SEO i marketing cyfrowy są niezwykle skomplikowane, a cyfrowy krajobraz stale się zmienia i zmienia. Tutaj można się wiele nauczyć ze świata produkcji i rozwoju oprogramowania. Opracowano nowe strategie zarządzania projektami, które zrewolucjonizowały te branże. Zmieniają się cele biznesowe. Zmieniają się konkurencyjne krajobrazy. Zmieniają się algorytmy. W SEO zaczęto używać zwinnych technik (tzw. Agile), wykorzystuje się analizy danych oraz coraz więcej wiążę się SEO z PR.
Agile SEO to metoda lub proces wykonywania SEO, który jest szybki, skuteczny i efektywny. Zazwyczaj, gdy omawiamy metody zwinne w branży technologicznej, często odwołujemy się do rozwoju oprogramowania. W tym przypadku omawiamy SEO, które ma bardzo podobne podobieństwa do rozwoju oprogramowania.
Ważne jest, aby pamiętać, że zwinne SEO może mieć różne kroki i metody, więc niektóre firmy mogą się różnić pod względem sposobu, w jaki wykonują zwinne SEO.
Zwinne techniki dla SEO reprezentuje potrzebę posiadania swobody i zdolności do szybkiego reagowania na zmiany, szczególnie w branży marketingu cyfrowego, w której cele są ruchome i zmieniają się. Aby poruszać się poprawnie w tej dziedzinie, należy wykonać następujące proste czynności:
Pomyśl o zgromadzeniu pomysłów lub sugestii w elementach możliwych do zastosowania. Co wiemy, co należy osiągnąć, jakie są szybkie wygrane i co wiemy, co musimy teraz zrobić? Agile polega na uzyskaniu minimalnego żywotnego produktu (MVP) z działań i ocenie sukcesu, zanim zrobi więcej tego samego.
Z tradycyjną zwinnością do tworzenia stron internetowych, pomysł polega na pracy z małymi przyrostami zadań w „sprincie”, w celu dostarczenia działającego produktu lub oprogramowania na końcu. Możemy zastosować tę samą metodologię do SEO. W naszym przypadku chodzi o to, że wszystko wykonane w sprincie jest możliwe do wykonania i wymierne, nie zależy od przyszłych zadań.
Każda iteracja lub „sprint” powinna odbywać się według cyklu; planuj, działaj, testuj, wdrażaj, przeglądaj i dostosowuj w powtarzaniu. Pracując cyklicznie, kontynuujemy dostarczanie wartości dzięki stopniowym ulepszeniom, prowadząc sukces do kampanii.
Kluczem do zwinności jest częste i regularne testowanie i ulepszanie, tak aby backlogi odzwierciedlały najlepsze zadania w celu osiągnięcia celów.
Zwinne techniki mogą być łatwo przetłumaczone na dowolną branżę. Po zastosowaniu do SEO oznacza to, że powinieneś skupić się na jednej rzeczy naraz, skończyć ją i dopiero potem przejść dalej.
SEO PR jest tworem, który ma za zadania połączenie SEO z public relations, promując firmę przez pozycjonowanie wszelkiego typu materiały prasowe. Celem są wyniki wyszukiwania związane z daną firmą, które budują pozytywny wizerunek w sieci oraz poszerzają wiedzę i świadomość użytkowników internetu.
Większość użytkowników internetu wyszukuje informacji wpisując frazy i słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Usługi SEO PR powinny być spójne z przyjętą strategią public relations, a sam proces SEO PR powinien być podzielony na etapy.
SEO PR jest pozycjonowaniem pełnowartościowych treści o twojej marce. Tworzy również kanały, optymalizuje SEO oraz w zakresie social mediów. Zajmuję się również działaniami w zakresie marketingu szeptanego m.in.: dodawaniem bezpiecznych i realnych opinii w Google, tworzeniem recenzji na Facebooku, rozgłosem na forach czy blogach internetowych. SEO PR monitoruje wypowiedzi w internecie na frazy związane z nazwą firmy. Klienci chętniej wystawiają złą opinię niż tę pozytywną. Często jest ona krzywdząca lub niezgodna z prawdą, a w dzisiejszych czasach opinie mają naprawdę duże znaczenie.
SEO PR ma takie zalety jak:
Praca nad optymalnym SEO to proces, który wymaga obserwowania wyników strategii marketingowej. Osiągnięcie wysokich rankingów jest głównym celem SEO. Nieprzewidywalność algorytmu Google może jednak zmienić optymalizację. Oznacza to, że nie możesz wiedzieć, czy SEO będzie działać, ale możesz się upewnić, że szanse są na Twoją korzyść.
Od czego zacząć najlepiej analizę danych:
Pierwszym krokiem do wykorzystania nauki o danych do zwiększenia SEO jest wybór sposobu wstawiania danych. Istnieje kilka narzędzi analitycznych, które mogą pomóc w bardziej przewidywalnym i wymiernym SEO.
Nie ma lepszego sposobu na ulepszone i bardziej funkcjonalne SEO niż na dane wyodrębnione z dzienników serwera. Te pliki dziennika zawierają informacje o zachowaniu każdego robota wyszukiwarki dla Twojej witryny. Mają także zapisy każdego odwiedzającego, które są niezbędne do dogłębnej analizy SEO.
Identyfikując zmienne zależne i niezależne, będziesz mógł obsługiwać inne kanały marketingowe za pomocą SEO, dzięki czemu możesz mieć lepszy wpływ na strategie marketingowe. Zmienne zależne koncentrują się na niezależnych, co oznacza, że jeśli wybierzesz właściwe pytania, otrzymasz potrzebne odpowiedzi. Jeśli znajdziesz sposób na wdrożenie relacji między tymi dwoma wymienionymi typami zmiennych jako miarą skuteczności różnych strategii, to wpływ marketingowy będzie najwyższy. Każda kampania marketingowa powinna być przygotowana, zaplanowana i zrealizowana w oparciu o potrzeby konsumentów. Zidentyfikowanie problemów technicznych, których doświadcza Twoja strona internetowa, pomoże Ci pozbyć się przecieków i wskazać robotom indeksującym wyszukiwarki właściwy kierunek.
Aby móc wpływać na grupę docelową, musisz nie tylko zbierać dane, ale także upewnić się, że zbierasz właściwe. Nigdy nie zaniedbuj wagi precyzji i dokładności w analizie. W ten sposób uzyskasz pożądane wyniki dzięki zebranym danym. Ze względu na dużą ilość danych musisz opanować sposób ich analizowania, a tym samym zwiększyć strategie. Aby zweryfikować dane, użyj kilku narzędzi i unikaj skupiania się tylko na jednym źródle walidacji. Dodatkowo skoncentruj się na historii, a nie na statystykach. Surowe dane nie pokażą Ci, jak podjąć działania, ale będziesz musiał znać zachowania za tymi liczbami.
Posiadanie dużej ilości danych jest godne pochwały i może wydawać się zachęcające. Ale jeśli twoi marketerzy nie są w stanie zidentyfikować kluczowych danych niezbędnych do osiągnięcia celów biznesowych, twoje działania są na próżno. Przede wszystkim zdefiniuj swoje cele biznesowe i upewnij się, że wszyscy zaangażowani je rozumieją. Pomoże to w analizie właściwych wskaźników. W końcu dowiedz się, które źródła ruchu internetowego kierują odwiedzających do Twojej witryny w dowolnej formie. W ten sposób uzyskasz więcej danych o ruchu internetowym, a także dowiesz się, jak użytkownicy przychodzą na Twoją stronę. Dzięki tym informacjom możesz przyciągnąć więcej konsumentów i zoptymalizować strategię marketingową.
Zamiast zakładać, jakie dane będą dobre i odpowiednie dla SEO Twojej witryny, wykorzystaj data science, aby uzyskać świeże, dokładne i przydatne informacje.
Pamiętaj jednak, że cała ta ogromna ilość danych jest bezwartościowa, jeśli nie wiesz, jak zidentyfikować właściwe i wykorzystać je.
Po wdrożeniu zwinnych technik, firma posiada większą elastyczność i widoczność. Zwinne podejście daje czas na dostosowanie wszystkiego.
Połączenie zwinnych technik, analizy danych i PR z SEO,
powinno prowadzić do zwiększenia widoczności strony poprzez lepszą analizę
danych, wzrost zaufania klientów poprzez działania public relations, zwinne
techniki przyśpieszyć cały proces działania.