Po 2020 roku tworzenie prognoz e-commerce lub jakichkolwiek innych prognoz wydaje się nieco ryzykowne. Jednym z głównych trendów w handlu elektronicznym było przyspieszenie rozwoju branży, a w raz z nim przyszły problemy. Mimo to rok 2020 pokazuje w którym kierunku będą szły prognozy e-commerce na 2021 rok.
Wraz z pandemią Covid-19 i późniejszymi obostrzeniami, uwaga często skupiała się na handlu elektronicznym, ponieważ wielu konsumentów zwraca się do sprzedawców internetowych jako preferowany sposobów zakupów. W tym kontekście wielu sprzedawców detalicznych musiało przyspieszyć transformację cyfrową, aby dotrzeć do klientów i wyróżnić się z tłumu. Jak to się zmieni w 2021 roku? Zobaczcie nasze przewidywania i trendy które będą najważniejsze w eCommerce 2021 roku.
Sprzedaż wielokanałowa to co prawda nie nowa rzecz, jednak jest to trend, który wciąż nabiera tempa. Im więcej masz kanałów dotarcia do konsumentów, tym lepiej. Na szczęście aplikacje ułatwiają zarządzanie wszystkimi kanałami sprzedaży w jednym miejscu. Handel wielokanałowy oznacza zapewnienie kupującym płynnego i spójnego doświadczenia w różnych kanałach i na różnych urządzeniach. Większość kupujących już teraz podczas zakupów korzysta z wielu kanałów. Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych i asystentów głosowych liczba klientów omnichannel wzrośnie jeszcze bardziej w 2021 roku.
Sztuczna inteligencja (AI) pomaga online w sklepie, oferując spersonalizowane wskazówki i zalecenia dla klientów. Sztuczna inteligencja wykorzystuje historię zakupów kupujących w przeszłości i ich zachowania podczas przeglądania, aby pokazać im produkty, które są bardziej skłonni do zakupu.
W przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, kupujący online nie mogą przymierzać ani fizycznie sprawdzać produktu, który zamierzają kupić. Rozszerzona rzeczywistość pomaga wyeliminować tę przeszkodę, umożliwiając klientom zobaczenie, jak dany produkt będzie wyglądał na nich, jeszcze przed zakupem.
Wdrażając AI i AR w swoim sklepie e-commerce, prawdopodobnie zauważysz wzrost konwersji i spadek stopy zwrotów.
Opcje płatności to jeden z głównych powodów, dla których klienci wybierają konkretną markę. Jeśli nie zaoferujesz klientom preferowanej metody płatności, nie kupią oni w Twoim sklepie e-commerce. Obecnie większość firm zajmujących się handlem elektronicznym akceptuje portfele cyfrowe oprócz kart debetowych i kredytowych. W 2021 roku może być również więcej firm zajmujących się handlem elektronicznym, które zaczną akceptować kryptowaluty do transakcji.
Dynamiczne ceny pozwalają sprzedawcom e-commerce zachować konkurencyjność i przyciągać więcej klientów. Nawet jeśli sprzedajesz najlepszy produkt na świecie, jeśli nie wycenisz go prawidłowo, nie wygenerujesz wystarczającej sprzedaży. Upewnij się, że wybierasz odpowiednią cenę dla swoich produktów.
Skorzystaj z oprogramowania do dynamicznej wyceny, aby określić najlepszą cenę swoich produktów. Narzędzia te zapewniają wgląd w czasie rzeczywistym w ceny konkurencji, popyt na rynku i postrzeganą wartość Twoich produktów, aby określić optymalny koszt.
Wraz ze wzrostem zaufania konsumentów do zakupów online, czują się bardziej komfortowo, dokonując zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Jako sprzedawca online powinieneś skupić się na poprawie jakości obsługi klienta dla użytkowników mobilnych. Oto kilka świetnych sposobów na przygotowanie witryny e-commerce na urządzenia mobilne:
Handel wizualny odnosi się do używania obrazów nie tylko na stronach produktów, ale także w całym sklepie, aby zachęcić użytkowników do zaangażowania i konwersji.
Oto kilka świetnych sposobów wykorzystania handlu wizualnego:
Definicja ReCommerce jest taka, że jest to wyjątkowa koncepcja handlu detalicznego, w ramach której odsprzedawane są używane przedmioty. Jest również znany jako handel odsprzedaży. To model biznesowy oparty na idei ponownego wykorzystania produktów. Odnosi się do sprzedaży wcześniej używanych lub posiadanych przedmiotów za pośrednictwem internetowych platform handlowych. Wcześniej odsprzedaż używanych ubrań i innych przedmiotów była ograniczona do sklepów stacjonarnych, ale wraz z pojawieniem się handlu elektronicznego i technologii liczba sprzedawców online wzrosła teraz i przeniosła grę odsprzedaży na nowy poziom.
ReCommerce, znany również jako handel używany, w przyszłym roku doczeka się ponownego ożywienia. Ostatnie badania przewidują podwojenie się rynku wtórnego w ciągu najbliższych pięciu lat.
Ponieważ konsumenci są coraz bardziej motywowani zrównoważonym rozwojem, a nie ceną, sprzedaż używanych artykułów luksusowych wstrząśnie branżą handlu elektronicznego. Daje to markom interesującą okazję do otwarcia własnego rynku reCommerce i przekształcenia zakupów z drugiej ręki w ekscytujące doświadczenie zakupowe.
Znaczenie realizacji zamówień dla sukcesu handlu elektronicznego nie jest nowe. Jednak w 2021 r. Spełnienie wymagań zyska na znaczeniu jako siła napędowa satysfakcji konsumentów ze sprzedawców internetowych. Proces komisjonowania, pakowania i wysyłki zamówień jest przeważnie niewidoczny dla konsumenta końcowego. Zmieniło się to w 2020 roku, kiedy ogromny wzrost popytu doprowadził do zaległości i opóźnień w niektórych firmach. Solidny plan realizacji zamówień jest niezbędny w 2021 roku.
Przedstawione tutaj trendy e-commerce mają na celu nakreślenie jasnego obrazu przyszłości sprzedaży online. Biorąc pod uwagę liczby, przyszłość wygląda różowo dla tej platformy sprzedaży. Sprzedaż internetowa dotknęła wiele firm z różnych branż, zmieniając sposób działania tych firm. Korzyści płynące z handlu elektronicznego sprawiły, że firmy starały się zaistnieć w internecie.
Najnowsze trendy w handlu elektronicznym prowadzą organizacje do przyjęcia nowych technologii i praktyk biznesowych, które, jak się uważa, jeszcze bardziej poprawiają sprzedaż online.
Biorąc pod uwagę ogromne zmiany, jakie ma przejść e-commerce, zalecamy firmom edukowane się trendów e-commerce. Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym lub planujesz nim zostać, pamiętanie o tych trendach może znacznie poprawić sposób sprzedaży online, a nawet pomóc w stworzeniu solidnego biznesu internetowego. Aby tak się stało, będziesz musiał jednak skorzystać z dostępnych technologii. Pomyśl więc o zainwestowaniu w najlepsze systemy e-commerce, jakie ma do zaoferowania rynek.