Aktualizacja rdzenia Google z maja 2022 r. zakończyła się już 9 czerwca 2022 r.
Google nagradza dobre zachowanie SEO. Oznacza to, że łatwo dostępne i dobrze zorganizowane strony internetowe z odpowiednią i autorytatywną treścią są najlepszym rozwiązaniem do zasilania algorytmów Google. Aktualizacja rdzenia nie jest atakiem na Twoją witrynę ani Twoje indywidualne działania.
Zmiany z maja 2022 r. to globalna aktualizacja, która nie jest specyficzna dla żadnego regionu, języka ani kategorii stron internetowych. Celem takich aktualizacji jest to, aby Google lepiej oceniał treść i określał, które strony dostarczają najlepszych odpowiedzi na zapytania wyszukiwarek. Zmiany te mogą skutkować zwiększeniem liczby stron, które wcześniej były niedoceniane, co oznacza, że niektóre witryny mogą odczuć spadki, podczas gdy inne odnotują wzrost ruchu.
Podsumowując, ogólne porady Google dotyczące podstawowych aktualizacji są następujące:
Minęło sześć miesięcy od ostatniej aktualizacji rdzenia Google, która pojawiła się w listopadzie 2021 roku.
Poprzednie podstawowe aktualizacje przed listopadową aktualizacją to lipiec 2021, a następnie miesiąc przed czyli aktualizacja czerwcowa. Poprzednia była 6 miesięcy przed czerwcową aktualizacją, 3 grudnia 2020 r., nazwaną podstawową aktualizacją z grudnia 2020 r. Wcześniej była 7-miesięczna przerwa, w której 4 maja 2020 r. nastąpiła aktualizacja rdzenia. Poprzednia miała miejsce 13 stycznia 2020 r czyli główna aktualizacja ze stycznia 2020 r., a poprzednia, 24 września 2019 r. Wcześniej było to 3 czerwca 2019 r.
Należy pamiętać, że Google nigdy nie ogłasza wprowadzanych zmian, jednak eksperci SEO z całego świata dzielą się swoimi odkryciami, co pomaga społeczności SEO dobrze zrozumieć, co to mogło być.
Oto, co wykazały wstępne ustalenia:
Treści specjalistyczne mają pierwszeństwo przed treściami ogólnymi. Odnosi się do osoby, a nie do rodzaju treści, tj. napisane przez specjalistę będzie przeważać nad ogólnym.
Google może lepiej rozumieć intencje językowe i dzięki temu zapewnia wyższą jakość wyników. Treść wideo będzie miała wyższą pozycję niż tekst. Witryny wideo odnotowały średni wzrost widoczności.
Każdy, kto ma treści wideo, odniesie korzyści z najnowszej aktualizacji.
Witryny zawierające bardzo podstawowe lub ogólne informacje mogą ucierpieć z powodu nadawania przez Google priorytetu profesjonalnym treściom o wyższej jakości.
Również witryny, które wcześniej nie brały pod uwagę EAT (zwłaszcza dla YMYL) mogą ucierpieć.
Ci, którzy w tym czasie ciężko pracowali nad swoją witryną, mogą zacząć zauważać poprawę rankingów wyszukiwania. Z drugiej strony, ci, którzy opuścili swoją witrynę, mogą zacząć widzieć, spadki przez witryny z bardziej trafną treścią. Jest jednak za wcześnie, aby zacząć oceniać wpływ, ponieważ wprowadzenie tej aktualizacji zajmie tydzień lub dłużej. Twoje rankingi mogą się w tym czasie zmieniać, więc nie przejmuj się, jeśli od razu zauważysz zmiany.