Pandemia szybko zmienia nasze zachowanie w kierunku kanałów internetowych, a zmiany prawdopodobnie utrzymają się po pandemii. Podczas gdy wiele firm stoi przed wyzwaniem przetrwania w krótkim okresie, kryzys stwarza również możliwości. Odważne firmy, które ambitnie i terminowo inwestują w swoją działalność online, prawdopodobnie staną się liderami rynku.
Kryzys koronawirusowy nie przypomina niczego, co świat kiedykolwiek widział. Kraje, instytucje i liderzy biznesu stają przed trudnymi wyborami o niespotykanym dotąd poziomie niepewności. Trendy społeczne związane z tym, jak pracujemy, jak się uczymy, jak robimy zakupy i jak korzystamy z technologii, szybko się zmieniają. Chociaż te trendy rozwijały się już przed kryzysem, obserwujemy przyspieszenie, które doprowadzi do nowej normalnej sytuacji wyjściowej z kryzysu. Firmy, które odważnie i terminowo inwestują w ukierunkowanie swoich firm na zmiany zachowań, mogą zdobyć udziały w rynku i stać się liderami rynku po pandemii. Nadszedł czas, aby uruchomić rynek cyfrowy, lub zdobyć krytyczne talenty cyfrowe, które rozważałeś, aby upewnić się, że Twoja firma jest gotowa do walki po pandemii.
W jaki sposób e-commerce może wykorzystać obecny trend i rozwijać się, wykraczając daleko poza podstawowe witryny i aplikacje? Przedsiębiorcy powinni rozważyć te natychmiastowe działania, walcząc o wygraną dzięki temu, co zbudowali.
1. Pozostań w kontakcie z klientami.
Kryzys zmienia priorytety i zachowania konsumentów, które najprawdopodobniej będą się utrzymywać w miarę nawyków po zakończeniu pandemii. Firmy reagują wygodą, asortymentem i przejrzystością, zapewniając, że współpracują z klientami wszędzie tam, gdzie są, aby budować rozwój biznesu, wzmacniać lojalność klientów i penetrować nowe kategorie i terytoria. Koronawirus tworzy trwałe więzi emocjonalne na długo po minięciu pandemii.
2. Przyspieszenie płatności zbliżeniowych
Zgodnie z zaleceniem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dla konsumentów, aby w miarę możliwości konsumenci korzystali z kart zbliżeniowych lub płatności na smartfony, aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, Konsumenci wydają się faworyzować innowacje, a ponieważ klienci coraz bardziej rozumieją technologię, są coraz bardziej gotowi na korzystanie z płatności zbliżeniowych i portfeli cyfrowych.
3. Bezproblemowe zakupy.
Rozwój handlu cyfrowego tworzy nowe punkty kontaktowe dla klientów, umożliwiając kupującym interakcję z biznesem za pośrednictwem złożonej sieci kategorii i platform. Ale w jaki sposób handel cyfrowy może zwalczyć ryzyko nieuporządkowanych lub mylących zakupów? Doświadczeni przedsiębiorcy sprawiają, że spersonalizowany handel jest głównym celem, aby pomóc kupującemu w odkrywaniu, zakupie i doświadczeniu po zakupie.
4.Zarządzanie zapasami i łańcuch dostaw
Ludzie dokonują wyboru zakupów w oparciu o nowe i ciągle zmieniające się okoliczności, kategorie zakupów produktów również się zmieniają. W odpowiedzi na gwałtowny wzrost popytu w nowych kategoriach przemysł przeżywa dramatyczną restrukturyzację porządku łańcucha dostaw, w którym tradycyjnie działa e-commerce. Podczas gdy niektóre firmy znacznie zmagały się z brakiem dostaw krytycznych produktów, przedsiębiorcy niestrudzenie przewartościowują strategię zaopatrzenia, przeprojektowują sieć dostawców i obracają strategię łańcucha dostaw, aby budować odporność i reagować na nową rzeczywistość.
5. Eksperymenty
Przedsiębiorcy niezależnie od tego, czy mają najbardziej wyrafinowaną technologię są w stanie nieustannie eksperymentować i wprowadzać innowacje, aby zadowolić współczesnego klienta, który jest bardziej wymagający i kapryśny niż kiedykolwiek wcześniej.
Przedsiębiorcy mają bezprecedensową okazję do zmiany swojego biznesu i dostosowania modelu operacyjnego, aby wyjść mocniej z oddziaływania COVID-19 prezentowanego w krajobrazie regionalnym. Na zatłoczonym i zdezorientowanym rynku firmy handlowe, które łączą się cyfrowo z konsumentami poprzez autentyczność, wygodę i wspólne wartości, mogą budować zaufanie, zachować lojalność klientów i rozwijać się w nowej normie.
Pamiętaj, że zachowanie odbiorców na rezonans z Twoją marką i zapamiętywanie pozytywnych działań podczas ich nieobecności będzie miało duży wpływ na twoją zdolność do utrzymywania i pogłębiania relacji z klientami po pandemii.