Dlaczego stopka w emailu jest tak ważna?Dlaczego stopka w emailu jest tak ważna?Dlaczego stopka w emailu jest tak ważna?Dlaczego stopka w emailu jest tak ważna?
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Dlaczego stopka w emailu jest tak ważna?

16 października 2020
blank

Projekt stopki e-maili jest często refleksją dla marek. Nie zapomnij jednak o tym elemencie poczty e-mail – jest to kluczowy element całego projektu wiadomości e-mail.

Stopki zawierają ważne informacje i mnóstwo akcji. W stopce e-maili często subskrybenci szukają informacji o Twojej marce. Korzystają również ze stopki, aby dowiedzieć się, jak się z Tobą skontaktować i zarządzać preferencjami dotyczącymi subskrypcji. Stopka e-mailowa to miejsce na przejrzystość, a wszystko to może wiele powiedzieć o Tobie i Twojej marce.

Jaka jest stopka e-maila?

Stopka wiadomości e-mail znajduje się na samym końcu wiadomości e-mail i jest często nazywana podpisem wiadomości e-mail. Zazwyczaj jest to koniec wiadomości e-mail, w którym życzysz pozdrowienia czytelnikowi, a następnie podajesz swoje imię i nazwisko oraz inne istotne informacje.

Jednak w naszej erze cyfrowej istnieje wiele różnych sposobów maksymalizacji wpływu podpisu wiadomości e-mail.

Co powinienem zawrzeć w podpisie e-mailowym?

Podpis w stopce to coś więcej niż podpis na końcu wiadomości e-mail. Celem podpisów jest przekazanie czytelnikowi ważnych informacji o sobie. Zwykle obejmuje to Twoje imię i nazwisko oraz jakąś formę danych kontaktowych, takich jak:

• Numer telefonu

• Adres e-mail

• Stronie internetowej

Dlaczego stopki e-maili są tak cenne?

Jak każda treść dodawana do e-maili, stopka tylko pomaga utrwalić profesjonalizm Twojej marki. Są pewne informacje, które wydają się oczywiste podczas podpisywania e-maila, takie jak te we wcześniejszym punkcie. Stopki e-maili zwykle wykraczają poza ten punkt i zawierają bardziej szczegółowe informacje, które są pomocne zarówno dla odbiorcy, jak i dla Twojej firmy.

Co zamieścić w stopce email

Większość dostawców usług e-mail wymaga podania w stopce pewnych informacji, takich jak adres fizyczny firmy i łącze do rezygnacji z subskrypcji, aby zachować zgodność z przepisami antyspamowymi. Jednak poza tymi podstawowymi komponentami w stopce wiadomości e-mail można umieścić znacznie więcej informacji. Oto kilka typowych elementów stopki:

Anulowanie subskrypcji

Chociaż nikt nie chce stracić subskrybentów, najważniejsze jest, aby dołączyć jasny i łatwy do znalezienia link do rezygnacji. To dobry interes i zapobiega reklamacjom związanym ze spamem. Jeśli kiedykolwiek zdecydowałeś się zrezygnować z otrzymywania e-maili od marki, ale nie mogłeś znaleźć odpowiedniego linku, rozumiesz frustrację. Buduj przejrzystość i zaufanie wśród czytelników, dając im prosty sposób na rezygnację, jeśli zechcą. Widoczny link jest również wymagany przez przepisy dotyczące rezygnacji z subskrypcji wiadomości e-mail.

Informacje kontaktowe

Nie zapomnij dodać informacji kontaktowych w projekcie stopki e-maili. Może to obejmować:

  • Link do Twojej witryny. Spróbuj dodać połączone logo lub dołącz określone strony (Twój blog, strona usług itp.). Dzięki temu czytelnicy mogą uzyskać więcej informacji za jednym dotknięciem.
  • Twój adres pocztowy. Żyjemy w erze cyfrowej, ale dobrze jest wiedzieć, skąd na świecie przychodzą wiadomości.
  • Kontaktowy adres email. Dzięki tym informacjom czytelnicy mogą odpowiedzieć na wiadomość lub skontaktować się z pytaniami lub wątpliwościami.
  • Jeśli wysyłasz komercyjne wiadomości e-mail te informacje są zwykle wymagane przez przepisy antyspamowe.

Przyciski mediów społecznościowych

Jako drugorzędne wezwania do działania, przyciski mediów społecznościowych często znajdują miejsce w stopce, gdzie nie odwracają uwagi od treści wiadomości i głównego wezwania do działania. Uwzględnij platformy, które są najważniejsze dla Twojej marki m.in. takie jak: Facebook, Twitter i Pinterest w stopce wiadomości e-mail.

Dodatkowe linki

Możesz również chcieć dołączyć inne linki do projektu stopki wiadomości e-mail:

• Przekaż znajomemu. Czasami pięknie zaprojektowany e-mail nie renderuje się poprawnie po przekazaniu, więc wiele marek umieszcza link „Przekaż dalej” na końcu e-maila. Od strony marketingowej może to zachęcić czytelników do przekazania dalej i pomóc Ci śledzić, ilu z nich to robi.

• Zaktualizuj swój profil. Jeśli Twój dostawca usług e-mail oferuje centrum preferencji, w którym subskrybenci mogą aktualizować swój profil i zmieniać takie rzeczy, jak częstotliwość wysyłania wiadomości, stopka jest idealnym miejscem na dodanie do niego łącza.

• Zapisz się. Jeśli Twoja wiadomość zostanie przekazana dalej, warto zapewnić tym nowym odbiorcom bezpośrednią możliwość zasubskrybowania.

Drobnym drukiem

Chociaż nie jest to najbardziej ekscytujący element projektu stopki e-maili, jest jednym z najważniejszych. Oto, czego potrzebujesz:

• Dlaczego otrzymujesz tę wiadomość e-mail. Wielu czytelników subskrybuje dziesiątki list mailingowych. Przypomnienie o pozwoleniu to dobry sposób, aby dokładnie powiedzieć im, dlaczego otrzymali tę wiadomość.

• Prawo autorskie. Nie musi się to odważnie wyróżniać, ale dobrą praktyką w stopce e-mail jest umieszczenie znaku praw autorskich (©), roku i właściciela praw autorskich (nazwa Twojej firmy).

• Polityka prywatności. Niektóre firmy łączą się bezpośrednio z ich polityką prywatności, abyś mógł uzyskać informacje o tym, jak przechowują Twoje dane. Jest to prawdopodobnie najbardziej istotne dla firm e-commerce.

• Szczegóły lub ograniczenia oferty. Sprzedawcy często muszą umieścić drobnym drukiem informacje o rabatach lub ofertach przedstawionych w wiadomości e-mail, a stopka kończy się na umieszczaniu tych informacji.

Nie ma powodu, by bać się używania stopek. Prawidłowo używane zastrzeżenia dotyczące wiadomości e-mail mogą tylko ulepszyć każdą wysłaną wiadomość e-mail i wzmocnić relacje między Tobą a Twoim klientem.

Chociaż stopki mogą wydawać się nieistotne, można je zoptymalizować, aby dodać trochę energii do wiadomości e-mail. Pozwalają one dostarczyć subskrybentom więcej informacji o Tobie i Twojej marce, a także o sposobach dostosowania ich preferencji i poprawy ich doświadczeń z Tobą.

Te przykłady stopek e-maili to dopiero początek tworzenia wysoce wydajnego e-maila. Poszerz tę wiedzę, korzystając z naszych porad dotyczących tworzenia atrakcyjnych kopii i zoptymalizowanych nagłówków, stopek i wezwań do działania w kampaniach e-mailowych, które z pewnością będą skuteczne.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
30 lipca 2021

Czym jest Performance Marketing?


Dowiedz się więcej
blank
15 marca 2021

Recommerce – używane rzeczy wracają do łask


Dowiedz się więcej
blank
1 lutego 2021

Najważniejsze trendy eCommerce w 2021 roku.


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski