W ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż detaliczna coraz bardziej przechodzi do Internetu, co widać po szybkim wzroście i popularności sklepów z zakupami online.
Prowadzenie dzisiaj działalności eCommerce wiąże się dzisiaj z ogromną konkurencją, oznacza to, że trzeba przemyśleć swoją strategię rozwoju naszego e-commerce. Jeśli chodzi o technologię za pomocą, której możemy stworzyć nasz e-commerce, to jest ona od wielu lat ogólnie dostępna, a jednym z przykładów jest WordPress.
Istnieje wiele powodów, dla których Twój sklep eCommerce nie jest w stanie sprzedawać produktów. Być może Twoja strategia marketingowa nie jest trafna lub nie zoptymalizowałeś prawidłowo swojej witryny. Niezależnie od przyczyny, jeśli nie sprzedajesz, nie możesz się rozwijać. O to błędy, które zdarzają się przy tego rodzaju projektach:
Nie możesz sprzedawać wszystkim. Dlatego segmentacja właściwych odbiorców docelowych jest ważna przed uruchomieniem witryny eCommerce. Aby stymulować wzrost, musisz przemyśleć i zaplanować strategię marketingową ukierunkowaną na rynek docelowy oraz zoptymalizować witrynę zgodnie z reakcją Twoich docelowych klientów. Konkretne i ukierunkowane wezwanie do działania w Twojej witrynie działa lepiej niż ogólne. Zadaj sobie pytanie, co sprzedajesz i kto to kupi.
Bycie zbyt bezpośrednim odepchnie klientów. Lepszym sposobem ich przekonania jest zapewnienie wartości produktu. Ludzie nie potrzebują hasła sprzedażowego, potrzebują powodu, aby kupić produkty z Twojej witryny. Potrzebujesz ukierunkowanego planu marketingu treści z pakietami promocyjnymi, które będą stale dostarczać wartość, aby zwabić ludzi do Twojego sklepu internetowego.
Czasami problemem nie jest strategia marketingowa czy content marketing. Jeśli Twoja witryna e-commerce ma zły UX i wygląd, w związku z tym do sprzedawanych przez Ciebie produktów nie będziesz mieć dostępu tak często, jak chcesz, a przez to nie zwiększysz liczby sprzedaży. Aby rozwiązać ten problem, musisz przeprowadzić odpowiedni proces przeprojektowania, w którym każda usterka techniczna i UX / UI zostanie rozwiązana.
Musisz wiedzieć, jak przygotować kampanię marketingową i zwiększyć świadomość marki dla swojej firmy. Twój marketing musi przekonać Twój rynek docelowy, że Twoje produkty są najlepsze. Potrzebujesz oferty sprzedaży skierowanej na rynek docelowy.
Istnieje kilka popularnych platform e-commerce, które rządzą światem, jeśli chodzi o ich częstotliwość w całej sieci. Niekwestionowanym liderem jest WooCommerce, zajmujący poand 30% rynku e-commerce, a w następnej kolejności są Magento, OpenCart i Shopify.
WooCommerce to rozszerzenie e-commerce WordPress, najpopularniejszego systemu zarządzania treścią. Myślę więc, że to dość oczywiste, dlaczego WooCommerce jest liderem rynku e-commerce. Istnieje wiele użytkowników WordPress, którzy mają sklepy internetowe, więc WooCommerce jest dla nich najbardziej odpowiednim rozwiązaniem. O to plusy i minusy tego rozwiązania.
Największymi plusami WooCommerce jest to, że jest on darmowy oraz umożliwia dodawanie nieograniczonej liczby produktów i ich atrybutów. Sam WordPress działa na wszystkich urządzeniach oraz jest prosty w obsłudze. Sam WooCommerce oferuje szeroki wybór łatwych w użyciu opcji dostosowywania. Możesz kontrolować wszystko tak, jak chcesz.
Minusami WooCommerce jest brak darmowego hostingu oraz do bardziej zaawanasowanego sklepu potrzeba jednak wydać trochę pieniędzy na dodatkowe wtyczki. Można powiedzieć, że WooCommerce nie jest tak wydajny, jeśli nie ma w pełni funkcjonalnego pakietu.
Problemem może być również to, że WooCommerce działa tylko na WordPressie. WooCommerce nie jest samodzielną platformą, jest rozszerzeniem WordPress. WooCommerce to wtyczka, podczas gdy OpenCart, Shopify i Magento to platformy przeznaczone wyłącznie do handlu elektronicznego.
Shopify to jedyna platforma wśród najpopularniejszych z integracją hostingu. Ale jednocześnie ma kilka ograniczeń i nie daje pełnej kontroli nad witryną. Na przykład zapewnia tylko 3 atrybuty produktu: rozmiar, kolor i materiał. Ponadto nie będziesz w stanie dokonać wszystkich potrzebnych dostosowań i będziesz musiał trzymać się tego, co oferuje platforma. Nie możesz przyjść z czymś z zewnątrz. Shopify również nie oferuje bezpłatnego abonamentu.
