Jeśli chodzi o SEO, istnieją dwa podejścia, które można zastosować, aby zwiększyć rankingi wyszukiwania w witrynie: Off-Page SEO i On-Page SEO.
On-Page SEO dotyczy tego, co możesz zrobić na swojej stronie, aby zwiększyć swoje pozycje w rankingu, a Off-Page dotyczy tego, co możesz zrobić poza witryną (na innych stronach, a więc poza stroną), aby podnieść swoje pozycje.
Oba są równie ważne, jednak teraz zajmiemy się tylko taktykami poza stroną.
Zoptymalizowanie witryny pod kątem SEO poza stroną oznacza, że musisz poprawić sposób, w jaki użytkownicy i wyszukiwarki widzą Twoją witrynę pod względem wiarygodności, autorytetu, popularności i trafności, a to tylko kilka czynników. Inne witryny będą łączyły się z twoimi treściami, aby zasadniczo je promować lub ręczyć za nie, co ma znaczące korzyści dla reputacji twojej witryny.
Ogólnie rzecz biorąc, Off-Page SEO wiąże się z metodami promocji w celu uszeregowania witryny wyżej w wynikach wyszukiwania.
Off-Page SEO opisuje techniki optymalizacji, które mogą poprawić twój ranking na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Te techniki jednak zdarzają się poza Twoją witryną i polegają na przyciąganiu linków z innych stron internetowych, udostępnianiu w mediach społecznościowych i wzmiankach w Internecie.
Najważniejsze to:
SEO Off-Page to wysiłek (na przykład poprzez marketing w mediach społecznościowych lub marketing influencerów) w celu generowania linków i ocen, aby Twoja strona zyskała na wiarygodności i randze. SEO poza stroną jest poza twoją kontrolą.
SEO na stronie to optymalizacja elementów w Twojej witrynie (takich jak optymalizacja słów kluczowych i wewnętrzne linki), dzięki czemu możesz zająć wyższą pozycję w stosunku do słów kluczowych, na które kierujesz reklamy. ON-Page jest pod twoją kontrolą.
Najbardziej znacząca różnica między pozycją na stronie a poza nią polega na tym, że Google używa SEO na stronie do mierzenia trafności strony, a SEO poza stroną do mierzenia wiarygodności strony.
Upewnij się, że wdrażasz obie strategie. On-Page SEO sprawia, że Twoja strategia SEO jest skuteczna.
Kiedy wszystko jest już powiedziane i zrobione, uzyskanie linków zwrotnych do Twojej witryny zależy głównie od tego, jak ciężko jesteś gotów pracować, aby je zdobyć. Proces ten może być dość zaangażowany, ale opłaca się, jeśli wykonasz go sumiennie.
Spójrzmy na każdy z czterech głównych sposobów, aby uzyskać linki zwrotne do Twojej witryny do celów SEO poza stroną.
Skuteczna strategia Off-Page SEO przyniesie właścicielom witryn następujące korzyści:
Jeśli chcesz być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie, nie wystarczy, że to powiesz, ale inne powiązane strony internetowe powinny się zgodzić, a wyraża to link prowadzący do Twojej witryny.
Linki są kluczowym elementem SEO Off-Page. Zanim zaczniesz budować lub dostawać linki zwrotne, musisz zrozumieć różne rodzaje linków, a także czynniki wpływające na sprawiedliwość linku do Twojej witryny.
Trzy rodzaje linków obejmują:
Naturalny link pojawia się na twojej stronie naturalnie.
Twój zespół nie podejmuje żadnych działań ani nie udziela pomocy w celu uzyskania linku. Osoba, która pisze te treści, postanowiła połączyć się z twoimi treściami, niezależnie od tego, czy obserwują Twoją markę, czy też odkryły Twoje treści za pomocą wyszukiwania.
Tak czy inaczej, uznali twoją treść za wartościową i wartą podkreślenia.
Wbudowany link przychodzi do Twojej witryny z zasięgu.
Twój zespół pracował nad tym linkiem, docierając do webmasterów, wydawców lub dziennikarzy. Być może nawet wypromowałeś treść za pomocą kampanii reklamowej, dzięki czemu zyskała ona widoczność, która pomogła ludziom odkryć treść.
