Wyszukiwarki i ludzie uwielbiają strony z często zadawanymi pytaniami (FAQ). Posiadanie dobrze napisanej sekcji często zadawanych pytań w witrynie to świetny sposób, aby pokazać klientom online. Dajesz w ten sposób do zrozumienia, że zależy Ci na ich doświadczeniach odpowiadając bezpośrednio na potrzeby odbiorców i ich zapytania.
Nie bez powodu wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne. Google podaje, że ponad 20% wyszukiwań związanych jest z głosem. Nie można więc zaprzeczyć, że ludzie szukają łatwiejszych i szybszych sposobów uzyskania odpowiedzi na swoje pytania.
Treść FAQ może przyciągać do Twojej witryny bardzo mocno ukierunkowany ruch. W wielu przypadkach właściciele firm muszą to wykorzystać jako strategię marketingu treści.
Oto kilka powodów, dla których warto utworzyć przyjazną dla SEO sekcję FAQ:
Oto kilka wskazówek jak stworzyć dobrą stronę FAQ:
Przed utworzeniem strony z często zadawanymi pytaniami ważne jest, aby zadać właściwe pytania, aby poinformować klientów online o swojej usłudze lub produkcie i wygenerować popyt. Wymaga to dokładnego i ciągłego badania pytań, dużo planowania i trochę pracy strategicznej.
Jeśli masz centrum wsparcia lub przedstawicieli obsługi klienta – pracowników pierwszej linii, którzy są zawsze zalewani pytaniami, możesz łatwo dowiedzieć się, jakie pytania regularnie zadają Twoi klienci. Są cennymi źródłami informacji do zbierania pytań i udzielania odpowiedzi wielu osobom jednocześnie.
Zbieranie opinii klientów i gości jest dobrą praktyką w celu ulepszenia każdej firmy. Narzędzia ankiet online, pomagają tworzyć kwestionariusze ankiet online, identyfikować problemy, z którymi borykają się Twoi docelowi odbiorcy, oraz uzupełniać treści o unikalne dane i spostrzeżenia.
Narzędzia do badania słów kluczowych, pozwalają wykryć najpopularniejsze słowa kluczowe, których ludzie używają w sieci. Narzędzie wykorzystuje oddzielny algorytm, który generuje najczęściej używane słowa w Twoich niszowych pytaniach wraz z liczbą wyszukiwań, kosztem ruchu, wskaźnikiem skuteczności słów kluczowych i innymi parametrami. Możesz łatwo filtrować i eksportować wyniki, aby można je było zapisać.
Podczas gdy Google podaje wiele informacji na temat najpopularniejszych pytań, przywołują najbardziej popularne pytania, którymi ludzie są obecnie zainteresowani. Najlepszym sposobem na znalezienie pytań jest śledzenie określonej kategorii i regularne sprawdzanie, czy nie ma nowych pytań. Dodatkową korzyścią jest nawiązywanie bardziej znaczących kontaktów i pozycjonowanie się jako ekspert niszowy.
Dodanie danych strukturalnych do strony z często zadawanymi pytaniami to dobry sposób, aby stać się bardziej atrakcyjnym wizualnie w SERP i uzyskać wyższy średni współczynnik klikalności i wyprzedzić konkurencję w swojej niszy.
Wdrażając te uporządkowane dane, możesz sprawić, że Twoje treści będą mogły wyświetlać pytania i odpowiedzi bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Często zadawane pytania mogą być używane dla pojedynczych stron, które zawierają oficjalne pytania i odpowiedzi.
Aby śledzić wszelkie często zadawane pytania i wygląd w wyszukiwarce, Google dołączył nowy raport ulepszeń do Search Console. Wyświetla wszystkie ostrzeżenia, błędy i ważne pozycje związane z Twoimi stronami FAQ.
Czasami obraz jest lepszym sposobem na wyjaśnienie pojęć czy na przyciągnięcie uwagi i uczynienie procesu uczenia się bardziej płynnym. Nie ograniczaj swoich odpowiedzi do tekstu. Korzystaj z dobrze zaprojektowanych obrazów, grafik, ilustracji lub filmów, aby zwiększyć atrakcyjność wizualną swojej strony FAQ i ułatwić odwiedzającym uzyskanie jasnych odpowiedzi na ich pytania. Grafiki pomagają ludziom również rozbijać duże fragmenty tekstu i poprawiać ich rozumienie.
Bez względu na to, jak dobrze napisana jest Twoja sekcja z często zadawanymi pytaniami, nie dotrze ona do potencjalnych klientów, jeśli użytkownicy nie mogą jej znaleźć ani nawet po niej nawigować. Nadanie sekcji FAQ struktury poprawi satysfakcję klientów, lojalność i SEO dla całej witryny.
Jeśli masz dłuższe strony z często zadawanymi pytaniami, wiele kategorii i podkategorii, funkcja wyszukiwania ułatwi użytkownikom natychmiastowe znajdowanie odpowiedzi. Uniemożliwia im to przeglądanie Twojej bazy wiedzy w celu znalezienia odpowiedniego pytania. Zwróć uwagę, że wyszukiwanie FAQ różni się od ogólnej opcji wyszukiwania w witrynie. Weź pod uwagę tę różnicę, aby skrócić liczbę wyników wyszukiwania i zapewnić klientom odpowiednie rozwiązania.
Dobrym pomysłem jest podzielenie pytań na kategorie i doprowadzenie do pouczających podtytułów.
Aby zmniejszyć swoją stronę do łatwiejszego do zarządzania rozmiaru, możesz wymienić tylko pytania i dołączyć linki prowadzące czytelników do odpowiedzi. Jest to świetne rozwiązanie dla SEO, ponieważ kieruje ruch do wielu stron w Twojej witrynie i powoduje wysokie skoki wyświetleń stron, które Google mierzy, aby zdecydować, jak wartościowe są Twoje treści. Jeśli chcesz zoptymalizować sekcję FAQ pod kątem zapytań wyszukiwania, ta struktura może się do tego dobrze nadawać.
Po utworzeniu strony z często zadawanymi pytaniami należy rozpocząć od analizy witryny, aby sprawdzić, czy strona generuje ruch i ranking pod kątem przydatnych fraz kluczowych.
Czy użytkownicy odwiedzają Twoją stronę z często zadawanymi pytaniami, czy przechodzą? Jak długo zostają? Dokąd się udają po przejrzeniu strony z często zadawanymi pytaniami? Otrzymując te znaczące i przydatne informacje, możesz dodać drobne zmiany lub przerobić swoją stronę, aby lepiej kierować odwiedzających do sekcji FAQ.
Ogólnie strona z często zadawanymi pytaniami wygląda identycznie na wielu stronach internetowych. Ale jeśli jest używana strategicznie, może przynieść wiele korzyści na różne sposoby, od zmniejszenia niepokoju związanego z zakupem po zmniejszenie obciążenia zespołów wsparcia.
Co więcej, będziesz mógł kształcić swoje zespoły i siebie, tworząc listę pytań FAQ i oferując lepszą usługę lub produkt w podróży.