Performance Marketing to strategia reklamowa online, która z roku na rok zyskuje coraz większy wpływ w świecie marketingu cyfrowego.
Internet na zawsze zmienił sposób, w jaki konsumenci przeglądają i kupują produkty. Nie trzeba dodawać, że całkowicie zmieniło to również sposób, w jaki firmy reklamują się i sprzedają. Obecnie marketerzy mają możliwość zbierania danych na bieżąco, podczas gdy w przeszłości było to prawie niemożliwe. Przejrzystość danych umożliwia teraz marketerom optymalizację ich kampanii.
Performance marketing czyli po polsku „marketing wydajnościowy” to termin odnoszący się do kampanii marketingowych online, w których reklamodawcy płacą firmom marketingowym lub platformom reklamowym za osiągnięte wyniki, takie jak kliknięcia lub konwersje. To połączenie płatnej reklamy i marketingu marki. W przeciwieństwie do tradycyjnego i organicznego marketingu, performance marketing jest wykorzystywany w szczególności do prowadzenia działań oraz śledzenia i mierzenia tych działań.
Podczas gdy duże korporacje mogą wydać miliony dolarów na branding, większość firm musi skoncentrować się na wyniku końcowym, aby zachować rentowność. Marketing wydajnościowy oddaje władzę w ręce reklamodawcy. Płacąc partnerowi lub wydawcy po zakończeniu określonego działania, sprzedawca może mieć pewność, że jego pieniądze są dobrze wydawane, ponieważ już konwertują swoich docelowych odbiorców, zanim zapłaci za transakcję. Co więcej, ponieważ sprzedawcy płacą dopiero po wykonaniu pożądanego działania, po drodze otrzymują również dodatkowe dodatkowe korzyści w postaci bezpłatnej ekspozycji marki i ukierunkowanych kliknięć. Wydajność może być szeregiem zrealizowanych pożądanych wyników, takich jak ukończony lead, sprzedaż, rezerwacja lub pobranie.
Performance marketing ewoluował z biegiem czasu dzięki nowym technologiom i zmieniającym się zachowaniom konsumentów. Dostępne narzędzia i opcje kierowania znacznie się rozwinęły, dając marketerom efektywnościowym więcej niż kiedykolwiek możliwości tworzenia skutecznych kampanii dla różnych odbiorców i o różnych celach.
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach, jest ważną częścią marketingu wydajnościowego i zdecydowanie wart czasu i inwestycji. SEM to umieszczanie płatnych reklam na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Inną coraz popularniejszą taktyką performance marketingu jest reklama natywna. Reklamy natywne są skuteczniejsze niż reklamy displayowe, ponieważ nie wyglądają jak reklamy, dzięki czemu nie zakłócają przeglądania strony przez użytkownika.
Performance Marketing składa się z czterech grup:
Każda grupa jest niezbędna, aby Performance Marketing działał. Muszą one działać w zgodzie, każda z własną zasadniczą rolą, która prowadzi do ostatecznego pożądanego rezultatu.
Marketing afiliacyjny jest terminem wymiennym z marketingiem wydajnościowym, a także częścią większego części performance marketingu, który obejmuje influencer marketing, e-mail marketing, marketing w wyszukiwarkach i każdą inną formę marketingu, w której partner marketingowy wymienia sprzedaż na prowizję. W tym modelu najbardziej wartościowe KPI są przyznawane i wypłacane na podstawie zdefiniowanych wskaźników wydajności.
Marketing afiliacyjny który oznacza znacznie szerszy obraz marketingu opartego na wynikach, poza tradycyjnymi partnerstwami kuponowymi i lojalnościowymi. Jest on marketingiem marek afiliacyjnych i produktów, który stał się bardziej innowacyjną, dedykowaną strategią opartą na wynikach, która stała się siłą napędową wzrostu sprzedaży, pozyskiwania nowych klientów, ekspansji rynkowej, segmentacji klientów i kampanii ROI.
Performance Marketing to marketing afiliacyjny na dużą skalę, z nowymi partnerstwami i nowymi technologiami, które są częścią miksu Performance Marketing.
Dodanie Performance Marketingu do Twojego rozwoju i marketingu online niesie ze sobą wiele korzyści. Oprócz oczywistej korzyści z budowania marki za pośrednictwem partnerów zewnętrznych z własnymi odbiorcami, budżetami i zasięgiem, zwiększając swój udział w rynku, docelowy ruch i zaangażowanie odbiorców, możesz również zmniejszyć ryzyko, zwiększyć zasięg rynkowy i zmniejszyć budżet. Co więcej, Performance Marketing jest w pełni możliwy do śledzenia, mierzalny i przejrzysty. W rzeczywistości marki mogą teraz zobaczyć całą ścieżkę kliknięcia, aby konsumować każdego kupującego i określić, gdzie inwestować więcej i w których partnerów,.
Ponieważ Performance Marketing jest wypłacany po wykonaniu pożądanego działania, ryzyko jest mniejsze. Pozostawia to więcej miejsca w budżecie na rozwój i testowanie innych strategii marketingowych, abyś mógł się rozwijać i konkurować.