Jeśli masz dobrą witrynę, świetne produkty, chwytliwe treści, a mimo to nadal masz wysoki współczynnik odrzuceń, to wiedz, że coś się dzieje.
Wysoki współczynnik odrzuceń naprawdę zniechęca, a warto się dowiedzieć:
Najnowsze statystyki pokazują, że średni współczynnik odrzuceń w sklepach e-commerce wynosi ponad 45%. Zmniejszając własny współczynnik odrzuceń, nie tylko zwiększysz zaangażowanie klientów, ale także zwiększysz sprzedaż i SEO.
Oto nasze rady dotyczące praktycznych strategii obniżenia współczynnika odrzuceń witryny.
Dla jasności uzgodnijmy najpierw, co rozumiemy przez „współczynnik odrzuceń”, zanim przejdziemy dalej. Google definiuje „odrzucenie” jako „sesję pojedynczej strony w Twojej witrynie”. Innymi słowy, gdy użytkownik kliknie Twoją witrynę, a następnie opuści witrynę, nie robiąc nic więcej. Tak więc „współczynnik odrzuceń” to całkowita liczba osób, które wchodzą do Twojego sklepu, a następnie natychmiast wychodzą, nawet nie zaglądając co jest w sklepie.
W przypadku witryn internetowych „część strony widoczna na ekranie” odnosi się do górnej części stron internetowych, którą odwiedzający widzą bez konieczności przewijania w dół.
To, co kupujący widzą po raz pierwszy po wejściu do Twojej witryny, jest naprawdę ważne. Odgrywa to ogromną rolę w określaniu, czy klikają, czy kontynuują przeglądanie innych części Twojej witryny.
Oto kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować zawartość strony głównej widoczną na ekranie, w szczególności:
Dowody wskazują, że większość ludzi przegląda stronę internetową, zamiast czytać ją w całości. Jeśli więc większość ludzi to robi, dlaczego nie zastosować się do tego nawyku, tworząc łatwe do odczytania strony, które również są przyjemne dla oka?
Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby utworzyć strony internetowe z możliwością skanowania:
Wspomnieliśmy już, jak ważne jest używanie dobrych zdjęć na stronie głównej w części strony widocznej na ekranie, jednak równie ważne jest, aby używać odpowiednich obrazów w całej witrynie, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników na dłużej.
Obrazy są nie tylko po to, aby ładnie wyglądała Twoja witryna – to kolejny sposób na zilustrowanie ważnych pomysłów, podkreślenie wezwań do działania, zaprezentowanie produktów oraz dostarczenie kluczowych informacji klientom.
Oto kilka porad, jak najlepiej wykorzystać obrazy w witrynie:
Korzystanie z wyskakujących okienek w witrynie ma zalety i wady. W niektórych przypadkach mogą działać. Na przykład są skuteczne w:
Biorąc to pod uwagę, wyskakujące okienka mogą również wpływać na współczynnik odrzuceń. Jeśli korzystasz z wyskakujących okienek, upewnij się, że są dobrze zaprojektowane i tak dyskretne, jak tylko możesz.
Optymalizacja witryny pod kątem odpowiednich słów kluczowych odgrywa ważną rolę w ogólnym współczynniku odrzuceń witryny. Jeśli kierujesz ruch na słowa kluczowe, które są luźno związane z Twoimi treściami lub zupełnie niepowiązane, to po dotarciu do Twojej witryny osoby wyszukujące zorientują się, że jej treść nie jest tym, czego szukają, i klikają.
Dlatego jednym z najlepszych sposobów zmniejszenia współczynnika odrzuceń jest kierowanie odpowiednich słów kluczowych do rodzaju treści, które masz na swoich stronach internetowych.
Wdrażając te sugestie w swojej witrynie, lepiej nawiążesz kontakt z klientami i miejmy nadzieję, że ich zatrzymasz, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży.