Jak używać znaczników Schema.org do SEO?Jak używać znaczników Schema.org do SEO?Jak używać znaczników Schema.org do SEO?Jak używać znaczników Schema.org do SEO?
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Jak używać znaczników Schema.org do SEO?

23 marca 2019
SEO i sztuczna inteligencja

Ta forma optymalizacji jest jedną z najpotężniejszych, ale najmniej wykorzystywanych form SEO dostępnych obecnie. Po zapoznaniu się z koncepcją i sposobem oznaczania schematu możesz zwiększyć swoją witrynę na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Znaczniki schema.org są tworzone i używane, aby umożliwić wyszukiwarkom zrozumienie treści strony. Osiąga się to poprzez przypisanie znaczenia do określonego tekstu w treści w sposób, który może być odczytany i zrozumiały przez wyszukiwarki. Znormalizowany i regulowany tekst lub słownictwo używane do tego celu są uznawane przez najważniejsze wyszukiwarki, w tym Google, Bing i Yahoo. Nie jest zbyt często, aby konkurenci spotykali się, by sobie nawzajem pomagać, ale Schema.org to właśnie taka współpraca między branżami. To, co masz, to uzgodniony zestaw znaczników kodu, który informuje główne wyszukiwarki o tym, co zrobić z danymi na twojej stronie.

Trochę historii o Schema.org

Schema.org to inicjatywa uruchomiona 2 czerwca 2011 roku przez Bing, Google i Yahoo!, aby stworzyć i wspierać zestaw dla znaczniki danych strukturalnych na stronach internetowych. W listopadzie 2011 roku Yandex dołączył do inicjatywy. Inicjatywa proponuje użycie słownika schema.org wraz z formatami Microdata, RDF lub JSON-LD, aby oznaczyć treść strony internetowej metadanymi o sobie. Taki znacznik może być rozpoznany przez roboty wyszukiwarek i inne parsery, dzięki czemu zapewnia dostęp do znaczeń witryn. W inicjatywie opisano również mechanizm rozszerzenia do dodawania dodatkowych właściwości.

Czym są znaczniki Schema.org?

Jest to kod, który umieszczasz na swojej stronie internetowej, aby pomóc wyszukiwarkom w uzyskaniu bardziej szczegółowych wyników dla użytkowników. Schema.org utrzymuje ogromną listę słowników uznawanych przez największe wyszukiwarki. Te słownictwo obejmuje większość rzeczy, które można zidentyfikować, od podmiotów, po związki między podmiotami i działaniami. Schema.org informuje wyszukiwarki o tym, co oznaczają dane. Zawartość Twojej witryny zostanie zindeksowana i zwrócona w wynikach wyszukiwania. Ale ze znacznikami, niektóre z tych treści są indeksowane i zwracane w inny sposób.

Używają one unikalnego semantycznego słownika w formacie mikrodanych. Nie musisz uczyć się nowych umiejętności programowania. Strony internetowe ze znacznikami nadal używają HTML. Jedyna różnica polega na dodaniu fragmentów słownictwa schema.org do mikrodanych HTML.

 Znaczniki schema.org pomagają poprawić pozycję witryny pod kątem wszystkich rodzajów treści. Istnieją znaczniki dla wielu danych w tym dla: artykułów, lokalnego biznesu, restauracji, epizodów i ocen telewizyjnych, recenzji książek, kin, aplikacji, wydarzeń czy produktów. Istnieją setki typów znaczników. Jeśli masz jakieś dane na swojej stronie internetowej, istnieje duża szansa, że ​​będzie powiązany z itemoptem i itemtype.

Strony korzystające ze znaczników schematów będą miały lepszy ranking w SERP niż firmy bez znaczników. Jedno z badań wykazało, że strony ze znacznikami plasują się średnio o cztery pozycje wyżej w SERPach niż te bez znaczników Schema. Chociaż nie jest całkowicie jasne, że ten wyższy wynik wynika z samych znaczników, istnieje oczywiście pewna korelacja. Obecnie jedna trzecia wyników wyszukiwania Google zawiera fragmenty rozszerzone (rich snippets), w tym nasze znaczniki.

Jak korzystać ze znaczników Schema.org na swojej stronie?

Celem każdego biznesu jest lepsze pozycjonowanie, lepszy wygląd strony i lepsze wyniki w SERP i wśród użytkowników. Po to właśnie jest schema.org.

Oto instrukcja co należy zrobić, aby wdrożyć znaczniki Schema.org:

  1. Najpierw trzeba wejść do Asystenta do oznaczania danych
  2. Później trzeba wybrać w nim typ danych, które chce się oznaczyć.
  3. Wkleić adres URL strony lub artykułu, który chcemy oznaczyć
  4. Zaznaczyć i wybrać typ elementów, które mają zostać oznaczone.
  5. Kontynuuj dodawanie pozycji znaczników. Użyj listy elementów danych jako przewodnika i zaznacz inne elementy w swoim artykule, aby dodać je do listy znaczników.
  6. Utwórz kod HTML. Po zakończeniu kliknij „Utwórz HTML”. Na następnej stronie zobaczysz kod HTML swojej strony z odpowiednimi mikrodanymi umieszczonymi w zaznaczonych miejscach.
  7. Dodaj znaczniki schematu do swojej strony internetowej. Następnie przejdziesz do swojego CMS (lub kodu źródłowego, jeśli nie używasz CMS) i dodasz wyróżnione fragmenty w odpowiednich miejscach. Znajdź żółte znaczniki na pasku przewijania, aby znaleźć kod znaczników schematu. Prostą alternatywą jest pobranie automatycznie wygenerowanego pliku HTML i skopiowanie go do systemu CMS lub kodu źródłowego.
  8. Użyj narzędzia do testowania danych strukturalnych, aby dowiedzieć się, jak będzie wyglądać strona z dodanym znacznikiem. Zamiast analizować opublikowaną stronę, przeanalizuję kod generowany przez narzędzie, które pobrałem.Po wklejeniu kodu klikamy „podgląd”. Narzędzie do testowania pokazuje mi, jak będzie wyglądał artykuł w wynikach wyszukiwania Google.

Wskazówki dotyczące używania znaczników.

– Znajdź schematy, które są najczęściej używane – Schema.org udostępnia listę najpopularniejszych typów znaczników schema.org. Sprawdź typy najlepiej pasujące do Twojej firmy.

– Znajdź wszystkie potrzebne typy schematów – istnieje mnóstwo typów znaczników. Lista zapewnia większość dostępnych typów znaczników.

– Im więcej znaczników, tym lepiej – instrukcje Schema.org wyjaśniają wyraźnie: „im więcej materiałów zaznaczysz, tym lepiej.” Kiedy zaczniesz rozumieć ogromną liczbę typów przedmiotów, zaczniesz dostrzegać, ile jest na twojej stronie, którą możesz oznaczyć.

Pamiętaj jednak o wyłączeniu odpowiedzialności: „Powinieneś oznaczyć tylko te treści, które są widoczne dla osób odwiedzających stronę internetową, a nie treści ukrytych elementów div lub innych ukrytych elementów strony”.

Schema.org teraz i w przyszłości

Idea infrastruktury sieciowej, która wymaga ustrukturyzowanych mechanizmów danych, aby opisywać jednostki i relacje w świecie rzeczywistym, trwa tak długo, jak sama sieć. Idea opisywania świata za pomocą sieci typowanych relacji była dobrze znana nawet w latach siedemdziesiątych, a użycie logicznych stwierdzeń na temat świata ma historię sprzed obliczania. Zaskakujące jest to, jak trudno było takim pozornie oczywistym pomysłom znaleźć się w sieci jako platforma informacyjna.

W ciągu ostatnich czterech lat schema.org ewoluowała na wiele sposobów, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i pod względem rzeczywistych schematów. Cztery lata po uruchomieniu schema.org wchodzi w kolejną fazę, a rozwój słownictwa odbywa się w bardziej rozproszonym stylu. Wiele rozszerzeń dotyczących tematów, od samochodów po szczegóły produktu, już trwa. W takim modelu sam schema.org jest tylko rdzeniem, zapewniając w razie potrzeby jednolite słownictwo i forum kongregacji.

Zwiększone zainteresowanie dużymi danymi powoduje, że potrzeba wspólnych schematów jest jeszcze ważniejsza. Podczas gdy eksperci zajmujący się danymi analizują wartość analizy opartej na danych, rośnie potrzeba zbierania danych z różnych źródeł, a co za tym idzie, zapotrzebowania na wspólne słownictwo. Mamy nadzieję, że schema.org przyczyni się do tego.

Wprowadzanie znaczników schema.org jest bardzo prosto i zaskakujące jest, jak mało firm i stron internetowych skorzystało z niego. Są one tymi innowacjami SEO, które prawdopodobnie będą z nami przez długi czas. Nadszedł czas, aby nauczyć się i wdrożyć odpowiednie mikrodane, aby poprawić wyniki wyszukiwania. Wykonanie tego od razu da Ci przewagę nad konkurencją!

Udostępnij
1
Agencja Greenlogic
Agencja Greenlogic

Podobne publikacje

blank
14 stycznia 2022

Trendy Big Data i Data Science w 2022


Dowiedz się więcej
blank
14 września 2021

Przyszłość przetwarzania języka naturalnego – NLP


Dowiedz się więcej
blank
23 kwietnia 2021

Sztuczna inteligencja w przemyśle


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski