Jeśli szukasz zmaksymalizowania wpływów i zasięgu swoich treści w Internecie, zastanów się, które platformy mobilne są najbardziej odpowiednie dla odbiorców. Niektóre treści lepiej pasują do mobilnych witryn responsywnych, podczas gdy inne rodzaje treści lub interakcji mogą być najlepiej obsługiwane przez dedykowaną aplikację mobilną.
Pod wieloma względami dedykowana aplikacja internetowa i witryna mobilna mogą w pewnym stopniu spełniać tę samą funkcję. Oba najprawdopodobniej przekazują informacje dotyczące firmy i albo mogą pomóc użytkownikom w składaniu zamówień za pośrednictwem ich telefonów.
Istnieją jednak niewielkie różnice w sposobie funkcjonowania każdej funkcji, które twórcy muszą wziąć pod uwagę. Na przykład nie można zainstalować strony internetowej, co oznacza, że załadowanie użytkownika nie będzie łatwe i szybkie.
Z drugiej strony oczekuje się, że aplikacje tworzone na zamówienie dla telefonów komórkowych będą bardziej niezawodne i mniej podatne na zamarzanie lub awarie i będą miały lepszy interfejs użytkownika i UX. Oznacza to, że aplikacje mogą korzystać z dodatkowych funkcji natywnych, które mają telefon, GPS, SMS lub zakup w aplikacji.
Najlepsze witryny mobilne mają ładne i duże przyciski, które są przyjazne dla użytkownika, atrakcyjne animacje i intuicyjne menu.
Sposób, w jaki sprzedajesz przez aplikację, jest różny od sposobu, w jaki sprzedajesz stronę internetową. Posiadając stronę możesz skorzystać z SEO, aby przekierować klienta z wyszukiwarki od razu na daną stronę na której, może kupić Twój produkt, który wyszukiwał.
Póki co, nie jest to możliwe za pomocą aplikacji. To jest coś, co Google chce naprawić w najbliższej przyszłości. Ten dodatek może sprawić, że aplikacje będą bardziej natychmiastowe, eliminując konieczność pierwszego pobrania do użytku i przejścia przez cała część wyborów w aplikacji.
Krótko mówiąc, mniej prawdopodobne jest znalezienie nowych klientów za pomocą aplikacji, jednak plusy aplikacji widać w utrzymaniu istniejących klientów.
Kolejną kwestią, którą należy rozważyć, jest krzywa uczenia się, a także niezbędne inwestycje związane z budowaniem mobilnej responsywnej strony internetowej w stosunku do aplikacji mobilnej. Na początek stworzenie strony internetowej oznacza, że istnieje jedna platforma, na której każdy może znaleźć informacje związane z Twoją firmą. Jeśli Twój projekt jest dobrze zoptymalizowany, będzie działał ze wszystkim, od Androida, przez telefon z systemem Windows do systemu iOS.
Stworzenie strony mobilnej w odwrotny sposób będzie zwykle oznaczać korzystanie z najlepszych rozwiązań WordPress. Kiedy wszystko jest już powiedziane i zrobione, większość firm naprawdę potrzebuje strony internetowej i nie ma innej opcji niż jej. Dlatego, jeśli jesteś ustawiony na swojej stronie internetowej, powinieneś zrobić to, aby była przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Z drugiej strony, budowa aplikacji mobilnej z pewnością oznaczałaby tworzenie wielu wersji dla różnych platform. Jeśli zdecydujesz się na zbudowanie dedykowanej aplikacji mobilnej – Twoją następną decyzją będzie ustalenie, czy chcesz ją zbudować przy użyciu natywnego kodu lub technologii internetowych, takich jak HTML5 i JavaScript. Jeszcze nie tak dawno jedynym sposobem na zbudowanie przyzwoitej aplikacji na urządzenie mobilne było zbudowanie go przy użyciu natywnego kodu dla danego systemu operacyjnego.
Ostatnio jednak pojawiły się całe mnóstwo nowych usług, frameworków i firm oferujących pomoc w tworzeniu aplikacji przy użyciu nowoczesnych technologii internetowych.
Nie jest łatwo napisać aplikację z użyciem natywnego kodu – wymaga ona wiedzy o trudniejszych do opanowania technologiach, a osoby o tych umiejętnościach są bardzo poszukiwane. W takich środowiskach potrzeba również więcej czasu i budżetu. Korzyści są znaczące – pisząc aplikację dedykowaną do konkretnej platformy, możesz kierować wiele wbudowanych funkcji i wiedzieć, że interfejs i kod zostaną zoptymalizowane do pracy w tym środowisku.
Budowanie aplikacji za pomocą platform ma tę zaletę, że jest w stanie korzystać z łatwiejszych do nauczenia się technologii i szybciej się rozwijać. Z reguły wystarczy tylko raz zbudować aplikację, a następnie wdrożyć ją na wielu platformach i urządzeniach. Jakie są wady? Cóż – interfejs i kod nie są zoptymalizowane pod kątem zamierzonej platformy – dlatego wyglądają mniej zintegrowane z systemem operacyjnym urządzenia i często cierpią z powodu problemów z wydajnością. Będziesz także bardziej ograniczony, z usługami telefonu i funkcjami, do których może uzyskać dostęp oprogramowanie.
Decyzja, z jakim środowiskiem kodowania będzie się odbywać, będzie prawdopodobnie zależała od tego, ile masz budżetu i czasu, jak również od tego, jak ważna jest wydajność, jakość projektu i integracja z wybranym środowiskiem telefonu użytkownika.
Jeśli chcesz odnieść sukces zarówno w swojej witrynie internetowej, jak i w aplikacji dedykowanej, musisz zachować równowagę. Sukces w obu światach wymaga regularnych aktualizacji zawartości witryny, elastycznej obsługi klienta dla użytkowników na dowolnej platformie oraz szybkich napraw problemów.
Opracuj plan konserwacji obejmujący zarówno Twoją aplikację, jak i witrynę. Twórcy stron internetowych regularnie sprawdzają, czy wszystkie części witryny działają poprawnie. Aplikacje będą musiały być aktualizowane, gdy pojawią się nowe urządzenia i aktualizacje systemu operacyjnego. Zaplanowanie czasu na opiekę nad twoją witryną i Twoją aplikacją zapewni, że użytkownicy będą mieli zoptymalizowane wrażenia niezależnie od tego, które miejsce wybiorą.
Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, pamiętaj, aby otworzyć jak najwięcej drzwi dla potencjalnych użytkowników. Chociaż dobrze jest oferować własną dedykowaną aplikację, musisz stworzyć stronę internetową, która umożliwi użytkownikom dostęp do pełnego zakresu treści i usług bez tworzenia dodatkowych barier. Oferując dedykowaną aplikację, przyciągnij użytkowników, odpowiednio ją reklamuj, reklamując, w jaki sposób oferuje ona usprawnione działanie. Po znalezieniu tej równowagi osiągniesz sukces.
Dobrze zaprojektowane aplikacje mobilne są często szybsze niż witryny mobilne, ponieważ są przeznaczone dla określonych systemów operacyjnych. Niektóre aplikacje mogą wyświetlać treści bardziej równomiernie niż to, które może wyświetlać przeglądarka mobilna. Inne typowe zalety aplikacji to powiadomienia, automatyczne aktualizacje i przechowywane treści, które można wyświetlać w trybie offline. Jednak aplikacje czasami mogą być błędne, a niektóre mogą zużywać większą część przepustowości sieci, niż zdajesz sobie sprawę, że aplikacja jest ustawiona do pobierania nowej zawartości w tle.
Dla porównania, witryny mobilne zajmują zwykle mniej miejsca na telefonie niż aplikacja. Witryny mobilne mogą umieszczać śledzące pliki cookie i przechowywać własne dane na urządzeniu. Dzięki witrynie mobilnej nie musisz instalować aktualizacji ze sklepu z aplikacjami za każdym razem, gdy programista dodaje nowe funkcje. Jednak jeśli nie masz zapisanych niektórych stron do przeglądania w trybie offline, potrzebujesz połączenia internetowego, aby zobaczyć witrynę mobilną.
Jeśli nie masz pewności, której wersji chcesz użyć, sprawdź wymagania dotyczące rozmiaru i uprawnień aplikacji przed jej zainstalowaniem, aby mieć pewność, że masz wygodny dostęp do swojego urządzenia. Zawsze możesz odinstalować aplikację, jeśli Ci się nie podoba.
Tak na dobrą sprawę jak wcześniej pisaliśmy, mobilna strona internetowa a aplikacja dedykowana służą do innych celów. Aby zyskać nowych klientów potrzebujesz mobilnej strony internetowej. Jeśli chcesz, aby uzyskani przez Ciebie klienci byli bardziej zadowoleni, stwórz dla nich internetową aplikację dedykowaną.