Badania UI / UX

Badania usability i user experience

Audyt user experience


 

Kompleksowo rozumiane user experience to ogół wszelkich wrażeń, reakcji i zachowań użytkowników w ramach interakcji z Twoją stroną lub serwisem internetowym.


Profesjonalna analiza user experience polega na badaniu subiektywnego poziomu komfortu, jakości doznań estetycznych i emocjonalnych, poziomu zainteresowania i aktywności na stronie – czyli wszystkiego, co ma związek z użytecznością i przyjemnością korzystania z serwisu. Są to czynniki, które mają pierwszorzędny wpływ na budowanie relacji klienta z marką i produktem. Głównie to dobra opinia użytkownika o stronie decyduje o tym, czy postanowi skorzystać z treści lub usług, które oferujesz, oraz czy odwiedzi ją w przyszłości.


 

Skontaktuj się z nami, a doświadczony zespół analityków Greenlogic zbada Twoją stronę pod kątem użyteczności i komfortu korzystania. Efektem tej analizy jest szczegółowy raport, dzięki któremu wyeliminujesz problemy z user experience oraz poprawisz wygodę użytkowania strony, zyskasz zadowolenie klientów i wzmocnisz wizerunek marki.

 

Analiza projektu graficznego


 

Strona internetowa to często pierwszy punkt kontaktu klienta z firmą. Szata graficzna, rozkład treści i to, jakie wrażenia estetyczne są z nią związane, decyduje nierzadko o decyzji dotyczącej dalszego przeglądania strony i ewentualnego zakupu, a w szerszej perspektywie o wizerunku firmy i jej pozycji rynkowej


 

Skontaktuj się z zespołem Greenlogic, a zbadamy projekt graficzny Twojej strony. Przeanalizujemy właściwy dobór kolorów strony, krój i wielkość czcionek, układ treści, rozmieszczenie elementów graficznych oraz zgodność z aktualnymi trendami tworzenia stron. Dzięki naszym działaniom zwiększysz zaangażowanie i wygodę użytkowników, oraz wzmocnisz charakter i tożsamość marki.

 

Audyt sklepu internetowego


 

Analitycy Greenlogic przeprowadzą kompleksowy, profesjonalny audyt Twojej witryny e-commerce. Szczegółowo zbadają wszystkie elementy związane z działaniem i obsługą sklepu -poziom zainteresowania produktami, wygodę i użyteczność interfejsu, jakość pozycjonowania, tożsamość sklepu, działanie mechanizmów i procedur sprzedażowych. Wezmą pod uwagę także pozostałe czynniki, które przekładają się na optymalizację ścieżki zakupowej, zwiększenie zainteresowania ofertą i podniesienie konwersji sprzedaży.

 

 

Prowadzenie działalności komercyjnej w internecie nie jest łatwe. Nie kończy się bowiem na postawieniu witryny – konieczność obsługi sklepu i zarządzania ofertą handlową, dostawami i płatnościami zabiera czas i generuje koszty. W połączeniu z olbrzymią konkurencją, barierami technologicznymi i komunikacyjnymi, oraz niestabilnym rynkiem powoduje to niepełną realizację założeń sprzedażowych lub jej brak.


 

Nawet jeśli jakiś czas temu Twój sklep był już poddawany analizie, warto okresowo ją powtórzyć – zachowania klientów i sytuacja rynkowa dynamicznie się zmieniają, podobnie jak z czasem zmienia się i rozbudowuje także Twój sklep.


Badania z użytkownikami
i
audyt użyteczności

Badania responsywności

Każda strona internetowa jest kierowana do określonych użytkowników, którzy mają swoje oczekiwania, nawyki i mechanizmy działania, czasem zupełnie inne, niż osoby, które tę stronę tworzą. Poznanie oczekiwań i sposobów działania grupy docelowej serwisu pozwala dostosować go do potrzeb użytkowników i pomaga w pełni wykorzystać jego możliwości.

Najskuteczniejszą metodą optymalizacji użyteczności serwisu są testy z użytkownikami. Tego typu badania są niezastąpione, bo dzięki komentarzom i sugestiom zgłaszanym podczas testów można zorientować się, w jaki sposób odwiedzający stronę faktycznie z niej korzystają i jak radzą sobie z jej obsługą. Same badania z użytkownikami nie sygnalizują jednak wszystkich niedociągnięć interfejsu – na przykład tych, które dotyczą rzadko używanych funkcji serwisu, albo takich, z których użytkownik nie zdaje sobie sprawy.

Audyt użyteczności jest prowadzony przez ekspertów przy wykorzystaniu analizy heurystycznej, list porównawczych, oraz innych metod, które pozwalają w obiektywny sposób ocenić zgodność projektu z obowiązującymi zestawami dobrych praktyk. Profesjonalne badanie usability dostarcza bardzo cennych informacji o problemach z użytecznością, ale nie jest też pozbawione pewnych wad. Nie odnosi się do realnych potrzeb grupy docelowej serwisu i nie diagnozuje problemów komunikacyjnych.

Podsumowując: audyt użyteczności jest nastawiony na obiektywność i szczegółowość, a badania z użytkownikami są raczej subiektywne i ogólne.

Coraz większą część ruchu w internecie generują urządzenia mobilne, biorąc więc pod uwagę statystyki, jest pewne, że spory odsetek wejść na Twoją stronę odbywa się z telefonów komórkowych i tabletów.



Stale rosnąca liczba urządzeń o różnych rozdzielczościach ekranu powoduje, że nawet starannie zaprojektowany serwis responsywny może nie spełniać niektórych wymagań sprzętu. Większość narzędzi do tworzenia stron internetowych uwzględnia już ten trend i pozwala łatwo dostosować witrynę do wyświetlania jej na różnej wielkości ekranach. Wciąż jednak responsywność strony jest traktowana jako pewien dodatek, a nie podstawowa funkcja. Wynika to między innymi z tego, że strony internetowe tworzy się zazwyczaj na wygodnych do pracy środowiskach desktopowych i na dużych monitorach, a ich wersje mobilne są tworzone drugorzędnie względem desktopowych.


Sprawdź i popraw responsywność swojego serwisu korzystając z laboratorium testowego Greenlogic.


 

Badania prowadzone przez Greenlogic łączą w sobie audyt ekspercki i testy z użytkownikami. Pozwala to holistycznie zdiagnozować i wesprzeć proces usprawnienia interfejsu, który faktycznie przełoży się na lepszy odbiór i użyteczność serwisu, a co za tym idzie na lepszą konwersję.

Skontaktuj się z Greenlogic, a zbadamy Twoją stronę pod kątem użyteczności – wskażemy konkretne obszary wymagające poprawy i pomożemy w jej przeprowadzeniu.

 

Referencje

Nasi klienci

  • Logo Ecommerce Partners
  • Logo marki Alan
  • Logo firmy ASPA
  • Logo Wroclaw.pl
  • Logo firmy RCS Polska
  • Logo koncernu Carlsberg
  • Logo Dolnośląskiego Związku Piłki Nożnej
  • Logo Aero.pl
  • Logo grupy MCI Capital
  • Logo Accura
  • Logo codes wholesale
  • Triumph logo
  • Logo Travelplanet.pl
  • Logo firmy GRC advisory
  • Logo firmy JESVA
  • Logo firmy Eko Drewno
  • Logo HOJO clean
  • Logo Euro Industry
  • Logo firmy Milarex
  • Logo firmy Roche
  • Logo IBM
  • Logo kancelarii adwokackiej Kamila Łukowicz
  • Logo pizzerii minipizza.pl
  • Logo GoEnergia
  • Logo firmy ELPIGAZ
  • Logo firmy zdrowegeny.pl
  • Logo firmy Controlling Systems
  • Logo Hartenberg Holding
  • Logo grupy PGE
  • Logo Travelone.pl
  • Logo BETARD
  • Logo portalu hotele24.pl
  • Logo Eurobank
  • Logo firmy Energa

Jak możemy pomóc?

Opisz krótko swój projekt. Skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy ofertę.

 

Wysyłając formularz zgadzasz się na jednorazowy kontakt telefoniczny lub mailowy od naszego przedstawiciela. Nie wysyłamy spamu oraz nie sprzedajemy lub udostępniamy Twoich danych osobowych nikomu.

Zwykle odpowiadamy w ciągu 2 godzin.

 
polski