SEO a koronawirus – Marzec 2020. Aktualizacje algorytmu na początku pandemii.SEO a koronawirus – Marzec 2020. Aktualizacje algorytmu na początku pandemii.SEO a koronawirus – Marzec 2020. Aktualizacje algorytmu na początku pandemii.SEO a koronawirus – Marzec 2020. Aktualizacje algorytmu na początku pandemii.
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

SEO a koronawirus – Marzec 2020. Aktualizacje algorytmu na początku pandemii.

3 kwietnia 2020
blank

Aktualizacje algorytmu Google to jedno z najczęściej wyszukiwanych haseł w branży SEO. Powodem dla którego staje się tak popularnym słowem kluczowym, jest niepewność spowodowana po wprowadzeniu każdej aktualizacji. Google co roku wprowadza setki podstawowych aktualizacji algorytmów, a gigant wyszukiwarek ogłasza kilka, które mają daleko idący wpływ na wyniki wyszukiwania.

W tym miesiącu wprowadzono wiele zmian, również spowodowanych koronawirusem. Google wydało szereg aktualizacji wspierających firmy w tych chaotycznych i wręcz nieprzewidywalnych czasach.

Schema.org 7.0

Wersja 7.0 została opublikowana przez Schema.org w tym miesiącu. Ta aktualizacja zawiera nowe typy danych przeznaczone do wspierania firm podczas pandemii. Jedną z nowych właściwości zawartych w tej aktualizacji jest SpecialAnnouncement, który pozwala firmom łatwo ogłaszać ogłoszenia i łączyć je z określonym wydarzeniem lub tematem, takim jak Covid-19.

Inne aktualizacje obejmują nowe właściwości znaczników zdarzeń. Jak wiemy, koronawirus spowodował anulowanie lub przełożenie dużej liczby wydarzeń i konferencji. Uruchomienie tej nowej usługi ułatwiło ogłaszanie tych aktualizacji online. Ponieważ coraz więcej osób przeniosło się na bardziej cyfrową konfigurację, niektóre wydarzenia dostosowały się do nowych warunków. Aktualizacje znaczników zdarzeń pozwoliły firmom uświadomić uczestnikom tę zmianę i zapewnić, że ludzie nie przegapią okazji.

Google Moja Firma

Google wysyła e-maile z zaleceniami dla firm, aby zaktualizowały swoje wpisy w Google Moja Firma, aby poinformować klientów o wszelkich zmianach w ich sposobie działania. Może to obejmować różne godziny otwarcia lub ograniczenie oferowanych usług; jest to cenny sposób na utrzymanie odwiedzających witrynę w pętli.

Panel wiedzy NHS

Chociaż nie twierdzi się, że ma związek z wybuchem wirusa koronawirusa, Google zaczął umieszczać informacje NHS bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w połowie marca. Nowy panel wiedzy wyświetla porady bezpośrednio z NHS.

Mobile First Indexing

Google potwierdziło, że indeksowanie mobilne zostanie w pełni wdrożone do września, co jest naprawdę ciekawą wiadomością. Jest to ostatni dzwonek, aby zoptymalizować swoje stronę, i sprawdzić czy witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Pomoże to zapobiec negatywnemu wpływowi na wydajność po przeniesieniu witryny.

Google udostępnia przewodnik po najlepszych praktykach organizacjom ochrony zdrowia w pobliżu COVID-19.

Google opublikował przewodnik najlepszych praktyk, aby pomóc organizacjom zdrowotnym w zwiększeniu dostępności informacji związanych z COVID-19 w wynikach wyszukiwania. Możesz przejrzeć przewodnik w centrum pomocy Google Search Console.

Google utworzył także grupę wsparcia technicznego, która koncentruje się na pomocy organizacjom zdrowotnym, które publikują informacje COVID-19 z pytaniami związanymi z wyszukiwaniem.

Nowe zasady dotyczące Nofollow

Od 1 marca wprowadzono nowe zasady dotyczące linków nofollow. Google będzie teraz traktować atrybut nofollow jako wskazówkę tylko do indeksowania i crawlowania. Tak traktowane będą od teraz wszystkie atrybuty linków.

Gdy Witryna osadzi link wskazujący na inną stronę, link będzie miał atrybut follow lub nofollow. Nofollow został zaprojektowany w celu powstrzymania wyszukiwarek przekazujących dowolne zaufanie ze strony na stronę. Z drugiej strony atrybut follow umożliwia wyszukiwarkom przekazanie części zaufania. To przekazanie uprawnień może następnie wpłynąć na wydajność strony w wyszukiwaniu.

Przed 1 marca 2020 r. Nofollow oznaczało, że strony internetowe nie mogły przekazać swojego zaufania stronie, do której prowadzą. Pomogło im to zachować własne zaufanie i autorytet. Link z witryny o wysokim autorytecie jest sygnałem zaufania do Google. Ale jeśli link jest oznaczony jako nofollow, tego sygnału nie ma. Zmieniając nofollow, aby przestał być dyrektywą, strony internetowe zawierające linki zwrotne z witryn o wysokich autorytetach, takich jak Wikipedia, nagle mogą potencjalnie zyskać na wartości dzięki tym linkom. Google jest także znacznie lepszy w rozpoznawaniu spamerskich witryn, więc jest mało prawdopodobne, że wpłynie to negatywnie na SEO.

Co dzieje się w innych kanałach marketingu?

Facebook ogłasza politykę, zmiany funkcjonalności w świetle COVID-19. W zeszłym miesiącu Facebook opublikował kilka ogłoszeń dotyczących tego, w jaki sposób marketerzy mogą i nie mogą korzystać z platformy mediów społecznościowych. Na przykład zakazano wszelkich reklam, które próbują wykorzystać obawy związane z pandemią, w tym reklam sprzedających maski twarzowe, środki dezynfekujące i cudowne leki. Możesz także spodziewać się opóźnień lub błędów podczas przesyłania nowych kampanii z powodu braku personelu i nowych procedur pracy.

LinkedIn za to oferuje strategie adaptacji w trudnych czasach. Zebrano szereg pomocnych artykułów, aby zapewnić wskazówki dla innych marketerów w tych niespokojnych czasach. Porady zostały opublikowane na profilu Linkedina.

Warto wnieść nowe wskazówki do swojej strony i przeanalizować również wcześniejsze aktualizacje Google wprowadzane co chwilę. Google co parę tygodni a nawet dni wprowadza nowe rozwiązania, które mogą zmienić ruch na Twojej stronie.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski