawartości strony.

Largest Contentful Paint (LCP) mierzy postrzeganą prędkość ładowania i zaznacza punkt na osi czasu ładowania strony, w którym prawdopodobnie została załadowana główna zawartość strony. LCP pokazuje jak szybko ładuje się strona. Duży wpływ na to ma więc czas renderowania, największy obraz, wideo, tekst w widoku. Właśnie na to patrzy Google. Składowe to :

  • Największa część w widocznym obszarze, niezależnie od tego, czy jest to strona komputerowa, czy mobilna
  • Największa część treści, niezależnie od tego, czy jest to obraz, wideo czy tekst
  • Szybkość ładowania –  tutaj wpływ ma czas serwera, CSS, JavaScript, renderowanie po stronie klienta.

First Input Delay (FID) mierzy szybkość reakcji i określa ilościowo wrażenia, jakie użytkownicy odczuwają podczas pierwszej interakcji ze stroną. Chodzi tutaj o to jak szybko strona jest interaktywna czyli jak szybko przeglądarka może zacząć przetwarzać ruchu na stronie użytkownika.

Cumulative Layout Shift (CLS) mierzy stabilność wizualną i określa ilościowo wielkość nieoczekiwanego przesunięcia układu widocznej zawartości strony. Skumulowane przesunięcie układu (CLS) odnosi się do tego jak szybko strona jest stabilna. Głównym powodem, dla którego sytuacja nie jest stabilna, jest to, że rozmiary obrazów często nie są zdefiniowane., czy animacje na stronie.

Wszystkie te wskaźniki rejestrują ważne wyniki zorientowane na użytkownika, są mierzalne i mają wspomagające laboratoryjne odpowiedniki mierników diagnostycznych. Na przykład, podczas gdy LCP jest głównym wskaźnikiem ładowania, jest również w dużym stopniu zależna od FCP i czasu do pierwszego bajtu (TTFB), które pozostają krytyczne dla monitorowania i ulepszania.  Nie chodzi tu tak bardzo o tekst strony, który jest tradycyjnym wskaźnikiem rankingowymi, ale bardziej o wrażenia użytkownika i to, jak strona wygląda, jczy przyjemnie się korzysta ze strony, oraz jak jest użyteczna. Są one szczególnie ważne na urządzeniach mobilnych, gdy czasami prędkość nie jest tak wysoka.

Przyszłość z Core Web Vitals

Jako sygnał rankingowy, wskaźniki Core Web Vitals zostaną uwzględnione do 2021 roku. Google informuje nas, że dostarczy wskazówki, zanim Core Web Vitals zostanie uwzględnione w silniku rankingu, wraz z wszelkimi dalszymi danymi, które zamierzają corocznie integrować. Będzie on również używany jako część kryteriów rankingowych dla treści, które pojawiają się w Top Stories (które zwykle pojawiają się na górze wyników wyszukiwania) na urządzeniach mobilnych, co pozwala Google usunąć obecne preferencje dla stron AMP. Google zapewnia nam teraz dostęp do narzędzi Core Web Vitals, aby webmasterzy mogli rozpocząć ocenę swoich witryn i wprowadzić odpowiednie zmiany w odpowiednim czasie Wpłynie to na wszystkie zwykłe wyniki wyszukiwania, mobilne i stacjonarne, w oparciu o określone kryteria.

Wcześniej AMP było wymagane, aby pojawiać się w tych najważniejszych artykułach, jednak teraz nie będzie już tak ważne. Musisz więc nadal spełniać wymagania dotyczące regularnego uwzględniania w Google News, ale AMP nie będzie już wymaganiem, aby pojawiać się w Top Stories. Będzie trzeba osiągnąć minimalny próg Core Web Vitals.

Może to potencjalnie wpłynąć na wiele wyników rankingu. Podczas gdy dzisiejsze wskaźniki Core Web Vitals mierzą trzy ważne aspekty doświadczenia użytkownika w Internecie, istnieje wiele aspektów doświadczenia użytkownika, które nie zostały jeszcze uwzględnione w Core Web Vitals. Aby poprawić nasze zrozumienie doświadczeń użytkowników w przyszłości, będą się pojawiać coroczne aktualizacje Core Web Vitals. Patrząc w przyszłość do 2021 r., Inwestujemy w budowanie lepszego zrozumienia i możliwości mierzenia szybkości strony oraz innych krytycznych cech wrażeń użytkownika

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski