Międzynarodowi specjaliści od pozycjonowania oferują swoje wyjątkowe podejście do optymalizacji pod kątem Google i Yandex. Oto kilka wskazówek dotyczących optymalizacji globalnych witryn internetowych.
Globalne SEO to metoda optymalizacji treści w Twojej witrynie pod kątem wielu lokalizacji i odbiorców na całym świecie. W tej chwili nie wymaga to dużej różnicy w Twojej strategii SEO, z wyjątkiem tego, że będziesz musiał publikować treści, które będą działać w różnych językach, którymi posługują się Twoi docelowi odbiorcy, i dla regionów, z których pochodzą odwiedzający Twoją witrynę, a przede wszystkim dla najpopularniejsze wyszukiwarki w takim regionie lub kraju.
Zasadniczo wyniki wyszukiwania wyglądają inaczej dla użytkowników w Chinach, którzy generalnie używają Baidu, lub dla użytkowników w Rosji, którzy preferują Yandex, lub dla użytkowników wyszukiwania w Japonii, którzy najczęściej używają Yahoo, i dla wyszukiwarek w Korei Południowej, którzy są zagorzałymi fanami wyszukiwarki Naver. Dlatego te różnice w wynikach wyszukiwania i wyszukiwarkach oznaczają w szczególności, że Twoje globalne wysiłki SEO nie mogą skupiać się tylko na optymalizacji witryny pod kątem Google
Aby Twoje międzynarodowe działania SEO odniosły sukces, musisz najpierw przeprowadzić badania – gdzie są najbardziej poszukiwane Twoje produkty i usługi? Możesz zacząć od spojrzenia na zakładki Język i Lokalizacja w opcji Geo na koncie Google Analytics. Zwróć uwagę na języki i kraje, które generują dobre konwersje w Twojej witrynie, zwłaszcza jeśli prowadzisz już działalność międzynarodową. Ale jeśli nie prowadzisz jeszcze transakcji globalnych, nadal możesz korzystać z informacji z kart Język i Lokalizacja – zwróć uwagę na zachowanie użytkowników, zwłaszcza kliknięcia, zaangażowanie i czas spędzony w Twojej witrynie. Sprawdzanie, skąd pochodzi ruch, może naprawdę przynieść korzyści. Warto więc zacząć przyglądać się swojemu Google Analytics.
Zaplanuj strukturę adresów URL swojej witryny pod kątem międzynarodowego SEO. Po określeniu odpowiednich krajów docelowych możesz zastosować kilka struktur adresów URL, aby stworzyć dobre międzynarodowe witryny lub strony internetowe.
Wykorzystaj atrybuty Hreflang, aby stworzyć skuteczną międzynarodową strategię SEO. Atrybuty lub tagi hreflang pomogą Ci poinformować Google i inne wyszukiwarki o języku, którego używasz na określonej stronie internetowej – dzięki temu; wyszukiwarki będą mogły wyświetlać Twoją stronę użytkownikom wyszukującym w wybranym przez Ciebie języku.
Kiedy szukasz słów kluczowych dla swojej globalnej strategii SEO, pamiętaj, że jeśli kilka słów kluczowych jest popularnych w jednym języku, nie zawsze oznacza to, że są one również popularne w różnych językach. Najwyraźniej nie mówią tym samym językiem i najprawdopodobniej nie będą używać te same terminy wyszukiwania w wyszukiwaniu w przeglądarce i wyszukiwaniu głosowym.
Zlokalizuj zawartość swoich stron internetowych, aby dotrzeć do regionów, na których chcesz kierować reklamy. Tłumaczenie i dostosowywanie treści do każdego kraju lub użytkowników języków, do których chcesz dotrzeć, jest koniecznością, jeśli chcesz, aby Twój globalny plan SEO odniósł sukces. Bądź jednak ostrożny, powinieneś zatrudnić redaktora lub tłumacza, który zna Twój lokalny rynek i język, na który chcesz kierować reklamy, oraz dobrze rozumie Twoją branżę lub niszę.
Jeśli w swojej globalnej strategii SEO optymalizujesz tylko pod kątem Google, tracisz dużo ruchu i konwersji. Rzeczywiście, Google jest wiodącą wyszukiwarką na świecie, ale na całym świecie jest wielu wartościowych graczy. Jedną z części poznania docelowych odbiorców jest określenie preferowanej wyszukiwarki. Zasadniczo kraje o dużej populacji, takie jak Chiny, Rosja, Korea Południowa i Japonia, używają innych wyszukiwarek, takich jak odpowiednio Baidu, Yandex, Naver i Yahoo.
Oto kilka kroków w strategii SEO, których nie możesz zaniedbać – niezależnie od tego, czy pracujesz nad swoim regularnym planem SEO, czy przygotowujesz międzynarodowe SEO:
O to analiza czynników rankingowych zarówno dla Yandex, jak i Google, i ich różnice.
Kluczowe wnioski to:
Przewidywania są takie, że:
Liczba kliknięć uzyskanych w wynikach wyszukiwania wpływa na pozycję w rankingu w Google, wiemy, że w Yandex jest to czynnik brany pod uwagę przez algorytm. Yandex monitoruje to i karze webmasterów, którzy chcą oszukać algorytm w ten sposób. Filtr PF – i jego sprawiedliwość – jest od dawna dyskutowany na forach przez profesjonalistów SEO, ponieważ taktyka może być również używana jako broń przeciwko konkurentom, którzy następnie podlegają karze. Coraz więcej właścicieli firm zdaje sobie sprawę z zagrożeń związanych ze stosowaniem taktyk manipulacji.
Dominacja witryn agregujących w wynikach wyszukiwania Yandex jest problemem. Podobnie jak Amazon może zdominować niektóre wyniki wyszukiwania w Wielkiej Brytanii, Rosja ma swoich własnych agregatorów. Problem polega na tym, że mniejsze firmy potencjalnie nie robią wystarczająco dużo, aby ustanowić USP lub czynnik różnicowania między sobą a innymi firmami (zarówno małymi, jak i dużymi). A jeśli nie ma zróżnicowania dla użytkownika, wyszukiwarka również nie dostrzeże wystarczającej różnicy, aby rozpoznać znaczącą pozycję w rankingu. Pokazali jednak, że jeśli wystarczająca liczba użytkowników pokazuje przykłady negatywnych skutków dla użytkowników, to są otwarci na postrzeganie tego jako problemu dla użytkowników, jeśli taki istnieje.
Yandex, wyszukiwarka dała pewien wgląd w to, jak webmasterzy mogą stworzyć „wysokiej jakości” witrynę internetową. Strona internetowa i biznes stały się dla Yandex oddzielnymi podmiotami w ciągu ostatnich kilku lat. Witryna internetowa jest raczej pełnomocnikiem całej firmy, a nie wyłączną reprezentacją. Możemy tu wyciągnąć podobieństwa z Google, że sam biznes potrzebuje zarówno reputacji, jak i EAT. W 2018 roku firma Yandex zastosowała do webmasterów ilościowe dane skierowane na zewnątrz, znane jako ICS, w celu określenia jakości witryny.
W ciągu ostatnich dwóch lat ten wskaźnik został udoskonalony, aby stać się zaufanym wskaźnikiem, który zdaniem niektórych rosyjskich specjalistów od SEO jest aktualizowany co miesiąc. Yandex ciężko pracuje, aby lepiej zrozumieć treści i recenzje generowane przez użytkowników w odniesieniu do firmy. I lepiej identyfikować oszukańcze firmy lub po prostu naprawdę złe doświadczenia klientów.
Zbuduj wiele społeczności spośród swoich docelowych odbiorców, którzy mówią różnymi językami i pochodzą z różnych krajów lub regionów – dlatego niezbędni są właściwi tłumacze i redaktorzy, zwłaszcza jeśli jako właściciel firmy możesz mówić tylko w jednym języku. Zmierz swoje globalne wysiłki w zakresie SEO – zobacz, co działa i wzmocnij to, znajdź to, co nie działa i ulepsz swoją strategię SEO.