Aktualizacja Google dotycząca spamuAktualizacja Google dotycząca spamuAktualizacja Google dotycząca spamuAktualizacja Google dotycząca spamu
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

Aktualizacja Google dotycząca spamu

13 sierpnia 2021
blank

Google potwierdził, że 28 czerwca 2021 r. opublikował drugą część aktualizacji dotyczącej spamu w wyszukiwarce. Część druga aktualizacji rozpoczęła się i zakończyła jednego dnia, 28 czerwca (podobnie jak część pierwsza 23 czerwca). Wpłynęło to na globalne wyszukiwania zarówno w sieci, jak i w wynikach wyszukiwania grafiki.

Google nie podało szczegółowych informacji dotyczących aktualizacji, oprócz ogólnych informacji o tym, co Google postrzega jako spam i co robi, aby temu zapobiec. Gigant technologiczny oficjalnie potwierdził, że obie części są aktualizacjami globalnymi, które mają wpływ zarówno na wyniki wyszukiwania w sieci, jak i na wyniki wyszukiwania obrazów. Jednak Google nie wspomniał, dlaczego wydał aktualizację w dwóch częściach.

Czym jest spam internetowy?

Zanim zrozumiemy, czym jest spam internetowy, musimy najpierw określić, jaka jest legalna część internetu, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. Strony dozwolone i zamieszczone w wynikach wyszukiwania to strony:

• Pomocne, informujące lub rozrywkowe.

• Odpowiednie do zapytania.

• Bezpieczne dla odwiedzających.

Google identyfikuje te strony na podstawie różnych sygnałów, które są brane pod uwagę w algorytmach wyszukiwania.

Spam internetowy to wszelkiego rodzaju treści cyfrowe, które próbują imitować te sygnały, aby można je było wykryć podczas wyszukiwania, ale w rzeczywistości nie spełniają obietnicy wartościowego i bezpiecznego doświadczenia.

W sieci spam występuje w wielu formach:

• Blackhat SEO, takie jak schematy linków i upychanie słów kluczowych

• Irytujące rzeczy, takie jak posiadanie stron internetowych składających się wyłącznie z pobranej treści lub uczestnictwo w zupełnie nieistotnych programach partnerskich.

• Niebezpieczne rzeczy, takie jak złośliwe oprogramowanie lub strony, które próbują nakłonić ludzi do podania ich danych osobowych.

Ważną rzeczą, którą należy wiedzieć o oszustach internetowych, jest to, że nieustannie wymyślają nowe metody pozyskiwania informacji i pieniędzy z ogólnoświatowej sieci wyszukiwarek.

Czym jest nowa aktualizacja Google i dlaczego wchodzi ona w życie?

Aktualizacja spamu Google, jak sama nazwa wskazuje, jest krokiem Google do radzenia sobie ze spamem znalezionym w wynikach wyszukiwania. Najczęstsze praktyki spamowe obejmują automatycznie generowaną zawartość, schematy linków, maskowanie, ukryty tekst lub linki, strony przejściowe i nadużywanie danych strukturalnych. Aktualizacja spamu Google będzie karać witryny stosujące takie złośliwe praktyki w celu ochrony danych i pieniędzy użytkowników. Pierwsza część aktualizacji spamu Google została wydana 23 czerwca 2021 r., a druga 28 czerwca 2021 r.

Google wdrożył nawet sztuczną inteligencję, aby prowadzić kampanię przeciwko treściom spamowym. Usunął również większość zhakowanego spamu z wyników wyszukiwania, poprawiając jego możliwości.

Dobre praktyki wg Google

Linki to jeden ze sposobów, w jaki Google rozumie, jakie treści mogą być przydatne dla osób wyszukujących, i mogą być przydatne dla witryn. Najlepszą praktyką jest unikanie metod pozyskiwania linków, które naruszają wytyczne dotyczące schematów linków. W szczególności, jeśli łączysz się z innymi witrynami, upewnij się, że odpowiednio je zakwalifikowałeś.

Oto kilka bardziej szczegółowych wskazówek, które pomogą właścicielom witryn zarządzać linkami, które wiążą się z płatnościami, sponsorowaniem lub mają inny charakter komercyjny.

Linki afiliacyjne

Linki afiliacyjne na stronach, takich jak recenzje produktów lub przewodniki po zakupach, są powszechnym sposobem zarabiania przez blogi i wydawców. Ogólnie rzecz biorąc, używanie linków afiliacyjnych do zarabiania na stronie jest w porządku. Google jednak prosi, aby strony uczestniczące w programach partnerskich o zakwalifikowanie tych linków za pomocą rel=”sponsored”, niezależnie od tego, czy linki te zostały utworzone ręcznie czy dynamicznie.

W ramach nieustających wysiłków Google na rzecz poprawy rankingu wyszukiwań związanych z produktami i lepszego nagradzania wysokiej jakości treści, gdy znajdzie witryny, które nie kwalifikują odpowiednio linków afiliacyjnych, Google może podjąć ręczne działania, aby zapobiec wpływowi tych linków na wyszukiwarkę. Zarówno ręczne, jak i algorytmiczne działania mogą wpływać na sposób, w jaki Google widzi witrynę w wyszukiwarce, dlatego w miarę możliwości dobrze jest unikać rzeczy, które mogą powodować takie działania.

Posty sponsorowane i gościnne

Innym powszechnym sposobem zarabiania na witrynach jest akceptowanie postów sponsorowanych i gościnnych z innych witryn. Są to artykuły napisane przez lub w imieniu jednej witryny i opublikowane w innej witrynie. W przeszłości obserwowaliśmy kampanie niskiej jakości postów sponsorowanych i gościnnych, których głównym celem było zdobywanie linków.

Chociaż Google znacznie poprawił wykrywanie i unieważnianie takich schematów linków, nadal zaleca, aby właściciele witryn stosowali odpowiednie wartości rel do tych linków. Google ostrzega, że gdy wykryje witryny angażujące się w publikowanie lub pozyskiwanie linków z nadmiernymi postami sponsorowanymi i gościnnymi bez odpowiednich tagów linków, mogą zostać zastosowane działania algorytmiczne i ręczne, podobne do linków afiliacyjnych.

Google udoskonala systemy pod kątem zwalczania spamu linkami

Ogólnie rzecz biorąc, skuteczność spamu linkami została znacznie zmniejszona w ciągu ostatnich dwóch dekad dzięki ciągłym udoskonaleniom systemów rankingowych i systemów wykrywania spamu.

W ramach nieustannych wysiłków Google’a na rzecz poprawy jakości wyników wyszukiwania wprowadza nową zmianę dotyczącą zwalczania spamu linkami. Witryny biorące udział w spamie linkami zobaczą zmiany w wyszukiwarce po ponownej ocenie tych linków przez algorytmy Google.

Jak zawsze właściciele witryn powinni upewnić się, że stosują najlepsze praktyki dotyczące linków, zarówno przychodzących, jak i wychodzących. Skupienie się na tworzeniu wysokiej jakości treści i poprawie doświadczenia użytkownika zawsze wygrywa w porównaniu z manipulowaniem linkami.

Aktualizacja spamu Google może zarówno nagradzać, jak i karać. I to jest proste — jeśli Twoja witryna stosuje praktyki etyczne, może to jej nie dotyczyć. Ale jeśli jesteś zaangażowany w praktyki spamowe, takie jak automatycznie generowane treści, maskowanie, słaba treść i strony przejściowe, możesz mieć dramatyczny spadek w rankingu wyszukiwarki Google.

Udostępnij
1
Piotr Chmiel
Piotr Chmiel
W branży IT od kilku lat, głównie zajmuję się SEO. Z dnia na dzień pogłębiam swoją wiedzę z obszaru IT tj. : Tworzenie stron, Wordpress, Machine Learning, SEO, Big Data itp. itd. Prywatnie amator koszykarz, basista, szachista i kucharz.

Podobne publikacje

blank
14 kwietnia 2023

Content marketing w SEO. Jak tworzyć treści, które przyciągają ruch organiczny?


Dowiedz się więcej
blank
14 lutego 2023

Linkowanie wewnętrzne


Dowiedz się więcej
blank
15 grudnia 2022

Aktualizacje algorytmu Google – prognozy na 2023 rok


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski