W jaki sposób aktualizacja rdzenia google z maja 2022 wpłynie na Twoją stronę?W jaki sposób aktualizacja rdzenia google z maja 2022 wpłynie na Twoją stronę?W jaki sposób aktualizacja rdzenia google z maja 2022 wpłynie na Twoją stronę?W jaki sposób aktualizacja rdzenia google z maja 2022 wpłynie na Twoją stronę?
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

W jaki sposób aktualizacja rdzenia google z maja 2022 wpłynie na Twoją stronę?

20 czerwca 2022
blank

Aktualizacja rdzenia Google z maja 2022 r. zakończyła się już 9 czerwca 2022 r.

Google nagradza dobre zachowanie SEO. Oznacza to, że łatwo dostępne i dobrze zorganizowane strony internetowe z odpowiednią i autorytatywną treścią są najlepszym rozwiązaniem do zasilania algorytmów Google. Aktualizacja rdzenia nie jest atakiem na Twoją witrynę ani Twoje indywidualne działania.

Zmiany z maja 2022 r. to globalna aktualizacja, która nie jest specyficzna dla żadnego regionu, języka ani kategorii stron internetowych. Celem takich aktualizacji jest to, aby Google lepiej oceniał treść i określał, które strony dostarczają najlepszych odpowiedzi na zapytania wyszukiwarek. Zmiany te mogą skutkować zwiększeniem liczby stron, które wcześniej były niedoceniane, co oznacza, że ​​niektóre witryny mogą odczuć spadki, podczas gdy inne odnotują wzrost ruchu.

Podsumowując, ogólne porady Google dotyczące podstawowych aktualizacji są następujące:

  • Spodziewaj się szeroko zauważalnych efektów, takich jak skoki lub spadki w rankingach wyszukiwania.
  • Aktualizacje rdzenia nie dotyczą niczego konkretnego. Mają one raczej na celu ogólną poprawę systemów Google.
  • Strony, które spadają w rankingach, nie są karane. Są ponownie oceniane pod kątem innych treści internetowych, które zostały opublikowane od ostatniej aktualizacji.
  • Skupienie się na zapewnieniu jak najlepszej zawartości jest najlepszym zalecanym sposobem radzenia sobie ze skutkami aktualizacji podstawowego algorytmu.
  • Szerokie aktualizacje rdzenia odbywają się co kilka miesięcy. Witryny mogą nie zostać przywrócone po jednej aktualizacji, dopóki nie zostanie uruchomiona następna.
  • Ulepszenia nie gwarantują powrotu do zdrowia. Jednak decyzja o niewdrożeniu żadnych ulepszeń praktycznie nie zagwarantuje odzyskania.

Minęło sześć miesięcy od ostatniej aktualizacji rdzenia Google, która pojawiła się w listopadzie 2021 roku.

Poprzednie obszerne aktualizacje rdzenia

Poprzednie podstawowe aktualizacje przed listopadową aktualizacją to lipiec 2021, a następnie miesiąc przed czyli aktualizacja czerwcowa. Poprzednia była 6 miesięcy przed czerwcową aktualizacją, 3 grudnia 2020 r., nazwaną podstawową aktualizacją z grudnia 2020 r. Wcześniej była 7-miesięczna przerwa, w której 4 maja 2020 r. nastąpiła aktualizacja rdzenia. Poprzednia miała miejsce 13 stycznia 2020 r czyli główna aktualizacja ze stycznia 2020 r., a poprzednia, 24 września 2019 r. Wcześniej było to 3 czerwca 2019 r.

Jakie zmiany wprowadziła aktualizacja Google Core Update 2022?

Należy pamiętać, że Google nigdy nie ogłasza wprowadzanych zmian, jednak eksperci SEO z całego świata dzielą się swoimi odkryciami, co pomaga społeczności SEO dobrze zrozumieć, co to mogło być.

Oto, co wykazały wstępne ustalenia:

Treści napisane przez autorytety w swojej dziedzinie

Treści specjalistyczne mają pierwszeństwo przed treściami ogólnymi. Odnosi się do osoby, a nie do rodzaju treści, tj. napisane przez specjalistę będzie przeważać nad ogólnym.

Nastąpiła zmiana na priorytet treści wideo

Google może lepiej rozumieć intencje językowe i dzięki temu zapewnia wyższą jakość wyników. Treść wideo będzie miała wyższą pozycję niż tekst. Witryny wideo odnotowały średni wzrost widoczności.

Każdy, kto ma treści wideo, odniesie korzyści z najnowszej aktualizacji.

Witryny zawierające bardzo podstawowe lub ogólne informacje mogą ucierpieć z powodu nadawania przez Google priorytetu profesjonalnym treściom o wyższej jakości.

Również witryny, które wcześniej nie brały pod uwagę EAT (zwłaszcza dla YMYL) mogą ucierpieć.

Co powinieneś zrobić z aktualizacją Google Core z maja 2022 r.?

  • Oceń cel aktualizacji i zidentyfikuj wzorce, tj. czy dotyczy to całej witryny lub określonych sekcji.
  • Sprawdź konkurencję, aby zobaczyć, jak zmienił się krajobraz od czasu aktualizacji, takie jak: nowe rankingi stron internetowych, wzorce treści i zmiana intencji.
  • Zaplanuj i ustal priorytety, które wymagają rozwiązania, aby rozwiązać lub odzyskać ruch organiczny.
  • Współpracuj z ekspertami, aby Twoja witryna i treści działały jak najlepiej!

Ci, którzy w tym czasie ciężko pracowali nad swoją witryną, mogą zacząć zauważać poprawę rankingów wyszukiwania. Z drugiej strony, ci, którzy opuścili swoją witrynę, mogą zacząć widzieć, spadki przez witryny z bardziej trafną treścią. Jest jednak za wcześnie, aby zacząć oceniać wpływ, ponieważ wprowadzenie tej aktualizacji zajmie tydzień lub dłużej. Twoje rankingi mogą się w tym czasie zmieniać, więc nie przejmuj się, jeśli od razu zauważysz zmiany.

Udostępnij
0
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
30 listopada 2022

Przyszłe trendy w analizie danych w 2023 roku


Dowiedz się więcej
blank
15 września 2022

Sztuczna inteligencja w generatorach obrazów


Dowiedz się więcej
blank
15 sierpnia 2022

Rola Data Science i Big Data w sporcie


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski