Recommerce – używane rzeczy wracają do łaskRecommerce – używane rzeczy wracają do łaskRecommerce – używane rzeczy wracają do łaskRecommerce – używane rzeczy wracają do łask
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Recommerce – używane rzeczy wracają do łask

15 marca 2021
blank

Zakupy z drugiej ręki z pewnością nie są nowym pomysłem. Od second-handów po Allegro, konsumenci zawsze są chętni do znalezienia okazji.

Konsumenci są również coraz bardziej zainteresowani ograniczaniem własnej konsumpcji i pomocą w walce z negatywnym wpływem na środowisko. Doprowadziło to wielu detalistów do wejścia na rynek Recommerce, który odnosi się do kupna i sprzedaży używanych towarów. Niezależnie od tego, czy jest to praca na pełen etat, czy dodatkowa praca, Recommerce może być dobrą opcją dla potencjalnych sprzedawców zainteresowanych rynkiem – dlatego zrozumienie, czym jest i dokąd zmierza, to mądre posunięcie.

Czym jest Recommerce?

Recommerce zwany również handlem odwrotnym, to model sprzedaży towarów używanych lub posiadanych wcześniej. Od sklepów z używanymi rzeczami po luksusowe luksusowe butiki – istnieje całe spektrum firm, które stosują model Recommerce. Istnieje wiele rynków cyfrowych, które przeniosły odsprzedaż ze sklepów stacjonarnych do operacji online.

Odzież z drugiej ręki mają największy udział w rynku Recommerce, który ma osiągnąć ponad 51 miliardów dolarów do 2023 roku. Inne popularne sektory Recommerce to artykuły gospodarstwa domowego, przedmioty kolekcjonerskie i sztuka.

Jakie przedmioty można sprzedawać w ramach ReCommerce?

Obecnie możesz odsprzedać prawie wszystko, o ile jest w dobrym stanie. To właśnie sprawia, że rynek odsprzedaży jest tak atrakcyjny. Jednak rynek odsprzedaży online koncentruje się na określonych przedmiotach, w tym:

  • Ubrania
  • Buty
  • Torebki
  • Biżuteria
  • Produkty vintage
  • Elektronika
  • Gry wideo
  • Książki

Skąd wziął się Recommerce?

Mimo że Recommerce wydaje się być zupełnie nowym ruchem ze względu na rosnącą liczbę marek, sprzedawców detalicznych i rynków uruchamiających platformy i programy o obiegu zamkniętym, pionierzy rynku odsprzedaży online sięgają dekady temu.

Kilka firm dostrzegło potencjał rekomendacji i zdecydowało się stworzyć własne platformy internetowe lub rynki oferujące konsumentom szeroką gamę używanych produktów. Od tego czasu świadomość Recommerce gwałtownie wzrosła, a konsumenci ufają, że sprzedają swoje niechciane towary na platformach internetowych.

Rozwój Recommerce Online

Sukces Recommerce odzwierciedla rosnące upodmiotowienie milenialsów i pokolenia Z, które postrzegają kupowanie odzieży używanej inaczej niż starsze pokolenia. Piętno wcześniej kojarzone z kupowaniem używanych produktów zanika w młodszych pokoleniach, więc wzrost Recommerce możemy odnieść do pokoleniowej zmiany sposobu myślenia, która wiąże się z chęcią kupowania większej ilości towarów używanych, a więc wspiera gospodarkę w obiegu zamkniętym.

Sklepy przyciągają bardziej zaangażowane społeczności wokół przedmiotów kolekcjonerskich, tworząc przejrzysty rynek, na którym ludzie mogą zobaczyć dokładne ceny odsprzedawanych towarów. Po raz pierwszy wszyscy mieli dostęp i możliwości, co zaowocowało nowymi iteracjami tego popularnego modelu biznesowego od tych, którzy dorastali i obserwowali jego rozkwit.

Dlaczego Recommerce rośnie?

Dlaczego rynki takie jak VINTED kwitną w tym modelu biznesowym? Czy to tylko modne, opłacalne, zrównoważone, czy też połączenie tych wszystkich elementów wyjaśnia obecny wzrost? Oczekuje się, że jutrzejsza personalizacja i podróże klientów będą jeszcze mądrzejsze, bardziej wciągające i budujące zaufanie, niż ma to miejsce obecnie.

Więc jakie są niektóre z czynników, które przyczyniły się do tego wzrostu?

  • Wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych. Dostępność urządzeń mobilnych na całym świecie zasadniczo przyczyniła się do wzrostu handlu elektronicznego dzięki zwiększonemu zasięgowi, który w konsekwencji zwiększył sprzedaż.
  • Łatwy dostęp do telefonów komórkowych i internetu zdecydowanie podniósł popyt na Recommerce jako usługę. Ten wzrost spowodował, że wiele start-upów dołączyło do modowego trendu, aby nie tylko zaspokoić rosnący popyt, ale także skorzystać z wydajności i skalowalności zapewnianej przez rynki.
  • Spersonalizowane doświadczenia klientów. W odniesieniu do platform takich jak VINTED, bardzo poszukiwane są spersonalizowane usługi, które odpowiadają preferencjom klientów. Klienci chcą czuć się docenieni i nie ma lepszego sposobu niż zaoferowanie spersonalizowanej obsługi. Mimo że wielu konsumentów szuka produktów oferowanych po obniżonych lub przystępnych cenach, nie pójdą na kompromis w kwestii tego doświadczenia. Marki konkurują więc nie tylko ceną, ale także oferowaniem swoim klientom niezapomnianych wrażeń.
  • Stare jest znowu nowe. W rzeczywistości ludzie kupują dwa razy więcej ubrań i noszą je o połowę krócej. Istnieje rosnąca tendencja do przekształcania konsumpcji poprzez ponowne wykorzystanie. Aby nadążyć za zmieniającym się środowiskiem w branży detalicznej, uważa się, że integracja opcji odsprzedaży w tradycyjnych punktach sprzedaży detalicznej zwiększa ogólną sprzedaż.
  • Przyjazny cenowo. Zakupy przyjazne dla kieszeni to duży czynnik napędzający wzrost popularności. Klienci coraz częściej dostrzegają wartość kupowania markowych produktów pochodzących z recyklingu i oferujących ogromne rabaty. Przed dokonaniem zakupu wielu kupujących przekonuje się o możliwościach odsprzedaży przedmiotów, które chcą kupić, z planem odsprzedaży ich w najbliższej przyszłości. Branża detaliczna obserwuje ciągłe zmiany, a większość konsumentów robi zakupy w mądrzejszy sposób.
  • Zrównoważony rozwój. Nowe, zamożne pokolenia, takie jak pokolenie Z, są bardziej świadome środowiskowo i społecznie i jako takie oczekują, że marki będą bardziej etyczne i zrównoważone w swoich procesach produkcyjnych. Marki modowe, które mają tę widownię jako bazę klientów, są zobowiązane do przeprojektowania swoich modeli biznesowych, aby móc nie tylko przyciągnąć, ale z całą pewnością utrzymać ten segment.

Wskazówki dotyczące sukcesu w handlu elektronicznym

Mam również parę podpowiedzi dla osób, które chciałyby zająć się Recommerce.

  • Zaprezentuj swoje towary za pomocą różnorodnych obrazów dobrej jakości
  • Zaproponuj szczegółowy opis produktu, używając odpowiedniego języka i interpunkcji
  • Bądź uczciwy i mów prawdę o swoich produktach – ujawnij, jeśli są poza sezonem lub zwrócone
  • Oferuj doskonałą obsługę klienta, szybko odpowiadając na ich wątpliwości
  • Poznaj swoich odbiorców, aby móc dotrzeć do właściwych klientów
  • Bądź na bieżąco w mediach społecznościowych – łącz się i nawiąż kontakt z klientami
  • Oferuj gadżety i rabaty
  • Szybko realizuj zamówienia, aby uniknąć negatywnych recenzji
  • Bądź na bieżąco z aktualnymi trendami i cenami
  • Drukuj etykiety online, które są atrakcyjne i mają łatwe w użyciu skany śledzenia

Przyszłość branży Recommerce

Trend rekomendacji będzie kontynuowany. Młodsze pokolenia są pasjonatami środowiska i zrównoważonego rozwoju jako całości. W związku z tym rekomendacja będzie nadal odgrywać znaczącą rolę w ich decyzjach konsumenckich. W rzeczywistości prawie jedna trzecia pokolenia Z spodziewa się kupić jeden używany element odzieży, but lub dodatek w następnym roku.

Duża część Recommerce to podaż i popyt. Internet otwiera możliwość, aby znaleźć coś bardzo poszukiwanego, a już nie produkowanego lub mało dostępnego.

Udostępnij
2
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
30 lipca 2021

Czym jest Performance Marketing?


Dowiedz się więcej
blank
1 lutego 2021

Najważniejsze trendy eCommerce w 2021 roku.


Dowiedz się więcej
blank
27 listopada 2020

Zminimalizuj współczynnik odrzuceń swojego sklepu


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski