Badania UI / UX
Usability / User Experience
Audyt user experience

Analiza projektu graficznego
Strona internetowa to często pierwszy punkt kontaktu klienta z firmą. Szata graficzna, rozkład treści i to, jakie wrażenia estetyczne są z nią związane, decyduje nierzadko o decyzji dotyczącej dalszego przeglądania strony i ewentualnego zakupu, a w szerszej perspektywie o wizerunku firmy i jej pozycji rynkowej
Skontaktuj się z zespołem Greenlogic, a zbadamy projekt graficzny Twojej strony. Przeanalizujemy właściwy dobór kolorów strony, krój i wielkość czcionek, układ treści, rozmieszczenie elementów graficznych oraz zgodność z aktualnymi trendami tworzenia stron. Dzięki naszym działaniom zwiększysz zaangażowanie i wygodę użytkowników, oraz wzmocnisz charakter i tożsamość marki.
Audyt sklepu internetowego
Badania z użytkownikami
i
audyt użyteczności
Badania responsywności
Każda strona internetowa jest kierowana do określonych użytkowników, którzy mają swoje oczekiwania, nawyki i mechanizmy działania, czasem zupełnie inne, niż osoby, które tę stronę tworzą. Poznanie oczekiwań i sposobów działania grupy docelowej serwisu pozwala dostosować go do potrzeb użytkowników i pomaga w pełni wykorzystać jego możliwości.
Najskuteczniejszą metodą optymalizacji użyteczności serwisu są testy z użytkownikami. Tego typu badania są niezastąpione, bo dzięki komentarzom i sugestiom zgłaszanym podczas testów można zorientować się, w jaki sposób odwiedzający stronę faktycznie z niej korzystają i jak radzą sobie z jej obsługą. Same badania z użytkownikami nie sygnalizują jednak wszystkich niedociągnięć interfejsu – na przykład tych, które dotyczą rzadko używanych funkcji serwisu, albo takich, z których użytkownik nie zdaje sobie sprawy.
Audyt użyteczności jest prowadzony przez ekspertów przy wykorzystaniu analizy heurystycznej, list porównawczych, oraz innych metod, które pozwalają w obiektywny sposób ocenić zgodność projektu z obowiązującymi zestawami dobrych praktyk. Profesjonalne badanie usability dostarcza bardzo cennych informacji o problemach z użytecznością, ale nie jest też pozbawione pewnych wad. Nie odnosi się do realnych potrzeb grupy docelowej serwisu i nie diagnozuje problemów komunikacyjnych.
Podsumowując: audyt użyteczności jest nastawiony na obiektywność i szczegółowość, a badania z użytkownikami są raczej subiektywne i ogólne.
Coraz większą część ruchu w internecie generują urządzenia mobilne, biorąc więc pod uwagę statystyki, jest pewne, że spory odsetek wejść na Twoją stronę odbywa się z telefonów komórkowych i tabletów.

Stale rosnąca liczba urządzeń o różnych rozdzielczościach ekranu powoduje, że nawet starannie zaprojektowany serwis responsywny może nie spełniać niektórych wymagań sprzętu. Większość narzędzi do tworzenia stron internetowych uwzględnia już ten trend i pozwala łatwo dostosować witrynę do wyświetlania jej na różnej wielkości ekranach. Wciąż jednak responsywność strony jest traktowana jako pewien dodatek, a nie podstawowa funkcja. Wynika to między innymi z tego, że strony internetowe tworzy się zazwyczaj na wygodnych do pracy środowiskach desktopowych i na dużych monitorach, a ich wersje mobilne są tworzone drugorzędnie względem desktopowych.
Sprawdź i popraw responsywność swojego serwisu korzystając z laboratorium testowego Greenlogic.
Badania prowadzone przez Greenlogic łączą w sobie audyt ekspercki i testy z użytkownikami. Pozwala to holistycznie zdiagnozować i wesprzeć proces usprawnienia interfejsu, który faktycznie przełoży się na lepszy odbiór i użyteczność serwisu, a co za tym idzie na lepszą konwersję.
Skontaktuj się z Greenlogic, a zbadamy Twoją stronę pod kątem użyteczności – wskażemy konkretne obszary wymagające poprawy i pomożemy w jej przeprowadzeniu.
Referencje
Jak możemy pomóc?
Opisz krótko swój projekt. Skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy ofertę.