Google i aktualizacja algorytmu BERT, a dopasowanie historiiGoogle i aktualizacja algorytmu BERT, a dopasowanie historiiGoogle i aktualizacja algorytmu BERT, a dopasowanie historiiGoogle i aktualizacja algorytmu BERT, a dopasowanie historii
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Google i aktualizacja algorytmu BERT, a dopasowanie historii

2 października 2020
blank

Google wprowadziła liczne zmiany w autouzupełnianiu, wiadomościach, sprawdzaniu faktów, panelach wiedzy, wykrywaniu najświeższych wiadomości i nie tylko.

Google ogłosił i podsumował wiele zmian i aktualizacji, które firma wprowadziła w wyszukiwarce Google w ciągu ostatniego roku. Aktualizacja BERT w połączeniu z przetwarzaniem języków wprowadza zmiany w wyszukiwarce Google, Google News, autouzupełnianiu, sprawdzaniu faktów.

Celem Google jest dostarczanie wyników wyszukiwania, które są nie tylko tak trafne, jak to możliwe, ale także jak najbardziej wiarygodne. W niektórych przypadkach niezawodność ma większe znaczenie dla Google, zwłaszcza w czasach pandemii, kiedy potrzeba wiarygodnych informacji na ten temat.

Co się zmieniło w Google BERT?

Wszystkie zmiany w temacie BERT, Google wprowadzał na przestrzeni lat, niż wprowadzenia nowych produktów lub funkcji. Oto ostatnie poprawki i zmiany, które firma podkreśliła w zeszłym roku:

• Automatyczna zmiana polityki wokół wyborów.

• Wykorzystywanie Google BERT w pełnych relacjach wiadomości w celu lepszego dopasowania informacji zweryfikowanych do historii.

• W 2020 r. Etykiety kontrolne wyświetlano ponad 4 miliardy razy.

• Google bliżej współpracuje z Wikipedią w celu wykrywania i usuwania aktów wandalizmu, których Google może używać w panelach wiedzy.

• Google jest teraz w stanie wykryć najświeższe zapytania w ciągu kilku minut

BERT i lepsza weryfikacja faktów

Google wykorzystuje teraz BERT, jeden ze swoich językowych modeli sztucznej inteligencji, aby lepiej zrozumieć, czy historie w pełnym obszarze Google News są wiarygodne pod względem faktów w sieci. W pewnym sensie Google może więc zobaczyć powiązania między artykułami a bazą danych zweryfikowanych faktów, aby lepiej dopasować weryfikację faktów do historii. W pewnym sensie pomaga zrozumieć, czy weryfikacja faktów jest związana z głównym tematem opowiadań.

Uruchomiona aktualizacja wykorzystująca modele rozumienie języka BERT, poprawia dopasowanie między wiadomościami i dostępnymi weryfikacjami faktów. Systemy te mogą lepiej zrozumieć, czy twierdzenie dotyczące weryfikacji faktów jest związane z głównym tematem historii, i ujawnić te weryfikacje w bardziej widoczny sposób w Full Coverage – funkcji wiadomości, która zapewnia pełny obraz tego, jak historia jest zgłaszana z różnych źródeł. Funkcja Full Coverage wyświetla najważniejsze nagłówki z różnych źródeł, filmy, lokalne wiadomości, odpowiedzi na często zadawane pytania, komentarze społecznościowe i oś czasu z historiami.

Szybsze wykrywanie

Google może teraz wykrywać najświeższe zapytania w ciągu kilku minut od ich opublikowania. W przeszłości mogło to zająć Google ponad 40 minut. Tego typu najświeższe zapytania w przeszłości czasami ujawniały niedokładne informacje. Teraz Google może teraz znacznie szybciej wykrywać najświeższe wiadomości, a tym samym zwiększać wyświetlania w przypadku tych zapytań na wczesnym etapie – w tym przypadku bardziej miarodajne wyniki, które pasują do EAT. Od Google należy oczekiwać dokładniejszych i bardziej wiarygodnych informacji na temat najnowszych wiadomości.

Automatyczne uzupełnianie zmian.

W odniesieniu do wyborów, ale także w innych obszarach, Google zamierza przyjąć bardziej konserwatywne podejście, jeśli chodzi o sugestie, które pokazuje w autouzupełnianiu. Google raczej nie wyświetla sugestii w trybie autouzupełniania, niż pokazuje niedokładną sugestię. Dlatego w przypadku wyborów i niektórych innych obszarów Google może wyświetlać mniej sugestii niż więcej.

Google rozszerzyło zasady autouzupełniania związane z wyborami i usunie prognozy, które mogą zostać zinterpretowane jako roszczenia skierowane przeciwko kandydatom lub partii politycznej.

Etykieta informacyjna.

Google do tej pory w 2020 r. Etykieta kontrolna została wyświetlona w wynikach wyszukiwania ponad 4 miliardy razy. Google potwierdził, że to więcej razy, niż Google pokazywał tę etykietę kontrolną w całym 2019 roku. W ciągu ostatnich kilku lat Google rozszerzył etykietę informacyjną na wiadomości, wyszukiwanie, obrazy i inne obszary.

Graf wiedzy i Wikipedia. Google dużo inwestuje obok Wikipedii, aby wykrywać i ograniczać akty wandalizmu w Wikipedii. Ponieważ Google bardzo często pozyskuje Wikipedię do swoich paneli wiedzy i polecanych fragmentów, Google zachęca do upewnienia się, że te wpisy w Wikipedii są wiarygodne i dokładne. Aby uzupełnić systemy Wikipedii, Google dodało zabezpieczenia i systemy wykrywania, aby zapobiec pojawianiu się potencjalnie niedokładnych informacji w panelach wiedzy. W rzadkich przypadkach na Wikipedii mogą się przedostać przypadki wandalizmu. Tylko niewielka część zmian z Wikipedii to potencjalny wandalizm. Udoskonaliło systemy, aby teraz wykrywały 99 procent takich przypadków. Jeśli takie problemy się pojawią, Wikipedia ma zasady, które pozwalają szybko podjąć działania w celu ich rozwiązania. Aby dalej wspierać społeczność Wikipedii, w zeszłym roku stworzono program WikiLoop, w którym znajduje się kilka narzędzi do edycji skoncentrowanych na jakości treści. Udostępniane są dane z systemów wykrywania Google, których członkowie społeczności mogą używać do odkrywania nowych spostrzeżeń.

Wskaźniki jakości i wytyczne.

Firma Google wyjaśniła, że ​​wiele testów i kryteriów jest wymienionych w wytycznych dotyczących wskaźników jakości wyszukiwania. Google wyraźnie dokumentuje tam swoje cele dla wyników wyszukiwania, które rodzaje zapytań wymagają wyższego poziomu autorytatywnych i wiarygodnych źródeł, a które nie. W rzeczywistości Google szkoli swoje klasyfikatory zapytań, aby zrozumieć, czy zapytanie należy do kategorii YMYL. Pojawiają się nowe problemy, systemy Google są gotowe do obsługi tych zapytań.

Wiarygodność w dziedzinie zdrowia i wyborów.

Google musiało określić, jakie niezawodne i wysokiej jakości, bezpośrednio kierują ich wskaźniki jakości wyszukiwania. Google wykorzystuje informacje zwrotne zawarte we wskazówkach dla osób oceniających jakość i przekazuje je do modeli systemów uczących się, aby przesłać tę opinię do swoich inżynierów, aby ogólnie ulepszyć wyszukiwanie. Ponownie, Google nie używa tych wskaźników bezpośrednio w wyszukiwaniu i tych ocen, aby nie wpływać bezpośrednio na rankingi wyszukiwania poszczególnych zapytań lub witryn.

Google ma ponad 10 000 osób oceniających na całym świecie, aby uzyskać reprezentatywny obraz wszystkich wyszukiwarek. Ci oceniający oceniają wyniki wyszukiwania na podstawie tych wskazówek jakościowych.

Google nieustannie ulepsza wyszukiwarkę Google, aby poprawić jakość, trafność, niezawodność i dokładność wyszukiwania. Oznacza to, że musisz stale ulepszać swoją witrynę internetową, aby zapewnić najwyższą jakość, trafniejszą, bardziej niezawodną i dokładną zawartość oraz wygodę użytkownika.

W wyszukiwarce Google nic konkretnego się dziś nie zmienia, ale w dłuższej perspektywie widać jakie zmiany zostały i zostaną wykonane.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski