<strong>Trendy SEO na przełomie 2022/23 roku</strong><strong>Trendy SEO na przełomie 2022/23 roku</strong><strong>Trendy SEO na przełomie 2022/23 roku</strong><strong>Trendy SEO na przełomie 2022/23 roku</strong>
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
✕

Trendy SEO na przełomie 2022/23 roku

20 października 2022
blank

SEO stale ewoluuje, a istnieje od ponad dwóch dekad. Search Engine Optimization (SEO) to proces optymalizacji witryny pod kątem algorytmu wyszukiwania Google, przy czym techniczne SEO ma ogromny wpływ na indeksowalność witryny, wrażenia użytkownika i CTR (współczynnik klikalności).

Google nieustannie poszukuje nowych sposobów na poprawę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że wraz z ciągłymi zmianami algorytmu Google, specjaliści SEO stają przed trudnym zadaniem, aby odpowiednio dostosować swoje strategie. SEO lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie powinny być odrębnym podmiotem, ale częścią większej strategii marketingowej.

Jeśli przygotowujesz strategię SEO na nowy rok, zapoznaj się z tymi trendami i prognozami SEO na rok 2023.

Pierwsze miejsce nie jest głównym celem w SEO

Pierwsze miejsce w rankingu nie ma obecnie silnej korelacji ze zwiększonym ruchem na stronie. Najważniejsze jest skupienie się na innym wskaźniku: współczynniku klikalności (CTR) zamiast obsesji na punkcie tego najwyższego miejsca poprzez zwiększanie ruchu w witrynie. Możesz to poprawić, eksperymentując z różnymi nagłówkami i metaopisami. Co najważniejsze, eksperymentuj z kombinacjami słów.

Badanie słów kluczowych

Zakupy, Local Pack i polecane fragmenty to tylko niektóre z funkcji, które Google dodał do swoich stron wyników wyszukiwania. Ponieważ zarówno uwaga użytkowników, jak i kliknięcia są kierowane na te wyniki, CTR witryn znajdujących się na szczycie SERP spadły.

W wyniku tego rozwoju marketerzy przenieśli swoją uwagę z najwyższych pozycji wyszukiwania na nową koncepcję optymalizacji słów kluczowych.. Rodzaj optymalizacji słów  kluczowych pod SERP ma na celu optymalizację treści, tak aby pojawiała się w różnych elementach wyszukiwania, takich jak najważniejsze artykuły, filmy, czy obrazy.

Badanie słów kluczowych jest również wdrażane na szerszą skalę, aby zaspokoić różne intencje wyszukiwania.  Posiadanie szerszej strategii słów kluczowych, spełniającej wszystkie intencje wyszukiwania, pozwala zdominować cały rynek wyszukiwania.

Budowanie linków dalej ważne

Budowanie linków jest nadal bardzo cennym zasobem w SEO. W rzeczywistości jest to jeden z najważniejszych czynników rankingu wyszukiwania. Link Building nadal działa, ale bardzo się zmienił w stosunku do tego, co było wcześniej. Dziś ma jednak wiele niuansów, które sprawiają, że opieranie się tylko na nim to wielki błąd. Uzyskanie linku z dowolnej witryny nie działa, ale znaczenie domeny łączącej i ogólna siła SEO są kluczowe. Dzieje się tak częściowo dlatego, że setki czynników rankingowych łącznie decyduje o kwalifikowalności strony do rankingu, a jeśli chodzi o link, kluczową rolę odgrywa trafność treści.

W złotych latach budowania linków specjaliści SEO po prostu spamowali swoje linki w losowych katalogach i to działało. Dzis najważniejszy jest autorytet strony, która prowadzi do Ciebie. Oznacza to, że artykuł lub strona internetowa zyska wyższą pozycję, jeśli autorytatywne źródła będą zawierały więcej linków do Ciebie. Dlatego lepiej byłoby, gdyby kilka dużych publikacji zawierało linki do Ciebie, niż wiele małych blogów o mniejszym autorytecie. Trafność ma tutaj poważne znaczenie. Motyw strony z linkami powinien pasować do Twojego.

Oryginalna treść, strategia i EAT

Treść odgrywa integralną rolę w dzisiejszym SEO. Wyszukiwarki dopasowują to, co uważają za dobrą i użyteczną treść do użytkowników, którzy ich szukają. Dlatego posiadanie dobrej strategii treści jest niezbędne.

Najpierw chcesz stworzyć dobrą strategię dotyczącą treści, która dopasuje Twoje treści do intencji wyszukiwania. Niektórzy eksperci sugerują, że powinieneś mniej więcej postępować zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oceny EAT. Wytyczne Google wielokrotnie podkreślały znaczenie wzmacniania sygnałów EAT w stosownych przypadkach w witrynie. Patrząc w przyszłość, wyszukiwarki będą nadal przyglądać się ekspertyzie, autorytatywności i wiarygodności Twojej witryny podczas oceniania treści. Wygoda użytkownika pozostaje kluczowa dla Google, a pokazanie, że Twoja witryna jest warta czasu odwiedzających, pozostanie kluczem do uzyskania najlepszych wyników. Twoje sygnały E-A-T mogą obejmować społeczny dowód słuszności, referencje klientów, linki do wiarygodnych stron, wiedzę fachową i odznaki oraz wiele innych. W najszerszym znaczeniu Twoja strategia dotycząca treści powinna mieć na celu stworzenie jak najlepszej wartości dla użytkowników. Prawdopodobnie będziesz mieć większe szanse na dobrą pozycję w rankingu, jeśli będziesz trzymać się swojej specjalizacji.

Oryginalna treść nie jest trendem, ale wymogiem w SEO. Jednak treść przechodzi wiele zmian, do których branża szybko się dostosowuje. Po pierwsze, korzystanie z interaktywnych obrazów będzie nadal dominować na stronach internetowych. Ten rozwój znajduje odzwierciedlenie w popularności mediów społecznościowych i platform do strumieniowego przesyłania wideo. innym trendem jest dążenie do bardziej celowych treści. To, co rozpoczęło się w 2019 roku, ma trwać do dziś.

Zaktualizowana i wysokiej jakości treść jest niezbędna dla SEO, ale na tym się nie kończy. Treść wizualna jest koniecznością, a wykorzystanie obrazów, wideo, infografik i innych mediów zwiększy ruch i sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej przyjazna dla użytkownika, zwiększając zaangażowanie i dostępność.

Optymalizacja obrazu  odgrywa większą rolę w wyszukiwaniu

Google zawsze jasno określał najlepsze praktyki dotyczące optymalizacji obrazu witryny — niestety niewielu traktowało to tak poważnie, jak powinno. Nadszedł czas, aby przyjrzeć się obrazom w Twojej witrynie i zobaczyć, jak wypadły na wskaźniku optymalizacji. Optymalizacja obrazu będzie odgrywać rolę w rankingu czynników, aby zapewnić optymalne wyświetlanie obrazów osobom z niepełnosprawnością wzrokową. Nie jest to jedyny powód, dla którego Google tak bardzo naciska na dobrą optymalizację obrazu – w przyszłości obrazy będą wykorzystywane do znacznie więcej niż tylko wizualnego przekazywania idei, ale będą wykorzystywane w wyszukiwaniu do robienia zakupów, uzyskiwania informacji i nie tylko.

Google zawsze wyjaśniał, że należy je odpowiednio oznaczać i optymalizować. Nic więc dziwnego, że obrazy ostatecznie przyczyniają się do wygody użytkownika. Podczas gdy wcześniej obrazy służyły celom estetycznym, użytkownicy mogą klikać zdjęcia podczas robienia zakupów lub wyszukiwania informacji.

Aby to osiągnąć, specjaliści SEO powinni optymalizować obrazy, używając obrazów o wysokiej jakości, przy jednoczesnym zapewnieniu nazw plików i znaczników alt. Wiadomo, że takie metody optymalizacji obrazu są skuteczne.

Postaw na responsywną, dostosowaną do urządzeń mobilnych stronę internetową

Aby poprawić wydajność witryny na urządzeniach mobilnych, musisz upewnić się, że została ona utworzona z responsywnym kodowaniem i strukturą, dzięki czemu automatycznie zmienia swój wygląd w zależności od urządzenia używanego do uzyskiwania do niej dostępu. Będziesz także chciał skrócić czas ładowania strony internetowej, wdrażając buforowanie, używając sieci dostarczania treści (CDN) i kompresując obrazy. Na koniec użyj metody Google Accelerated Mobile Pages (AMP) do tworzenia wersji stron internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych.

To sprawiło, że każdy był zobowiązany do zapewnienia kompatybilności swojego telefonu komórkowego, a optymalizacja podstawowych wskaźników internetowych staje się absolutnie najważniejsza.

Podstawowe wskaźniki internetowe

Podstawowe statystyki internetowe to nowy czynnik rankingowy. Ta zmiana w algorytmie Google ma na celu zachęcenie stron internetowych do poprawy komfortu użytkowania. Obejmuje takie czynniki, jak szybkość strony, interaktywność i stabilność. Uważa się, że te czynniki użyteczności mają wpływ na wszystkie zwykłe wyniki wyszukiwania, czy to na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym

Drobne zmiany w algorytmie Google dla niektórych nie są powodem do zmartwień, zwłaszcza jeśli nie walczysz o bardzo konkurencyjne warunki. Ale dla tych, którzy to zrobią, zmiana może oznaczać większy ruch, ponieważ strony, które spełniają podstawowe progi wskaźników internetowych, mogą zmniejszyć porzucanie witryn.

Pandemia COVID-19 spowodowała, że ​​​​Google opóźnił wydanie tego nowego algorytmu, a nawet ogłosił nadchodzącą zmianę z wyprzedzeniem, co jest dobrą wiadomością dla praktyków SEO, ponieważ daje im czas na przygotowanie się do zmiany.

Powinieneś zawsze pamiętać, że SEO pomaga w konwersji. Potrzeba czegoś więcej niż technicznej manipulacji słowami kluczowymi i procesami, aby uzyskać dobrą pozycję w rankingu i zapewnić dobre relacje z docelowymi klientami. Musisz oferować treści, które są zarówno trafne, jak i przydatne. Ponadto te treści muszą być rozpoznawane przez wyszukiwarki jako istotne i przydatne.

Z pewnością SEO jest bardzo ważne. Musisz jednak zrównoważyć to również z pracą offline.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
10 listopada 2022

Dotychczasowe aktualizacje Google w 2022 roku


Dowiedz się więcej
blank
1 października 2022

Profil Firmy w Google


Dowiedz się więcej
blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • Brak tłumaczenia dla strony