Aktualizacja algorytmu Google – Marzec 2019Aktualizacja algorytmu Google – Marzec 2019Aktualizacja algorytmu Google – Marzec 2019Aktualizacja algorytmu Google – Marzec 2019
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Aktualizacja algorytmu Google – Marzec 2019

5 marca 2019
Aktualizacja algorytmu Google

Google każdego roku wprowadza zmiany do swojego algorytmu. Przypuszcza się, że jest ich nawet ok. 600 w całym, tym przedziale czasu. Sporo z tych zmian jest tak subtelnych, że aż niezauważalnych, ale czasem wprowadzana jest na tyle duża aktualizacja, że dość znacząco rzutuje na wyniki wyszukiwania oraz pozycjonowanie. Obserwując działania Googla, jesteśmy w stanie znaleźć odpowiedź na pytanie o modyfikacje ruchu na stronie, czy także wpłynąć na poprawę optymalizacji wyszukiwań naszej strony.

Cofając się pamięcią do roku 2018 należy przypomnieć o tym, że wtedy wprowadzona została aktualizacja algorytmu Googla – o nazwie Medic Update. Kto na niej zyskał, a kto stracił? Pomimo globalnej aktualizacji algorytmu, analizując dane z tamtego okresu, można dostrzec kilka branż, których pozycje w sieci oscylowały generalnie wokół tego samego poziomu. Do takich, z pewnością należy zaliczyć dziedziny farmaceutyczną oraz szeroko pojętą medyczną. Według pierwszych udostępnionych informacji omawiana aktualizacja miała odnieść się właśnie do tych dwóch branż. W praktyce okazało się jednak, że aktualizacja odbyła się w znacznie większym zakresie, dotykając obszarów nie związanych wprost z sektorem zdrowotnym. Nadmienić należy w tym miejscu wszystkie strony branży e-commerce, które np. zbierają informacje o klientach (np. dane personalne). One również znalazły się pod wpływem zmian wprowadzonych przez Googla.

Google wypowiadając się na temat wahania pozycji stron, sugeruje pracę nad ich jakością oraz treścią, prezentowanym przez daną firmę. Pod koniec marca 2016 roku, Google opublikowało dokument pod nazwą „Quality Rater Guidelines”, w którym odpowiada na liczne pytania, a pośród nich również te odnoszące się do zagadnienia „Jakie czynniki mają wpływ na wysoką pozycję strony w rankingu?” oraz „Jak sprawić, aby twoja strona była wartościowa”. W tym celu zaprezentowane zostały dwie metody: E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) oraz YMYL (Your Money or Your Life).

Co oznacza i na czym polega E-A-T i YMYL

Pierwszy ze standardów (E-A-T) koncentruje się na trzech założeniach: ekspertyzie, autorytecie oraz zaufaniu. Należy przez to rozumieć, że dla maksymalizacji uzyskiwanych wartości powinniśmy starać się być postrzegani jako specjaliści w danej dziedzinie, wyróżniać swoje osiągnięcia (takie jak: nagrody, tytułu, doświadczenie). Kolejna składowa metody to  autorytet, który jeśli został dobrze zbudowany,  to daje naszym klientom poczucie pewności oraz opinie, przekładając się w danym momencie na budowanie siły naszej marki. Ostatnim elementem, będącym w ścisłym powiązaniu z autorytetem, jest zaufanie jakim jesteśmy darzeni. Umożliwia ono na przykład realizowanie płatności online, ponadto gromadzenie danych klientów i utwierdza ich w przekonaniu, że korzystanie z oferowanej im strony jest bezpieczne. Zastosowanie E-A-T samo w sobie to stanowczo za mało. Oprócz tego musimy również pamiętać o takich detalach jak nieszablonowy meta tytuł oraz zamieszczaniu opisów o rozsądnej, to jest  przyjaznej dla użytkownika, długości.

Pod hasłem „Your Money or Your Life” (YMYL), należy przede wszystkim rozumieć stan,  w którym jeśli strony są wykonane w mało wyróżniającej się jakości, to wówczas z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że wpływa to negatywnie na „życie” biznesu, czyli w praktyce jego dochody i inne ważne dla sukcesu składowe. Dlatego jakość oferowanego serwisu, zawsze musi być postrzegana jako zagadnienie bardzo ważne. Strony często mają dosyć szeroki zasięg dostępności naszych danych, od podstawowych danych personalnych (takie jak imię, nazwisko, adres e-mail) po dane wrażliwe, wśród których należy wymienić takie dane jak numer dowodu osobistego oraz PESEL. Dostrojenie prowadzonego przez nas serwisu do przedstawionych powyżej wytycznych oraz dobrze budowana i utrzymana treść, pozwolą nam na istotne zoptymalizowanie i skierują naszą stronę we właściwym kierunku, na drodze do sukcesu.

Na czym polega aktualizacja Core Update 2019

W ubiegłym miesiącu, a dokładnie 12 marca 2019 roku Google Search Liaison opublikowało na swoim profilu, w serwisie Twitter informację o tym, że uruchomiona została aktualizacja z kategorii określonej jako core update. Jak sama nazwa wskazuje miała ona dotyczyć głównego algorytmy wyszukiwarki.

Przyglądając się uważnie tweeterowemu wpisowi Googla, widzimy, że zgodnie z zapewnieniami sieciowego potentata, core update miała na celu zwiększenie widoczności niedocenianych dotąd serwisów, które pomimo publikowania bardzo dobrych jakościowo treści, nie mają szans przebić się na czołowe pozycje rankingów prowadzonych przez Googla. Z doniesień stron SEO, śledzących zmiany na stronach, zachodzących po marcowej aktualizacji, dostrzegają pewne wahania wśród słów kluczowych, pochodzących z różnych, często zupełnie nie powiązanych branż. Interpretując, wskazuje to na fakt, że marcowy core update nie był w rzeczywistości ukierunkowany jedynie na określone dziedziny, dotąd nie doceniane, ale na ogólną zawartość, prezentowaną przez strony. Wymusza to w praktyce dostosowanie się do standardów Google,a. dokładnie do omawianego wyżej E-A-T.

Przy aktualizacjach algorytmów zawsze istotne jest, aby obserwować zachodzące zmiany, które dokonały się w funkcjonowaniu innych witryn internetowych, będących powiązanymi z twoim obszarem działalności. Warto poświęcić czas i zasoby, aby na bieżąco śledzić aktualizacje, które do swoich usług wprowadza Google oraz obserwować strony internetowe. Nie można przy tym poprzestawać tylko na serwisach kojarzonych z wysokiej jakości treścią, ale monitorować również takie, które pomimo tego, że nie prezentują treści zgodnie z normami i metodami, takimi jak na przykład EAT, mimo to uzyskują dobre oceny oraz satysfakcjonujące pozycje w rankingach.

Udostępnij
1
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
14 stycznia 2022

Trendy Big Data i Data Science w 2022


Dowiedz się więcej
blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski