Posiadanie zoptymalizowanej strony produktu jest czymś bardzo ważnym dla każdego E-Commerce. Jest to jeszcze ważniejsze podczas pandemii, kiedy wiele osób korzysta z internetu, aby znaleźć potrzebne im produkty, zamiast iść do tradycyjnego sklepu.
Wiele produktów walczy o najlepsze miejsce w wynikach Google (SERP), a Twoja marka powinna być jak najwyżej.
Konsumenci używają wielu różnych wyszukiwanych haseł, aby znaleźć produkty sprzedawane przez Twoją markę. Zoptymalizowana strona produktu może nie tylko zwiększyć ruch, ale także pomóc przekształcić przeglądających stronę w kupujących. Aby pokonać konkurencję, musisz upewnić się, że strony produktów są zoptymalizowane pod kątem maksymalnej ekspozycji. Oto kilka jasnych, praktycznych wskazówek SEO dla stron produktów, a także pułapki, których musisz unikać.
Badanie słów kluczowych jest podstawą optymalizacji strony produktu.
Przeprowadzając badanie słów kluczowych, zawsze używaj tematów związanych z produktami, których szukają użytkownicy.
Nie skupiaj się tylko nad popularnością, ale zamiast tego zastanów się nad trafnością i tym, co faktycznie spowoduje konwersję.
Jeśli masz dane z innych kanałów, takich jak płatne wyszukiwanie, użyj ich w badaniach słów kluczowych i tematów.
Strony produktów mają charakter transakcyjny, więc upewnij się, że strony docelowe są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek gotowych do zakupu, ponieważ chcesz sprzedawać przedmioty w swojej witrynie.
Tagi tytułowe i opisy meta są bardzo ważne w optymalizacji strony produktu.
Upewnij się, że podałeś szczegóły, takie jak:
• Marka produktu.
• Nazwa produktu.
• Numer modelu.
• Inne ważne informacje.
Posiadanie prawidłowego typu danych strukturalnych może pomóc Twojej marce wyświetlać się jako fragmenty rozszerzone. Wszystkie strony produktów powinny mieć opisany produkt i recenzja. Powinno to pomóc:
• Zwiększyć liczbę wyświetleń i kliknięć.
• Poprawić CTR i zwiększ sprzedaż.
Posiadanie wysokiej jakości treści, które spełniają potrzeby użytkowników, jest kluczem do wysokiej pozycji w SERP. Jeśli użytkownicy nie uznają Twoich treści za przydatne, współczynniki odrzuceń będą wysokie, a klienci mogą nie kupować od Ciebie.
Większość stron kategorii i produktów zawiera niewiele zoptymalizowanych treści i nie ma sekcji FAQ, która jest oznaczona strukturalnymi danymi FAQ.
Zamiast tego zwykle polegają na treściach generowanych przez użytkowników, co jest błędem. Więcej na ten temat dowiecie się z naszego artykułu o stronach z zadawanymi pytaniamia FAQ .
Oryginalne opinie klientów, którzy wypróbowali Twój produkt, przemawiają do konsumentów na rynku, którzy próbują dowiedzieć się, czy kupić od Ciebie, czy nie.
Dlatego tak ważne jest, aby umożliwić klientom dzielenie się doświadczeniami z Twoimi produktami i tym, jak pomogli rozwiązać problemy.
Recenzje pomagają również budować zaufanie – zwłaszcza jeśli masz poparcie od znanej osoby. Zapewniają również świeże, niepowtarzalne treści, których Google potrzebuje.
Twoje strony produktów muszą być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.
Szybko ładujące się strony internetowe szybciej dostarczają treści do docelowych odbiorców i zapewniają lepsze wrażenia użytkownika.
To z kolei pomaga zwiększyć sprzedaż, przychody i liczbę stron na sesję – i daje przewagę nad konkurencją. Zmniejsza również współczynniki odrzuceń. Jeśli potrzebujesz więcej wskazówek na temat wskaźników internetowych Google to zajrzyj na nasz blog.
Strony produktów często mogą zostać zduplikowane z powodu różnorodnych adresów URL, co może powodować wiele problemów w SEO, takich jak:
• Zduplikowana treść.
• Zmarnowany budżet na indeksowanie.
• Problemy z linkowaniem
Wiele opisów producentów nie jest przekonujących i nie jest zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwania. Lepiej poświęć czas napisanie lepszych opisów, bo może to być różnica między byciem znalezionym a niewidzialnym. Im bardziej szczegółowe informacje, tym lepiej. Zduplikowane treści szkodzą Twoim działaniom SEO.
Jeśli masz stronę produktu, która jest sezonowa i z czasem zwiększyła rankingi, ruch i sprzedaż, nie usuwaj jej. Usunięcie stron sezonowych może wydawać się rozsądne, ponieważ przez większość roku nie służą one żadnemu celowi. Jak to zrobisz, co roku będziesz musiał odzyskać autorytet, którego Twoja witryna potrzebuje, aby klasyfikować się według warunków sezonowych.
Czasami produkty kończą się na stanie, szczególnie w świecie COVID. Jeśli jednak produkt będzie chwilowo niedostępny, nadal zachowaj aktywny adres URL – zwłaszcza jeśli strona ma rankingi i ruch.
Podobnie jak w przypadku stron sezonowych, niektórym właścicielom witryn może się to wydawać sprzeczne z intuicją. Jeśli już jednak potrzebujesz wykasować strony to pamiętaj o przekierowaniu skasowanych stron na inne produkty albo kategorie.
Przejrzyste i łatwe wezwania do działania są niezbędne w każdej witrynie. Jeśli znalezienie sposobu na zakup Twoich produktów zajmuje użytkownikom zbyt dużo czasu, zamiast tego będą odwiedzać witryny konkurencji.
Często zapomina się linkowaniu do stron produktów. Ale te strony mogą się pozycjonować – zwłaszcza w przypadku słów kluczowych z długim ogonem. Dlatego wspieraj strony produktów takimi działaniami, jak linki wewnętrzne, a nawet płatne media społecznościowe, aby poprawić widoczność i wydajność.
Brak strony produktu dostosowanej do urządzeń mobilnych może spowodować, że użytkownicy nawet nie będą rozważać zakupu produktów w Twojej witrynie.
Optymalizacja stron produktów jest niezwykle ważna, aby przyciągnąć dobry ruch w witrynie, który może przełożyć się na sprzedaż. Postępowanie zgodnie ze sprawdzonymi metodami SEO – w tym optymalizacja tytułów stron, opisów i treści czy tworzenie linków wewnętrznych – może sprawić, że więcej klientów będzie odwiedzać te określone strony.
Daje to większą szansę na sprzedaż, ponieważ konsumenci byli kierowani do tego, czego pierwotnie kupowali.