Pozycjonowanie lokalne. Czym jest i jak się do niego zabrać?Pozycjonowanie lokalne. Czym jest i jak się do niego zabrać?Pozycjonowanie lokalne. Czym jest i jak się do niego zabrać?Pozycjonowanie lokalne. Czym jest i jak się do niego zabrać?
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Pozycjonowanie lokalne. Czym jest i jak się do niego zabrać?

22 października 2018
blank

Wiele osób prowadzącym biznesy opierające się lokalnej społeczności w dużej mierze powinny zwiększać swój ruch i pozycję właśnie wśród odbiorców zbliżonych do lokacji swojego przedsiębiorstwa. To właśnie ta grupa jest docelowa i najważniejsza ze względów biznesowych. W tym momencie bardzo przydatne dla nas jest lokalne SEO. Warte przybliżenie jest jak zacząć i co dokładnie zrobić, aby nasza strona poprawiała lokalne wyniki.

Lokalne SEO

Użytkownicy szukający konkretnych produktów lub usług w swoich okolicach dostają sprecyzowane wyniki dla lokalizacji w których właśnie przebywają. Forma ta przynosi wymierne korzyści i staję się coraz bardziej popularna. Dzięki niej poprawiają się takie wskaźniki jak pozycja strony w wyszukiwarce Google, współczynnik konwersji a oferta zaczyna do określonej grupy docelowej przez co zyskujemy nowych klientów. Korzystając z pozycjonowania lokalnego trafiamy na mniejszą konkurencję w Internecie. Wszystko dlatego, że nasza konkurencja nie jest z całego kraju, a tylko z najbliższego regionu. Czym bardziej zawęzimy naszą grupę docelową tym mniej będziemy mieli konkurentów w naszej branży. Lokalne SEO nie jest najdroższą formą reklamy a zarazem przynoszącą konkretne zwroty inwestycji. Poniżej przedstawiamy czynniki, które wpływają na lokalne SEO:

Keyword Research – wyszukiwanie słów kluczowych

Na samym początku warto sprawdzić naszą konkurencję. Dowiedz się w jaki sposób kierują na swoją lokalizację. Czy mają one dedykowane strony do każdej lokalizacji? Czy mają oni swoje dane kontaktowe na każdej stronie? Po prostu umieść adres URL swojej strony kontaktowej w narzędziu planowania słów kluczowych Google, a zobaczysz, które słowa kluczowe Google prawdopodobnie z nim kojarzy. Powinieneś wtedy umieścić te warunki na liście docelowych słów kluczowych.

Warto również pomyśleć nad autorskimi słowa kluczowymi, tak aby nie kopiować tylko tego co robi nasza konkurencja. Po prostu sporządź listę wszystkich oferowanych usług i lokalizacji, które obsługujesz, a potem połącz je ze sobą, aby utworzyć grupę potencjalnych słów kluczowych.

Warto również sprawdzić czego szukają nasi konkurenci za pomocą autouzupełniania w wyszukiwarce Google. Wprowadź podstawowe słowo kluczowe w Google i zapoznaj się z sugerowanymi hasłami. Czasami wpadną nam oczywiste uzupełnienia. Zdarzają się również takie, których byśmy się nie spodziewali, a są bardzo trafne.

Google Moja Firma

Zgłaszanie i optymalizowanie swojego wpisu o firmie w Google Moja Firma jest prawdopodobnie najważniejszą częścią lokalnego SEO. Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w użyciu narzędzie dla firm i organizacji do zarządzania ich obecnością w Internecie w Google, w tym w wyszukiwarce i mapach Google. Konfiguracja tych ustawień nie jest zbyt trudna – wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami oferowanymi przez Google.

Aby ją skonfigurować w Google Moja Firma, wykonaj następujące kroki.

  • Wprowadź nazwę swojej firmy – dobrze jeśli wszędzie używamy tej samej nazwy firmy.
  • Wprowadź swój adres – Jeśli reklamujesz firmę, którą Google ma już w swoim systemie, zostanie ona wstępnie wypełniona. W przeciwnym razie musisz podać swój adres. Jeśli masz prawdziwe fizyczne biuro, użyj tego adresu. Jeśli nie pracujesz sam, a wszyscy pracujecie z domu, podaj adres domowy osoby najbliżej głównego obszaru obsługiwanego przez Twoją firmę. Jeśli masz tylko wirtualne biuro, NIE używaj tego adresu. W takim przypadku najlepiej użyj adresu domowego.
  • Pamiętaj, że spójność jest tutaj kluczowa, dlatego najlepiej wszędzie używać tych samych danych
  • Wprowadź swoją dokładną lokalizację – na tym ekranie zobaczymy mapę z pinezką lokalizacji. Możesz ją przeciągać i przesuwać, aby wskazać dokładną lokalizację firmy.
  • Wybierz kategorię – Google pozwala wybrać tylko jedną kategorię podczas konfigurowania profilu Google Moja Firma
  • Wprowadź swój numer telefonu i stronę internetową (opcjonalnie) – Pamiętaj, aby zachować spójność.
  • Zweryfikuj swoją listę– teraz musisz zweryfikować swój wpis. Zwykle odbywa się to za pośrednictwem telefonu lub karty pocztowej – wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami od Google w celu weryfikacji.
  • Zoptymalizuj swoją ofertę – Już jesteś zweryfikowany jednak to jeszcze nie koniec. Powinieneś zoptymalizować swoją listę poprzez: dodawanie kolejnych kategorii, przesyłanie zdjęć (najlepiej tych zrobionych w lokalu lub przynajmniej w pobliżu, ponieważ będą one zawierać metadane lokalizacji), lista godzin otwarcia, lista poszczególnych usług, które oferujesz, dodanie dodatkowych numerów telefonów czy dodawanie dodatkowych atrybutów.

Local Citations

Local citations czyli lokalne cytowanie to internetowe wzmianki o Twojej firmie, które zazwyczaj zawierają nazwę Twojej firmy, jej adres i numer telefonu w skrócie znane jako NAP (z angielskiego Name, Address, Phone). Są one jednym z najważniejszych lokalnych czynników rankingu. Jako, że ludzie wyszukują firm nie tylko w Google, a również za pomocą np. Facebooka czy katalogów. Posiadanie dokładnego NAP na swoich stronach pozwoli potencjalnym klientom znaleźć Twoją firmę, co przekłada się na większą liczbę klientów i przychody.

Rzeczy o które możesz poprawić i o których musisz pamiętać to:

  • Upewnij się, że istniejące cytaty są poprawne i spójne
  • sprawdź jak wyglądają Twoje cytaty do tej pory. Niektóre będą miały poprawną nazwę i adres firmy, ale nieprawidłowy numer telefonu. Inni będą mieli poprawną nazwę firmy i numer telefonu, ale stary adres. A niektóre mogą mieć częściowe informacje
  • Twórz bardziej odpowiednie cytaty
  • Buduj więcej cytatów – po znalezieniu i naprawieniu istniejących cytatów nadszedł czas, aby zbudować jeszcze więcej. Warto zacząć od kilku podstawowych i uporządkowanych cytatów.

On-Page SEO

Stosuje się tu wiele tradycyjnych praktyk SEO dotyczących stron, takich jak:

  • Słowo kluczowe w nagłówku H1
  • Słowo kluczowe w tagu tytułu
  • Słowo kluczowe w adresie URL
  • poprawa i skrócenie adresów URL
  • poprawa meta description

Jest jednak kilka innych rzeczy, które należy zrobić, próbując rankować lokalnie, takie jak :

  • dodawanie odpowiednich znaczników Schema
  • konfigurowanie struktury strony internetowej – Jeśli obsługujesz wiele obszarów i chcesz pozycjonować w każdej z tych lokalizacji, musisz skonfigurować lokalne strony docelowe.
  • optymalizowanie strony głównej – większość firm powinna zoptymalizować swoją stronę główną wokół swojej głównej lokalizacji.
  • optymalizowanie lokalnych landing page’ów – twoje lokalne landing page powinny być zoptymalizowane wokół poszczególnych lokalizacji.

Link Building

Powinieneś już zbudować podstawowy zestaw linków podczas budowania lokalnych cytowania lokalnego, lecz niestety wiele z nich będzie nofollow. Oprócz tego powinieneś jeszcze tworzyć i promować przydane treści dla lokalnych klientów. W ten sposób naprawdę ich zainteresujesz a i dodatkowo stworzysz sobie więcej linków. Warto również udzielać się gościnnie na lokalnych blogach, gdyż w ten sposób zawsze też dostajesz dodatkowe linki. Po prostu nie rób tego wyłącznie dla linków. Zrób to dla ekspozycji, jaką może wygenerować dla Twojej firmy.

Recenzje

Pamiętaj aby być aktywnym na profilu Google Moja Firma. Powinieneś odpowiadać na opinie klientów czy korzystać z postów Google, aby informować klientów o nowych ofertach.

W Internecie można zrobić wiele, aby zoptymalizować witrynę pod kątem lokalnych odbiorców. Ale jeśli prowadzisz lokalny biznes, rzeczy takie jak marketing szeptany czy drukowane ulotki również przyczyniają się do lokalnego SEO.

Lokalne SEO składa się z szeregu czynników, które pomogą Ci dotrzeć do lokalnych odbiorców dzięki lepszej pozycji w wyszukiwarkach. To nie tylko optymalizacja adresu lub strategii mediów społecznościowych; to wszystko razem, które nazywamy lokalnym SEO.

Pamiętaj, że musisz śledzić konwersje najlepiej, jak potrafisz (śledzenie połączeń, śledzenie konwersji formularzy kontaktowych itp.). W przeciwnym razie nie będziesz miał pojęcia, czy Twoje lokalne działania SEO w rzeczywistości przekładają się na potencjalnych klientów, a ostatecznie na większe przychody dla Twojej firmy.

Udostępnij
1
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
14 stycznia 2022

Trendy Big Data i Data Science w 2022


Dowiedz się więcej
blank
14 września 2021

Przyszłość przetwarzania języka naturalnego – NLP


Dowiedz się więcej
blank
23 kwietnia 2021

Sztuczna inteligencja w przemyśle


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski