Po raz pierwszy od maja 2020 roku Google ogłosił szeroką podstawową aktualizację swojego algorytmu rankingowego. Zwykle Google publikuje tę dużą aktualizację algorytmu rankingowego mniej więcej co trzy lub cztery miesiące. Ze względu na pandemię koronawirusa w 2020 roku była to dopiero trzecia szeroka aktualizacja rdzenia, następna pojawi się w styczniu 2020 roku. Google kilka razy dziennie wprowadza drobne zmiany w algorytmie rankingu. Większe aktualizacje, zwykle nazywane aktualizacjami rdzenia, najprawdopodobniej łączą te mniejsze zmiany i testy z głównym algorytmem rankingowym.
Ostatnią poprzednią aktualizacją rdzenia była aktualizacja rdzenia z maja 2020 r., która była duża i obszerna, a jej pełne wdrożenie zajęło kilka tygodni. Przed aktualizacją rdzenia ze stycznia 2020 r. Poprzednia była aktualizacją rdzenia z września 2019 r. Ta aktualizacja wydawała się słabsza dla wielu SEOwców i webmasterów, ponieważ wielu twierdziło, że nie miała tak dużego wpływu jak poprzednie aktualizacje podstawowe. Google również wydało aktualizację w listopadzie, ale ta była specyficzna dla lokalnych rankingów.
Główną rzeczą, którą algorytm rankingowy próbuje osiągnąć w danym dniu, jest doprowadzenie wyszukiwarek do najlepszych wyników, pozwalając im osiągnąć swoje cele. Przede wszystkim skupienie się na dobrej treści, która dostarcza informacji lub funkcji, których szukają użytkownicy, jest kluczem do wysokich rankingów.
Inne rzeczy, które Google wydaje się traktować priorytetowo w ostatnich aktualizacjach:
Firma Google udziela porad, co wziąć pod uwagę, jeśli w przeszłości negatywnie wpłynęła na Ciebie podstawowa aktualizacja. Nie ma żadnych konkretnych działań, które trzeba podjąć, by naprawić, a negatywny wpływ na rankingi może nie oznaczać, że coś jest nie tak z Twoimi stronami. Jednak Google oferuje listę pytań do rozważenia, jeśli w Twojej witrynie pojawiła się aktualizacja rdzenia. Google powiedział, że możesz zobaczyć trochę naprawy między podstawowymi aktualizacjami, ale największa zmiana, którą zobaczysz, nastąpi po kolejnej podstawowej aktualizacji.
Podobnie jak wszystkie aktualizacje podstawowe, była to aktualizacja globalna i nie dotyczyła żadnego regionu, języka lub kategorii witryn internetowych. Jest to klasyczna aktualizacja rdzenia jednak w tym przypadku był to najdłuższy czas od czasu potwierdzonej szerokiej aktualizacji rdzenia, który zajął niecałe siedem miesięcy, w przeciwieństwie do typowych trzymiesięcznych ram czasowych.
Pojawiły się obawy co do terminu tej aktualizacji, ponieważ została wydana na kilka tygodni przed sezonem świątecznym. Google powiedział, że zostało zrobione po Święcie Dziękczynienia, po Czarnym Piątku i Cyber Monday, ale przed świętami. Ale dla niektórych, szczególnie tych, którzy sprzedają dużo tuż przed świętami, ta aktualizacja może mieć katastrofalne skutki dla ich biznesu.
Dane od kilku firm zajmujących się wyszukiwaniem danych pokazują, że ta aktualizacja była bardzo duża i istotna. Wydaje się, że ta aktualizacja zwalnia pod względem wahań, które widzielibyśmy po tej aktualizacji w czasie.
W społeczności SEO nie brakuje dyskusji na forach dyskusyjnych online oraz w mediach społecznościowych na temat tej aktualizacji. Niektóre osoby twierdziły, że straciły ponad 40% swojego ruchu organicznego w Google, podczas gdy inni poradzili sobie dobrze z tą aktualizacją. Za każdym razem, gdy Google aktualizuje swoje algorytmy rankingu wyszukiwania, oznacza to, że Twoja witryna może radzić sobie lepiej lub gorzej w wynikach wyszukiwania. Wiedza o tym, kiedy Google wprowadza te aktualizacje, daje nam coś, na co możemy zwrócić uwagę, aby zrozumieć, czy było to coś, co zmieniłeś w swojej witrynie internetowej, czy coś, co zmieniło Google w swoim algorytmie rankingu. Dziś wiemy, że Google opublikuje podstawową aktualizację rankingu, więc miej oko na swoje dane analityczne i rankingi.