7 złych praktyk Content Marketing, które zmniejszają widoczność7 złych praktyk Content Marketing, które zmniejszają widoczność7 złych praktyk Content Marketing, które zmniejszają widoczność7 złych praktyk Content Marketing, które zmniejszają widoczność
  • Usługi
  • Klienci
  • Blog
  • Praca
  • O firmie
  • Kontakt
polski
  • angielski
✕

7 złych praktyk Content Marketing, które zmniejszają widoczność

18 października 2018
błędy content marketingowe, które trzeba naprawić

Bez treści nie da się zrobić dobrego SEO. Tekst na stronach spełnia określone role: informuje użytkownika o biznesie i usługach, oferuje także nowe wiadomości, które powiększają wiedzę czytelnika. Jeśli są to treści ciekawe i wnoszące dużo do życia użytkowników, są prawdziwym katalizatorem w zdobywaniu ruchu organicznego.

Mimo tego, że pozycjonowanie coraz mocniej kręci się wokół dobrej treści, wciąż panują złe praktyki, które potrafią zepsuć rankingi i pogorszyć stan strony. Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z tych błędów! Uniknij strat spowodowanych złą praktyką content marketingu.

Krótkie teksty

Tekst dobrej jakości to tekst długi. Nie zawsze ta prawidłowość zachodzi, jednak jest to ogólna zasada, której powinniśmy się trzymać. Jeśli spodziewasz się uzyskać pozytywne wyniki z dodawania treści o długości nie przekraczającej 1000 znaków, przemyśl swoją strategię raz jeszcze. Tak krótki tekst rzadko wnosi coś więcej do tematu, który porusza. Zazwyczaj jest to jedynie pobieżne zarysowanie kontekstu.

Obecnie w pozycjonowaniu liczy się wyczerpujące podejście do tematu. Aby właściwie poruszyć dany temat i przyciągnąć czytelnika na dłużej, potrzeba większej ilości tekstu i ciekawych przykładów. Nie da się tego osiągnąć za pomocą niedbale skleconego, krótkiego posta blogowego.

Starajmy się zatem tworzyć właściwej długości teksty, poruszające aktualne zagadnienia. W ten sposób zwiększymy szansę na to, że nasza treść zacznie sprzedawać.

Dodawanie słabej treści zbyt często

Czy wiesz, że im częściej dodajesz teksty, tym bardziej podejrzanie wygląda Twoja strona w oczach algorytmu? Oczywiście pomijam sytuację, gdy prowadzisz stronę z aktualnymi wydarzeniami. Wszystko zależy od kontekstu, a przypominam, że algorytm coraz lepiej radzi sobie z jego rozpoznawaniem.

Częste dodawanie treści, zwłaszcza najeżonej innymi błędami wspomnianymi w tym artykule, wygląda nienaturalnie. Google jest coraz bardziej wrażliwe na spam, w związku z czym częstymi aktualizacjami słabej jakości jesteśmy w stanie sobie zaszkodzić. Zainwestuj w jakość, a nie ilość, a lepiej na tym wyjdziesz. Przy określaniu tego, jaki powinien być optymalny harmonogram pojawiania się nowej treści w serwisie, musimy wziąć pod uwagę nie tylko to, jak często dotychczas pojawiały się teksty na Twoim blogu. Czy nasz biznes działa w mocno rozwijającej się branży? Czy zakres naszego działania jest szeroki i multidyscyplinarny? Jeśli tak, działa to na korzyść częstszego dodawania treści. Nadal nie powinniśmy jednak robić tego po parę razy dziennie. Weźmy pod uwagę kontekst naszej branży oraz działalności firmy.

Zdecydowanie lepiej jest także dodawać treść w regularnych odstępach czasu, zamiast dodawać wiele artykułów naraz. Wiele platform oferuje teraz usługę planowania treści. Warto z niej skorzystać i cieszyć się zapasem artykułów na przyszłość, aniżeli dodać wszystkie jednego dnia o tej samej godzinie.

Podobnym problemem jest tworzenie masy podstron kierowanych na pojedyncze warianty słowa kluczowego. Lepiej jest utworzyć jedną podstronę i na niej umieścić wszystkie słowa kluczowe powiązane tematycznie, aniżeli rozdrabniać się na części. Zastanów się, czy duża ilość tekstu opisująca twoje usługi jest naprawdę potrzebna. Zostaw tylko to, co niezbędne.

Powtórzenie treści

Powtórzenie treści, podobnie jak jej kradzież, są jedną z najbardziej penalizowanych zachowań. Niezależnie od tego, czy jest to powtórzenie w obrębie jednej domeny, czy też jest kopiowane na inne, może wywrzeć jednakowo negatywny skutek na pozycjach.

Zadbaj o to, by nie kopiować treści. Synonimizacja również niewiele pomoże. Pamiętaj, że algorytm jest coraz bardziej zaawansowanym narzędziem, potrafiącym rozpoznać synonimizację i nieoryginalność tekstu. Jeśli zlecasz tekst na zewnątrz, zawsze sprawdzaj go pod kątem powtórzenia lub korzystaj ze sprawdzonego źródła.

Brak wartości dodanej

Dodajesz oryginalne treści w rozsądnych odstępach czasu, a Twój ruch stoi w miejscu? Być może przyczyną jest brak wartości dodanej. Każdy tekst dodany na Twoją stronę powinien spełniać określony cel. Na przykład może być odpowiedzią na ostatnią zmianę lub nowość w branży. Może też prezentować nowy sposób na pokonanie jakiegoś problemu.

