Technologia mobilna zmieniła sposób, w jaki żyjemy. Nasze smartfony są na wyciągnięcie ręki i dyktują nasze codzienne nawyki. W rezultacie trendy handlu mobilnego ewoluują. Zachowania zakupowe konsumentów zmieniły się drastycznie na przestrzeni lat, a handel mobilny będzie nadal się dobrze rozwijać w przyszłości. M-commerce to naturalny krok po e-commerce. Na niektórych poziomach są prawie identyczne, ale istnieją również ważne różnice między nimi.
Chociaż m-commerce obejmuje szeroki zakres transakcji, wszystkie można podzielić na trzy kategorie:
Zakupy mobilne
Głównie podobny do e-commerce, ale dostępny za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Zakupy mobilne są teraz możliwe dzięki zoptymalizowanym stronom mobilnym, dedykowanym aplikacjom, a nawet platformom społecznościowym.
Bankowość mobilna
Nie różni się zbytnio od bankowości internetowej, choć niektóre rodzaje transakcji mogą być ograniczone lub ograniczone na urządzeniach mobilnych. Bankowość mobilna zazwyczaj wymaga dedykowanej aplikacji, chociaż niektóre banki zaczęły eksperymentować z wykorzystaniem chatbotów i aplikacji do przesyłania wiadomości.
Płatności mobilne
Jako właściciel firmy i użytkownik BigCommerce Twoja ekspozycja i zainteresowanie handlem mobilnym dotyczyłyby głównie zakupów i płatności, na czym skupi się reszta tego artykułu.
Poniżej przedstawiamy trendy które będą dominować w 2020 r. Poniżej wyjaśnimy te trendy e-commerce i damy również wskazówki dotyczące handlu mobilnego na 2020 r., aby pomóc Ci odpowiednio się przygotować i dostosować.
W ostatnich latach popularność portfeli mobilnych wzrosła. Dotyczy to zarówno zakupów online, jak i sklepowych.
Jeśli sprzedajesz online, musisz dostosować się do tego trendu e-commerce w handlu mobilnym w 2020 roku. Najlepszym sposobem na to jest integracja portfeli mobilnych z aplikacją.
Umożliwi to klientom dokonywanie zakupów przy użyciu preferowanej metody płatności. To także szybki i bezpieczny sposób przetwarzania transakcji online.
Nie jest tajemnicą, że konsumenci używają swoich urządzeń mobilnych do zakupów online. Omówiliśmy już, w jaki sposób m-commerce dominuje w globalnym udziale w rynku e-commerce. Ale sposób, w jaki ludzie używają tych urządzeń do robienia zakupów, zmienia się.
Aplikacje to przyszłość rozwoju m-commerce. Aby pozostać konkurencyjnym, musisz mieć aplikację w 2020 roku. Utworzenie jednej z nich stawia Cię na marginesie kategorii wczesnych użytkowników. Ale jeśli będziesz czekać zbyt długo, aby podjąć tę decyzję, szybko przestaniesz konkurować.
Przy rosnącym wzroście zakupów mobilnych nie jest zaskoczeniem, że sprzedaż ze smartfonów zdominuje rok 2020. Konsumenci robią coś więcej niż tylko przeglądanie aplikacji; oni kupują.
Ale aplikacje mobilne i witryny mobilne są dostępne z wielu urządzeń. W większości przypadków można podzielić urządzenia mobilne na dwie kategorie; smartfony i tablety.
Przejście na zakupy z aplikacji mobilnych ułatwi proces kupna w 2020 roku. Złożenie zamówienia online wymagało od konsumenta sporo informacji.
Zastanów się, czego potrzebujesz, aby przetwarzać transakcje w sklepie e-commerce.
• Nazwa klienta
• Numer karty kredytowej
• Wygaśnięcie karty kredytowej
• Numer weryfikacyjny karty
• Adres wysyłki
• Adres rozliczeniowy
• Adres e-mail
Ręczne wprowadzanie tych informacji za każdym razem, gdy klient chce kupić coś online, jest uciążliwe. Jest to wyjątkowo niewygodne z małego ekranu urządzenia mobilnego.
Zamawianie jednym kliknięciem praktycznie eliminuje proces kasy. W nadchodzącym roku zobaczymy więcej firm e-commerce wdrażających tę technologię. Nie będziesz w stanie tego zrobić bez aplikacji mobilnej. Tak więc zbudowanie aplikacji mobilnej e-commerce będzie pierwszym krokiem do podążania za tym trendem w 2020 r.
Niektórzy z was mogą już korzystać z technologii chatbot na swojej stronie e-commerce. Jest to jeden z najlepszych sposobów zapewniania obsługi klienta i zyskuje na popularności.
Chociaż chatboty stały się regularną częścią życia, co zaskakujące, nie w pełni przeniknęły do świata mobilnego. Większość aplikacji dostępnych obecnie na rynku nie używa chatbotów, ale zmieni się to w 2020 roku. Pomyśl o wszystkich zaletach chatbotów. Jeśli już używasz botów w swojej witrynie, prawdopodobnie z nich skorzystasz.
Mobilne chatboty będą wykorzystywane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w celu ułatwienia transakcji e-commerce w 2020 roku. Popularność chatbotów w m-commerce będzie również rosła w przyszłości.
Asystenci głosowi, tacy jak Siri i Alexa, zyskują na popularności od lat. Ponadto zmienił się także sposób wyszukiwania głosowego.
Początkowo ludzie używali wyszukiwania głosowego w celu uzyskania odpowiedzi na pytania związane z pogodą. Nawet konsumenci, którzy nie mają inteligentnego głośnika, nadal mają dostęp do wyszukiwania głosowego i pomocy głosowej z urządzeń mobilnych. Właśnie dlatego zakupy głosowe będą miały głęboki wpływ na trendy w e-handlu mobilnym w 2020 roku.
Marki wykorzystujące media społecznościowe w celu zdobycia uwagi i budowania świadomości marki nie są niczym nowym. Jestem pewien (i mam nadzieję), że już wykorzystujesz media społecznościowe dla swojej działalności e-commerce.
Chociaż media społecznościowe mają ogromną zaletę, historycznie wyzwaniem dla firm było przekształcenie ruchu z sieci społecznościowych w sprzedaż. Zawsze było zbyt wiele tarć między przejściem z postu społecznościowego na stronę produktu.
Więcej marek się przyzwyczaia do postów społecznościowych, a konsumenci będą chcieli kupować bezpośrednio z postów w mediach społecznościowych.
Mówiąc najprościej, sprzedaż detaliczna wielokanałowa to praktyka sprzedaży produktów wieloma kanałami. Witryna e-commerce, aplikacja mobilna i sklep fizyczny kwalifikowałyby się tutaj jako różne media.
Właściciele sklepów e-commerce muszą wiedzieć, że kupujący przed zakupem uzyskują informacje z wielu różnych źródeł. Jeśli masz fizyczną lokalizację detaliczną, takie wrażenia w sklepie mogą zmienić sposób kupowania przez Internet.
Niestety cyberprzestępczość stała się dziś prawdziwą problemem dla wszystkich. Konsumenci wahają się udostępniać dane osobowe stronom trzecim, które nie mają ugruntowanej reputacji jako godnej zaufania marki.
Może to stanowić problem w mniejszych sklepach e-commerce. Jeśli sprzedajesz produkty podobne do marek o ugruntowanej pozycji, klient może czuć się bardziej komfortowo, kupując pod marką, którą rozpoznaje. Dlatego tak ważne jest, aby każda firma e-commerce zapobiegała oszustwom na każdym kanale, w tym na urządzeniach mobilnych. W miarę wzrostu liczby oszustw związanych z urządzeniami przenośnymi konsumenci będą szukać najbezpieczniejszego sposobu dokonywania zakupów online. Aplikacja mobilna jest znacznie bezpieczniejsza niż przeglądarka mobilna.
Trendy mobilne będą nadal odgrywać znaczącą rolę w branży e-commerce w dającej się przewidzieć przyszłości. Jako właściciel sklepu e-commerce musisz uważnie śledzić trendy w handlu mobilnym, aby odpowiednio planować.
Najłatwiejszym sposobem na nadążanie za czasem i zmieniającą się technologią jest zbudowanie aplikacji mobilnej dla swojej witryny e-commerce. W ten sposób konsumenci wolą robić zakupy w 2020 roku.
Wszystkie trendy w e-commerce mobilnym wskazują ten kierunek. Postępuj zgodnie ze wskazówkami i najlepszymi praktykami, które wyjaśniłem w tym przewodniku, aby zdominować handel mobilny w 2020 roku.