Aktualizacje algorytmu Google to jedno z najczęściej wyszukiwanych haseł w branży SEO. Powodem dla którego staje się tak popularnym słowem kluczowym, jest niepewność spowodowana po wprowadzeniu każdej aktualizacji. Google co roku wprowadza setki podstawowych aktualizacji algorytmów, a gigant wyszukiwarek ogłasza kilka, które mają daleko idący wpływ na wyniki wyszukiwania.
W tym miesiącu wprowadzono wiele zmian, również spowodowanych koronawirusem. Google wydało szereg aktualizacji wspierających firmy w tych chaotycznych i wręcz nieprzewidywalnych czasach.
Wersja 7.0 została opublikowana przez Schema.org w tym miesiącu. Ta aktualizacja zawiera nowe typy danych przeznaczone do wspierania firm podczas pandemii. Jedną z nowych właściwości zawartych w tej aktualizacji jest SpecialAnnouncement, który pozwala firmom łatwo ogłaszać ogłoszenia i łączyć je z określonym wydarzeniem lub tematem, takim jak Covid-19.
Inne aktualizacje obejmują nowe właściwości znaczników zdarzeń. Jak wiemy, koronawirus spowodował anulowanie lub przełożenie dużej liczby wydarzeń i konferencji. Uruchomienie tej nowej usługi ułatwiło ogłaszanie tych aktualizacji online. Ponieważ coraz więcej osób przeniosło się na bardziej cyfrową konfigurację, niektóre wydarzenia dostosowały się do nowych warunków. Aktualizacje znaczników zdarzeń pozwoliły firmom uświadomić uczestnikom tę zmianę i zapewnić, że ludzie nie przegapią okazji.
Google wysyła e-maile z zaleceniami dla firm, aby zaktualizowały swoje wpisy w Google Moja Firma, aby poinformować klientów o wszelkich zmianach w ich sposobie działania. Może to obejmować różne godziny otwarcia lub ograniczenie oferowanych usług; jest to cenny sposób na utrzymanie odwiedzających witrynę w pętli.
Chociaż nie twierdzi się, że ma związek z wybuchem wirusa koronawirusa, Google zaczął umieszczać informacje NHS bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w połowie marca. Nowy panel wiedzy wyświetla porady bezpośrednio z NHS.
Google potwierdziło, że indeksowanie mobilne zostanie w pełni wdrożone do września, co jest naprawdę ciekawą wiadomością. Jest to ostatni dzwonek, aby zoptymalizować swoje stronę, i sprawdzić czy witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Pomoże to zapobiec negatywnemu wpływowi na wydajność po przeniesieniu witryny.
Google udostępnia przewodnik po najlepszych praktykach organizacjom ochrony zdrowia w pobliżu COVID-19.
Google opublikował przewodnik najlepszych praktyk, aby pomóc organizacjom zdrowotnym w zwiększeniu dostępności informacji związanych z COVID-19 w wynikach wyszukiwania. Możesz przejrzeć przewodnik w centrum pomocy Google Search Console.
Google utworzył także grupę wsparcia technicznego, która koncentruje się na pomocy organizacjom zdrowotnym, które publikują informacje COVID-19 z pytaniami związanymi z wyszukiwaniem.
Od 1 marca wprowadzono nowe zasady dotyczące linków nofollow. Google będzie teraz traktować atrybut nofollow jako wskazówkę tylko do indeksowania i crawlowania. Tak traktowane będą od teraz wszystkie atrybuty linków.
Gdy Witryna osadzi link wskazujący na inną stronę, link będzie miał atrybut follow lub nofollow. Nofollow został zaprojektowany w celu powstrzymania wyszukiwarek przekazujących dowolne zaufanie ze strony na stronę. Z drugiej strony atrybut follow umożliwia wyszukiwarkom przekazanie części zaufania. To przekazanie uprawnień może następnie wpłynąć na wydajność strony w wyszukiwaniu.
Przed 1 marca 2020 r. Nofollow oznaczało, że strony internetowe nie mogły przekazać swojego zaufania stronie, do której prowadzą. Pomogło im to zachować własne zaufanie i autorytet. Link z witryny o wysokim autorytecie jest sygnałem zaufania do Google. Ale jeśli link jest oznaczony jako nofollow, tego sygnału nie ma. Zmieniając nofollow, aby przestał być dyrektywą, strony internetowe zawierające linki zwrotne z witryn o wysokich autorytetach, takich jak Wikipedia, nagle mogą potencjalnie zyskać na wartości dzięki tym linkom. Google jest także znacznie lepszy w rozpoznawaniu spamerskich witryn, więc jest mało prawdopodobne, że wpłynie to negatywnie na SEO.
Facebook ogłasza politykę, zmiany funkcjonalności w świetle COVID-19. W zeszłym miesiącu Facebook opublikował kilka ogłoszeń dotyczących tego, w jaki sposób marketerzy mogą i nie mogą korzystać z platformy mediów społecznościowych. Na przykład zakazano wszelkich reklam, które próbują wykorzystać obawy związane z pandemią, w tym reklam sprzedających maski twarzowe, środki dezynfekujące i cudowne leki. Możesz także spodziewać się opóźnień lub błędów podczas przesyłania nowych kampanii z powodu braku personelu i nowych procedur pracy.
LinkedIn za to oferuje strategie adaptacji w trudnych czasach. Zebrano szereg pomocnych artykułów, aby zapewnić wskazówki dla innych marketerów w tych niespokojnych czasach. Porady zostały opublikowane na profilu Linkedina.
Warto wnieść nowe wskazówki do swojej strony i przeanalizować również wcześniejsze aktualizacje Google wprowadzane co chwilę. Google co parę tygodni a nawet dni wprowadza nowe rozwiązania, które mogą zmienić ruch na Twojej stronie.