Jeśli w ciągu ostatnich tygodni piszesz praktycznie na ten sam temat, lub powielasz tylko to, co zostało już napisane przez innych, nie spodziewaj się, że osiągniesz wielkie efekty. Postaraj się w jakikolwiek sposób zwiększyć wiedzę czytelnika ponad oklepane wiadomości. Dodaj infografikę, podziel się sprawdzonym sposobem. Pokaż wartościowe case study. Pokaż, że nie powtarzasz tylko informacji wyczytanych w sieci. Za pomocą treści masz szansę wykazania swojego autorytetu. Jeśli dobrze ją wykorzystasz, zwiększą się także pozycje i ruch organiczny.

Zbyt rzadkie dodawanie treści

Podczas gdy zbyt częste dodawanie treści może wyglądać na spam, dodawanie jej zbyt rzadko również nie jest polecane. Nie oczekuj, że ten jeden artykuł, który dodałeś 4 miesiące temu, dalej będzie przynosił rezultaty. Algorytm, podobnie jak czytelnik, potrzebuje świeżego materiału. Dzięki regularnym update’om zwiększasz zaangażowanie czytelników. To także liczy się dla algorytmu.

Jeśli masz problem ze znalezieniem relewantnego tematu, poszukaj inspiracji na Google Trends lub na stronach powiązanych z branżą. Możesz także odwiedzić stronę konkurencji, aby zorientować się, o czym piszą. Pamiętaj jednak, by nie kopiować tekstów ani tematów bezpośrednio od konkurencji. Algorytm docenia wkład własny i oryginalność tekstów.

Zbyt gęste „frazowanie”

Czasy, gdy musieliśmy ostrożnie wplatać słowa kluczowe w teksty, bezpowrotnie minęły. Google potrafi obniżyć ranking strony za nadmierne i sztucznie wyglądające pakowanie słów kluczowych w tekście.

Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji, algorytm Google potrafi rozpoznawać nawet odmienione słowa kluczowe. Możliwość rozpoznawania kontekstu danej podstrony umożliwia twórcom treści odetchnięcie z ulgą. Możemy tworzyć naturalne zdania i sformułowania, będąc pewnymi, że algorytm zrozumie ich kontekst. Nawet jeśli części frazy oddziela parę słów.

Omijaj zatem umieszczania sztucznie wyglądających, nieodmienionych fraz, zarówno w tekście jak i nagłówkach. Myśl przede wszystkim o czytelniku, ponieważ właśnie jego dobro stawia na pierwszym miejscu algorytm. Twórz treść przyjazną dla użytkownika, a z pewnością przełoży się to na wysokie pozycje.

Brak treści

Największym błędem w dziedzinie tworzenia treści jest… jej brak! Na szczęście coraz więcej przedsiębiorców i pozycjonerów zdaje sobie sprawę, że regularne dodawanie treści to klucz do sukcesu. Wciąż jednak spotykam się z oporem niektórych, twierdzących, że jest to niepotrzebne. Dane mówią same za siebie. Strona podobnej wielkości regularnie dodająca nowe treści zbiera o wiele więcej ruchu organicznego niż ta, która nie wykorzystuje potencjału swojego bloga.

W każdej branży da się napisać specjalistyczny tekst, który jest w stanie przyciągnąć osoby zainteresowane produktem lub usługą. Możemy myśleć, że są branże zbyt trudne lub zbyt niszowe. Prawdą jest jednak to, że im bardziej niszowa usługa, tym… łatwiej jest wybić się specjalistyczną wiedzą na tle konkurencji.

Specjalistyczna treść i jej regularny przyrost to klucz do nowoczesnego pozycjonowania. Ważne jest zaangażowanie w życie społeczności i odpowiadanie na jej potrzeby. Pisanie na tematy ważne i aktualne w branży przysporzy Ci nie tylko nowych czytelników, ale także wyższe pozycje i zaangażowanych klientów.

Udostępnij
1
Agencja Greenlogic
Agencja Greenlogic

Podobne publikacje

blank
1 grudnia 2021

SEO w 2022. Strategie, trendy i błędy.


Dowiedz się więcej
blank
11 października 2021

Czym jest E-A-T i jakie ma znaczenie dla Google?


Dowiedz się więcej
SEO - napis kolorwy
16 lipca 2021

Wskazówki SEO – Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarce?


Dowiedz się więcej

Szukaj na blogu

✕

Kategorie

  • Ecommerce
  • SEO
  • Software development
blank
Personalization, Recommendations, Messaging & User Testing in a Single Platform with a Single Tag implementation
Greenlogic Logo

Greenlogic - PolandPOLSKA
ul. Krupnicza 13
50-075 Wrocław
+48 505 020 036
[email protected]

Greenlogic - AustraliaAUSTRALIA
10a Mitford Street
3182 St. Kilda Melbourne
+61 490 235 843
[email protected]

Software House

  • Tworzenie oprogramowania
    • Aplikacje dedykowane Java
    • Machine learning
    • Big data dla ecommerce
    • Tworzenie stron internetowych WordPress
    • Sklepy internetowe WordPress + Woocommerce
    • Front end development
  • Projektowanie
    • Projektowanie usług
    • Projektowanie serwisów internetowych
    • Projektowanie aplikacji mobilnych (PWA)
    • Projektowanie i optymalizacja UX

Agencja Ecommerce

  • Badania i analiza danych
    • Doradztwo transakcyjne eCommerce
    • Analityka internetowa
    • Analiza on-page / off-page SEO
    • Badania UI / UX
  • Zwiększanie sprzedaży
    • Optymalizacja konwersji (CRO)
    • White Hat SEO
    • Content marketing
    • Online marketing

Greenlogic

  • O firmie
  • Blog
  • Polityka prywatności
  • Praca
  • Kontakt
© 2009- Greenlogic - Software House & Agencja Ecommerce

Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy KRS nr 0000602965. Kapitał zakładowy 50.000 zł opłacony w całości.

polski
  • polski
  • angielski