Zminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepuZminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepuZminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepuZminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepu
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Zminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepu

27 listopada 2020
blank

Jeśli masz dobrą witrynę, świetne produkty, chwytliwe treści, a mimo to nadal masz wysoki współczynnik odrzuceń, to wiedz, że coś się dzieje.

Wysoki współczynnik odrzuceń naprawdę zniechęca, a warto się dowiedzieć:

  • Dlaczego Twoi klienci dotarli do końca Twojego lejka sprzedażowego bez faktycznego wykonania ostatniego kroku w kasie?
  • Dlaczego klikają przycisk Wstecz po wyświetleniu strony?
  • Dlaczego przechodzą do innej witryny po przejrzeniu Twojego sklepu?

Najnowsze statystyki pokazują, że średni współczynnik odrzuceń w sklepach e-commerce wynosi ponad 45%. Zmniejszając własny współczynnik odrzuceń, nie tylko zwiększysz zaangażowanie klientów, ale także zwiększysz sprzedaż i SEO.

Oto nasze rady dotyczące praktycznych strategii obniżenia współczynnika odrzuceń witryny.

Co rozumiemy przez współczynnik odrzuceń?

Dla jasności uzgodnijmy najpierw, co rozumiemy przez „współczynnik odrzuceń”, zanim przejdziemy dalej. Google definiuje „odrzucenie” jako „sesję pojedynczej strony w Twojej witrynie”. Innymi słowy, gdy użytkownik kliknie Twoją witrynę, a następnie opuści witrynę, nie robiąc nic więcej. Tak więc „współczynnik odrzuceń” to całkowita liczba osób, które wchodzą do Twojego sklepu, a następnie natychmiast wychodzą, nawet nie zaglądając co jest w sklepie.

Zoptymalizuj zawartość strony widocznej na ekranie

W przypadku witryn internetowych „część strony widoczna na ekranie” odnosi się do górnej części stron internetowych, którą odwiedzający widzą bez konieczności przewijania w dół.

To, co kupujący widzą po raz pierwszy po wejściu do Twojej witryny, jest naprawdę ważne. Odgrywa to ogromną rolę w określaniu, czy klikają, czy kontynuują przeglądanie innych części Twojej witryny.

Oto kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować zawartość strony głównej widoczną na ekranie, w szczególności:

  • Chwytliwy i pouczający nagłówek u góry strony
  • Mocny i pouczający nagłówek podrzędny zawierający treść wiadomości. To tutaj pokazujesz odwiedzającym, dlaczego powinni się tu kręcić, i prawdopodobnie wskażesz Twój unikalny punkt sprzedaży.
  • Dołącz przycisk wezwania do działania. Powinien to być klikalny przycisk, który zachęca klientów do korzystania z Twojej witryny w jakiś sposób, prosząc ich o „Subskrybuj”, „Kup teraz”, „Czytaj więcej” lub „Dowiedz się więcej”
  • • Używaj przyciągających wzrok obrazów. Dobry obraz przemawia do klientów, gdy słowa czasami nie mogą.
  • Prezentuj specjalne rabaty lub oferty. Bieżące wyprzedaże czy korzyści dla nowych klientów lub wydatki na bezpłatną wysyłkę. Zwykle ta informacja jest prezentowana w formie banera.

Zapewnij możliwość przeglądania swoich stron internetowych

Dowody wskazują, że większość ludzi przegląda stronę internetową, zamiast czytać ją w całości. Jeśli więc większość ludzi to robi, dlaczego nie zastosować się do tego nawyku, tworząc łatwe do odczytania strony, które również są przyjemne dla oka?

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby utworzyć strony internetowe z możliwością skanowania:

  • Zwięzłość i atrakcyjność nagłówków – aby były krótkie i chwytliwe:
  • Podziel tekst na bloki – strona z dużą ilością tekstu jest zniechęcająca i niemożliwa do zeskanowania, więc podziel tekst na mniejsze fragmenty zakotwiczone w nagłówkach.
  • Wezwania do działania łatwe do znalezienia i zidentyfikowania – Musisz maksymalnie ułatwić zachęcanie odwiedzających do zrobienia tego, co chcesz, aby przyciski z wezwaniem do działania były czytelne.
  • Używaj list w swoich postach na blogu – Listy są łatwe do przeglądania i przywoływania, dzięki czemu są znacznie bardziej efektywne dla odwiedzających. Poza tym to kolejny sposób na dzielenie dużych fragmentów tekstu.
  • Unikaj zbyt wielu szczegółów – skanery stron szukają szybkiej i łatwej wersji rzeczy, więc miej to na uwadze podczas układania strony. Zostaw szczegółowe wyjaśnienie dla posta na blogu lub innej strony internetowej.
  • Przestrzeń jest Twoim przyjacielem – Tworzenie białej przestrzeni jest popularną taktyką zapobiegania przytłaczaniu gości przez duże bloki tekstu, co może skłonić ich do odbijania się od Twojego strona.
  • Wyróżnij swój tekst za pomocą pogrubienia, kursywy, koloru i wyróżnień. Przyciąga wzrok, pomaga rozbić tekst i zwraca uwagę na to, na co mają patrzeć skanery.

Użyj obrazów w swojej witrynie

Wspomnieliśmy już, jak ważne jest używanie dobrych zdjęć na stronie głównej w części strony widocznej na ekranie, jednak równie ważne jest, aby używać odpowiednich obrazów w całej witrynie, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników na dłużej.

Obrazy są nie tylko po to, aby ładnie wyglądała Twoja witryna – to kolejny sposób na zilustrowanie ważnych pomysłów, podkreślenie wezwań do działania, zaprezentowanie produktów oraz dostarczenie kluczowych informacji klientom.

Oto kilka porad, jak najlepiej wykorzystać obrazy w witrynie:

  • Nie bój się używać wysokiej jakości zdjęć
  • Zainwestuj w profesjonalnego fotografa, który ma udokumentowane doświadczenie w robieniu zdjęć dla właścicieli sklepów e-commerce.
  • Zoptymalizuj swoje obrazy. Pomaga to przyspieszyć ładowanie strony internetowej, co jest dobrze znanym elementem utrzymywania zdrowych współczynników odrzuceń.
  • Wybierz obrazy, które ilustrują osobowość Twojej marki, aby odwiedzający byli bardziej skłonni do ich identyfikacji i interakcji

Zminimalizuj wyskakujące okienka pop up

Korzystanie z wyskakujących okienek w witrynie ma zalety i wady. W niektórych przypadkach mogą działać. Na przykład są skuteczne w:

  • Zwracanie uwagi na oferty specjalne
  • Reklama nadchodzącej sprzedaży
  • Zachęcanie odwiedzających do zapisywania się do Twojego biuletynu

Biorąc to pod uwagę, wyskakujące okienka mogą również wpływać na współczynnik odrzuceń. Jeśli korzystasz z wyskakujących okienek, upewnij się, że są dobrze zaprojektowane i tak dyskretne, jak tylko możesz.

Kieruj ruch na odpowiednie słowa kluczowe

Optymalizacja witryny pod kątem odpowiednich słów kluczowych odgrywa ważną rolę w ogólnym współczynniku odrzuceń witryny. Jeśli kierujesz ruch na słowa kluczowe, które są luźno związane z Twoimi treściami lub zupełnie niepowiązane, to po dotarciu do Twojej witryny osoby wyszukujące zorientują się, że jej treść nie jest tym, czego szukają, i klikają.

Dlatego jednym z najlepszych sposobów zmniejszenia współczynnika odrzuceń jest kierowanie odpowiednich słów kluczowych do rodzaju treści, które masz na swoich stronach internetowych.

Wdrażając te sugestie w swojej witrynie, lepiej nawiążesz kontakt z klientami i miejmy nadzieję, że ich zatrzymasz, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
30 lipca 2021

Czym jest Performance Marketing?


Dowiedz się więcej
blank
15 marca 2021

Recommerce – używane rzeczy wracają do łask


Dowiedz się więcej
blank
1 lutego 2021

Najważniejsze trendy eCommerce w 2021 roku.


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski