Projekt stopki e-maili jest często refleksją dla marek. Nie zapomnij jednak o tym elemencie poczty e-mail – jest to kluczowy element całego projektu wiadomości e-mail.
Stopki zawierają ważne informacje i mnóstwo akcji. W stopce e-maili często subskrybenci szukają informacji o Twojej marce. Korzystają również ze stopki, aby dowiedzieć się, jak się z Tobą skontaktować i zarządzać preferencjami dotyczącymi subskrypcji. Stopka e-mailowa to miejsce na przejrzystość, a wszystko to może wiele powiedzieć o Tobie i Twojej marce.
Stopka wiadomości e-mail znajduje się na samym końcu wiadomości e-mail i jest często nazywana podpisem wiadomości e-mail. Zazwyczaj jest to koniec wiadomości e-mail, w którym życzysz pozdrowienia czytelnikowi, a następnie podajesz swoje imię i nazwisko oraz inne istotne informacje.
Jednak w naszej erze cyfrowej istnieje wiele różnych sposobów maksymalizacji wpływu podpisu wiadomości e-mail.
Podpis w stopce to coś więcej niż podpis na końcu wiadomości e-mail. Celem podpisów jest przekazanie czytelnikowi ważnych informacji o sobie. Zwykle obejmuje to Twoje imię i nazwisko oraz jakąś formę danych kontaktowych, takich jak:
• Numer telefonu
• Adres e-mail
• Stronie internetowej
Jak każda treść dodawana do e-maili, stopka tylko pomaga utrwalić profesjonalizm Twojej marki. Są pewne informacje, które wydają się oczywiste podczas podpisywania e-maila, takie jak te we wcześniejszym punkcie. Stopki e-maili zwykle wykraczają poza ten punkt i zawierają bardziej szczegółowe informacje, które są pomocne zarówno dla odbiorcy, jak i dla Twojej firmy.
Większość dostawców usług e-mail wymaga podania w stopce pewnych informacji, takich jak adres fizyczny firmy i łącze do rezygnacji z subskrypcji, aby zachować zgodność z przepisami antyspamowymi. Jednak poza tymi podstawowymi komponentami w stopce wiadomości e-mail można umieścić znacznie więcej informacji. Oto kilka typowych elementów stopki:
Chociaż nikt nie chce stracić subskrybentów, najważniejsze jest, aby dołączyć jasny i łatwy do znalezienia link do rezygnacji. To dobry interes i zapobiega reklamacjom związanym ze spamem. Jeśli kiedykolwiek zdecydowałeś się zrezygnować z otrzymywania e-maili od marki, ale nie mogłeś znaleźć odpowiedniego linku, rozumiesz frustrację. Buduj przejrzystość i zaufanie wśród czytelników, dając im prosty sposób na rezygnację, jeśli zechcą. Widoczny link jest również wymagany przez przepisy dotyczące rezygnacji z subskrypcji wiadomości e-mail.
Nie zapomnij dodać informacji kontaktowych w projekcie stopki e-maili. Może to obejmować:
Jako drugorzędne wezwania do działania, przyciski mediów społecznościowych często znajdują miejsce w stopce, gdzie nie odwracają uwagi od treści wiadomości i głównego wezwania do działania. Uwzględnij platformy, które są najważniejsze dla Twojej marki m.in. takie jak: Facebook, Twitter i Pinterest w stopce wiadomości e-mail.
Możesz również chcieć dołączyć inne linki do projektu stopki wiadomości e-mail:
• Przekaż znajomemu. Czasami pięknie zaprojektowany e-mail nie renderuje się poprawnie po przekazaniu, więc wiele marek umieszcza link „Przekaż dalej” na końcu e-maila. Od strony marketingowej może to zachęcić czytelników do przekazania dalej i pomóc Ci śledzić, ilu z nich to robi.
• Zaktualizuj swój profil. Jeśli Twój dostawca usług e-mail oferuje centrum preferencji, w którym subskrybenci mogą aktualizować swój profil i zmieniać takie rzeczy, jak częstotliwość wysyłania wiadomości, stopka jest idealnym miejscem na dodanie do niego łącza.
• Zapisz się. Jeśli Twoja wiadomość zostanie przekazana dalej, warto zapewnić tym nowym odbiorcom bezpośrednią możliwość zasubskrybowania.
Chociaż nie jest to najbardziej ekscytujący element projektu stopki e-maili, jest jednym z najważniejszych. Oto, czego potrzebujesz:
• Dlaczego otrzymujesz tę wiadomość e-mail. Wielu czytelników subskrybuje dziesiątki list mailingowych. Przypomnienie o pozwoleniu to dobry sposób, aby dokładnie powiedzieć im, dlaczego otrzymali tę wiadomość.
• Prawo autorskie. Nie musi się to odważnie wyróżniać, ale dobrą praktyką w stopce e-mail jest umieszczenie znaku praw autorskich (©), roku i właściciela praw autorskich (nazwa Twojej firmy).
• Polityka prywatności. Niektóre firmy łączą się bezpośrednio z ich polityką prywatności, abyś mógł uzyskać informacje o tym, jak przechowują Twoje dane. Jest to prawdopodobnie najbardziej istotne dla firm e-commerce.
• Szczegóły lub ograniczenia oferty. Sprzedawcy często muszą umieścić drobnym drukiem informacje o rabatach lub ofertach przedstawionych w wiadomości e-mail, a stopka kończy się na umieszczaniu tych informacji.
Nie ma powodu, by bać się używania stopek. Prawidłowo używane zastrzeżenia dotyczące wiadomości e-mail mogą tylko ulepszyć każdą wysłaną wiadomość e-mail i wzmocnić relacje między Tobą a Twoim klientem.
Chociaż stopki mogą wydawać się nieistotne, można je zoptymalizować, aby dodać trochę energii do wiadomości e-mail. Pozwalają one dostarczyć subskrybentom więcej informacji o Tobie i Twojej marce, a także o sposobach dostosowania ich preferencji i poprawy ich doświadczeń z Tobą.
Te przykłady stopek e-maili to dopiero początek tworzenia wysoce wydajnego e-maila. Poszerz tę wiedzę, korzystając z naszych porad dotyczących tworzenia atrakcyjnych kopii i zoptymalizowanych nagłówków, stopek i wezwań do działania w kampaniach e-mailowych, które z pewnością będą skuteczne.