Sztuczna inteligencja to temat już nie na science fiction, czy na rozmowy co będzie za parę lat, ale już na dzisiaj i teraz. Teraz, gdy AI ma wiedzę z zakresu technologii z aplikacjami biznesowymi, a uczenie maszynowe zostaje wbudowane w różnego rodzaju produkty i usługi to właśnie sztuczna inteligencja jest świetnym tematem do przewidywań na przyszły rok.
Sztuczna inteligencja jest już zdolna do wielu rzeczy zaczynając od pojazdów autonomicznych i zautomatyzowanych systemów produkcyjnych po dostarczanie wyników wyszukiwania w Internecie za pomocą przypominających człowieka asystentów głosowych.
Widzieliśmy, jak firmy robią postępy w używaniu technologii sztucznej inteligencji (AI) we wszystkich swoich firmach. Jednak co nas czeka w niedalekiej przyszłości?
Tylko niektóre branże posiadają wystarczającą ilość zdolnych pracowników. W większości przypadków jednak pracownicy są znużeni swoją pracą lub co gorsza niezainteresowani.
Uczenie maszynowe dąży do poprawy ich warunków.
Narzędzia analizy komunikacji – obsługiwane przez AI – mogą pomóc w rozwiązywaniu problemów moralnych, a nawet sugerować sposoby poprawy sytuacji.
W miarę, jak firmy chcą czerpać korzyści z ilości rozwiązań oferujących AI, adopcja tej technologii znacznie wzrośnie. Jednak nie wszyscy będą mieli bezpośredni dostęp do niezbędnej technologii i mocy obliczeniowej. W tym momencie wchodzi AI jako usługa czyli AIaaS. Watson, Azure AI i Google Cloud AI to tylko kilka przykładów zastosowania tej technologii w ustawieniach podobnych do usług. Serwery przenoszą większość mocy obliczeniowej, umożliwiając klientom skorzystanie ze zdalnego rozwiązania. Obliczenia kwantowe jeszcze bardziej zwiększą moc modelu usług zdalnych.
Ponieważ strona trzecia zajmuje się wszystkim, firmy uzyskują dostęp do taniego rozwiązania AI bez prawie żadnego ryzyka i bez wpisowego.
Chatboty są dobre w odpowiadaniu na proste pytania, gdy ludzie wchodzą z nimi w interakcje. Przyszłością są jednak asystenci cyfrowi, ponieważ sztuczna inteligencja pomaga tym botom lepiej przygotować się do zrozumienia intencji i kontekstu żądań. Sztuczna inteligencja pomoże również asystentom cyfrowym proaktywnie odpowiedzieć na pytania i wątpliwości zamiast reagować, a także pójdzie o krok dalej, aby przygotować prognozy i przedstawić zalecenia dotyczące kolejnych kroków.
W dziedzinie marketingu, firmy mediowe zawsze szukają nowych sposobów na zwiększenie swojej przewagi. Nie chodzi tylko o zwrócenie uwagi na materiały i treści marketingowe. Chodzi o dzielenie się przesłaniem, które rezonuje z ich zainteresowaniami i stylem życia.
Za pomocą sztucznej inteligencji marketerzy mogą urozmaicić swoje kampanie w mediach społecznościowych i kampanie e-mailowe, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.
Czy Reklamy opracowane przez AI od podstaw, aby były kierowane do określonych odbiorców lub grup demograficznych to coś co brzmi dzisiaj nierealnie?
Rozwiązania Big Data i analizy dostarczają niezbędnych informacji do tworzenia takich kampanii, a rozwiązania AI napędzają je do przodu.
AI może również wspierać prognozowanie sprzedaży, informacje o klientach, reklamę cyfrową, a nawet obsługę klienta. Jednym z ważniejszych obecnie zastosowań AI jest rozwiązanie do obsługi klienta, odpowiadanie na zapytania i pomaganie w rozwiązywaniu problemów z doświadczeniem klienta. W nadchodzącym roku będzie to ewoluować i obejmować wiele innych aspektów marketingu.
Niezależnie od tego, czy mówisz o personalizacji zorientowanej na klienta, czy na pracownika, ręczne procesy zbytnio komplikują sprawy, aby działały. Wprowadzając rozwiązania AI i automatyzację, cały system zostaje jednak usprawniony.
Wykorzystywanie uczenia maszynowego do dostarczania ukierunkowanych multimediów i sugestii dotyczących treści użytkownikom to coś co już istnieje w dzisiejszym świecie. Opracowano już aplikację do nauki słownictwa opartą na sztucznej inteligencji. Początkowo obserwuje poziom czytania i słownictwa dziecka, a następnie dostarcza treści i doświadczenia dostosowane do ich potrzeb. AI dostowuję się do rozwoju dziecka tak, aby dobrać dobry poziom trudności.
Ostatecznie personalizacja pozwala firmom dawać klientom dokładnie to, czego chcą, kiedy chcą, bez ciągłego zwracania się do nich. Rozwiązania AI monitorują ich użycie, nawyki i inne dane dotyczące wydajności, aby rozróżnić, jakie doświadczenia, produkty, rekomendacje, a nawet treści marketingowe pasują do ich stylu życia.
Niepokojący potencjał tak zwanych deepfakes do tworzenia realistycznie wyglądających manipulacji materiałami wideo zaczął ewoluować z pogłosek prasowych do rzeczywistości w 2019 roku. Podczas gdy eksperci najbardziej martwili się o ludzką skłonność do rozpowszechniania dezinformacji politycznej i propagandy, obszerne badania wykazały, że są one obecnie znacznie bardziej rozpowszechnione w syntetycznej pornografii skierowanej do kobiet w branży rozrywkowej. Tymczasem przełom przetwarzania w języku naturalnym (NLP), otwiera także drzwi do możliwości masowej produkcji fałszywych wiadomości lub spamu.
W miarę postępu technologii podmiany twarzy do momentu, w którym trzeba teraz trenować tylko jeden lub dwa obrazy, ten trend może stać się bardzo niepokojący w 2020 r.
W niedawnych badaniach wyszło, że ludzie jednak wolą, aby sztuczna inteligencja pomagała im w zadaniach zamiast przejęła ich obowiązki. Badani szeregowali trzy główne powody stosowania AI w takiej kolejności: automatyzacja powtarzalnych zadań, poprawa jakości obsługi i jako ostatnie wymieniali redukcję kosztów. Badania te pokazały jakie rzeczy są najważniejsze dla użytkowników oraz w jakiej częściach naszego życia oczekujemy poprawy od sztucznej inteligencji, więc przyszłościowe trendy powinny kierować się takimi wynikami.
Dobra wiadomość jest taka, że wraz z przejściem do 2020 r. Coraz więcej przedsiębiorstw próbuje wdrożyć sztuczną inteligencję w ramach swoich strategii biznesowych.