Mimo że utworzyłeś ten link, nadal tworzysz wartościową treść dla użytkowników.
Utworzony link pochodzi z Twojej witryny tworzony w katalogach, na forach lub w komunikatach prasowych.
Twój zespół utworzył ten link celowo i bez zasięgania informacji. Budując linki, skup się na naturalnych lub wbudowanych linkach.
Ze względu na nacisk na linki jako metodę osiągania SEO Off-Page, wiele osób uważa, że generowanie linków jest celem tego rodzaju SEO.
Jednak prawdziwym celem SEO poza stroną jest poprawa rankingu, aby ludzie mogli znaleźć, skontaktować się i kupić od ciebie. SEO Off-Page stworzy pozytywne zaangażowanie w Twoją markę, czy to poprzez linki, recenzje, media społecznościowe czy wzmianki o marce.
Ten rodzaj SEO może być trudne, ponieważ tych metod nie można kontrolować.
A ponieważ nie możesz kontrolować SEO Off-Page w taki sam sposób, jak możesz kontrolować elementy strony na swojej stronie. Jeśli jest negatywny, ponownie sprawdź swoją strategię SEO.
Jednym ze sposobów walki z negatywnymi recenzjami jest:
• Wdrożenie zmian, które rozwiążą uzasadnione obawy związane z tymi negatywnymi recenzjami
• Dotarcie do klientów z prośbą o recenzję po zakupie
Wykonując te dwie czynności, poprawisz swoje produkty i usługi oraz wygenerujesz więcej recenzji. Dotrzyj także do wpływowych użytkowników Internetu. Dzięki znajomemu poparciu Twojej marki zyskasz zaufanie swoich odbiorców jak nikt inny.
Linki są nadal bardzo ważne dla Google. W rzeczywistości dla Google jest prawie niemożliwe, aby określić wartość dowolnej strony internetowej, jeśli nie prowadzą do niej żadne linki – bez względu na to, jak użyteczna, świeża lub dogłębna może być treść strony.
Właściciele witryn często kuszą się, aby pominąć wstępne przygotowania do budowania linków. Ważne jest jednak, aby nadać temu najwyższy priorytet, ponieważ przygotowanie witryny zapewni, że będziesz pamiętał o linkach, które do niej wysłałeś.
Pisanie do publikacji zewnętrznych to świetny sposób, aby pokazać, że jesteś autorytetem w swojej branży, jednocześnie promując usługi własnej firmy. Ten rodzaj reklamy daje ogromny potencjał przyciągania klientów, którzy w przeciwnym razie mogliby o tobie nie słyszeć. Ponadto może dać Ci portfolio do pisania, które możesz pokazać innym publikacjom, aby zacząć pisać dla nich i tak dalej.
Przed marketingiem społecznościowym i influencerskim było blogowanie. Jedna z najwcześniejszych strategii marketingowych w Internecie, blogowanie, przetrwała próbę czasu i nadal przynosi wyniki.
Właśnie dzięki tej popularności i skuteczności umieszczanie postów gości na blogach jest tak solidną strategią marketingową wpływową. Kiedy publikujesz post gościa na wpływowym blogu, zwykle możesz otrzymać link zwrotny do swojej witryny, albo w samym artykule, albo w biografii autora.
Marketing w mediach społecznościowych jest częścią „pozycjonowania poza witryną”, a jeśli się nad tym zastanowić, jest to również forma budowania linków. Należy zauważyć, że prawie wszystkie linki otrzymywane z serwisów społecznościowych są „nieoficjalne”, ale to nie znaczy, że nie mają żadnej wartości.
Wspomnienia w mediach społecznościowych zyskują na popularności, ponieważ czynniki rankingowe, a odpowiednia konfiguracja profili w mediach społecznościowych może również poprawić SEO.
SEO Off-Page jest równie ważne jak SEO On-Page. Jeśli chcesz, aby Twoje kampanie SEO były skuteczne, musisz wykonać obie te czynności. Myśląc o budowaniu linków, nie wybieraj łatwej drogi, ale staraj się pozyskiwać linki z trudno dostępnych miejsc. Im trudniej jest uzyskać link, tym większa jest jego wartość. W przeszłości można było łatwo uzyskać tysiące linków i zajmować wyższą pozycję, ale obecnie trzeba robić więcej.