Magento ma również płatny plan dla przedsiębiorstw, który obejmuje również bardziej złożone funkcje dla dużych międzynarodowych sklepów internetowych, takich jak Amazon.
Jeśli masz witrynę handlu elektronicznego WordPress, masz praktycznie nieskończone narzędzia i wtyczki integracyjne, aby optymalizacja konwersji była jak najłatwiejsza. Poniżej przedstawiamy niektóre ze strategii pomagających w tym procesie.
Przede wszystkim prostym sposobem na przyspieszenie procesu sprzedaży jest udzielenie pomocy w czasie rzeczywistym. Czat na żywo bezpośrednio w witrynie e-commerce WordPress umożliwia swobodnym przeglądarkom interakcję z zespołem pomocy technicznej, bez konieczności wykonywania połączenia telefonicznego lub wysyłania wiadomości e-mail.
Kluczową częścią procesu sprzedaży jest rozwiązywanie wszelkich zastrzeżeń i pytań zainteresowanych klientów. Nie chcesz, aby potencjalni klienci odeszli tylko dlatego, że nie oferujesz bezpłatnych zwrotów lub informacji na temat produktów.
Tworzenie stylów formatowania w celu wywołania typowych pytań w witrynie handlu elektronicznego WordPress lub wyświetlanie odpowiedzi w często zadawanych pytaniach pozwala wyróżnić i przezwyciężyć przeszkody między klientami a ich sprzedażą. W WordPressie możesz korzystać z funkcji takich jak pola niestandardowe i widżety, aby łatwo tworzyć sekcje treści i zarządzać nimi.
Inną taktyką konwersji, którą można dość łatwo rozpocząć, jest skonfigurowanie kampanii, e-maili i reklam porzuconych koszyków, powiadomień o produktach, których chcą, ale jeszcze nie kupiły. Odzyskanie już niewielkiego procentu sprzedaży może mieć znaczący wpływ na przychody. Prawdopodobnie zechcesz wysyłać wiadomości e-mail o porzuceniu koszyka za pośrednictwem samej platformy e-commerce, o ile używane narzędzie to obsługuje. Możesz także użyć reklam przekierowujących w mediach społecznościowych, sieci reklamowej Google lub własnej witrynie.
Dzięki e-commerce i narzędziom takim jak WordPress, które ułatwiają lokalizację, masz możliwość dotarcia do globalnych odbiorców, z których wszyscy mają różne preferencje płatności w swoim regionie. Akceptując wiele opcji płatności – w tym wszystkie główne typy kart kredytowych, PayPal i portfele mobilne – możesz zwiększyć konwersje, udostępniając swoje produkty szerszej części kupujących na całym świecie.
Oprócz bardziej powszechnych taktyk, takich jak media społecznościowe, reklama i marketing e-mailowy, powiadomienia push są coraz popularniejszym narzędziem do angażowania i zatrzymywania klientów. Mogą być spersonalizowane, ukierunkowane i segmentowane, podobnie jak e-maile i reklamy społecznościowe, ale nie zgubią się w bałaganie w mediach społecznościowych i skrzynkach odbiorczych.
Strona produktu może zawierać wiele różnych wezwań do działania. Ale jedną z podstawowych zasad optymalizacji konwersji jest skupienie się na głównym wezwaniu do działania. W e-commerce chcesz, aby użytkownicy dodawali do koszyka i dokonywali konwersji. To jest najbardziej oczywiste wezwanie do działania, dlatego wszelkie inne wezwania do działania muszą być starannie dobierane.
Podczas gdy przeprojektowanie całej witryny e-commerce WordPress zajmie sporo czasu, zwiększenie szybkości witryny może być łatwiejszym projektem. Po raz kolejny bycie użytkownikiem WordPress czyni to jeszcze prostszym.
W handlu elektronicznym zazwyczaj masz pojedynczą stronę internetową, na której można wystawić produkt, zawierającą kilka, ale ważnych elementów, takich jak zdjęcia i opis produktu. Potrzebujesz solidnych opisów i dobrze przedstawiających produkty zdjęć.
Możesz personalizować zawartość witryny, reklamy, powiadomienia push, wiadomości e-mail i inne wiadomości marketingowe w oparciu o to, co wiesz o potencjalnych klientach. Platformy handlu elektronicznego, które integrujesz ze swoją witryną WordPress, mogą zająć się takimi sprawami, jak tworzenie spersonalizowanych rekomendacji dla różnych klientów.
Powyższe kroki to dopiero początek, niewielka część tego, co możesz zrobić, aby skalować swoją witrynę e-commerce WordPress.
Zapewnij wartość, pamiętaj o lojalności i szczęściu klientów, korzystaj z Internetu i obserwuj, jak zamówienia na Twoje produkty rosną wraz ze wzrostem sprzedaży.