Analiza danych SEO

Analiza on-site i off-site SEO

Większość ruchu w internecie odbywa się obecnie za pośrednictwem wyszukiwarek. Wszelkie błędy czy niedoskonałości serwisu mają decydujący wpływ na jego widoczność i istnienie w sieci. Często okazuje się, że nawet świetnie przemyślany i przygotowany serwis pozostaje niewidoczny w internecie, ponieważ pojawia się nisko w wynikach wyszukiwania – czasem na kolejnej stronie, albo i wcale. W rezultacie ruch jest znikomy, a sprzedaż kuleje. Pierwszą reakcją na taki stan rzeczy jest często wykupienie reklamy internetowej w postaci banerów lub usługi pay per click. Tego typu rozwiązania posiadają szereg zalet i mogą doraźnie zwiększyć ilość wejść do serwisu. W pewnym momencie może się jednak okazać, że jakość tych wejść jest niska, zaangażowanie gości niewielkie, a poziom konwersji niezadowalający.

Stąd bardzo ważne jest, by odnośniki do strony internetowej pojawiały się w wynikach wyszukiwania w naturalny sposób, a ruch w serwisie był generowany organicznie, co bezpośrednio wpływa na ilość i jakość wejść do serwisu. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie tylko sprawia, że użytkownicy chętniej korzystają z serwisu, ale przekłada się też na większy prestiż marki.

W ramach profesjonalnego audytu SEO serwis internetowy jest sprawdzany pod kątem jego widoczności w wyszukiwarkach. Badanie obejmuje zarówno on-site SEO, czyli kwestie dostosowania konstrukcji badanego serwisu do współpracy z robotami wyszukiwarek internetowych, jak również off-site SEO, czyli analizę czynników zewnętrznych wpływających na pozycje. Są to między innymi popularność i autorytet strony (mierzone za pomocą analizy jakości linków zewnętrznych), oraz sygnały spływające z sieci społecznościowych.

Skontaktuj się z Greenlogic i przeprowadź kompleksowy audyt SEO swojej strony. Zbadamy Twój serwis pod kątem struktury odnośników, przeanalizujemy treści i słowa kluczowe. Sprawdzimy jakość linkowania wewnętrznego oraz linków wychodzących i przychodzących, a także hierarchię podstron. Zadbamy o zastosowanie odpowiednich znaczników i rozwiążemy inne problemy ze strukturą strony – duplikaty treści, błędne przekierowania, oraz wszystkie inne czynniki wpływające na widoczność Twojego serwisu. Doradzimy i wdrożymy działania, dzięki którym Twoja strona ukaże się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zwiększy to liczbę wejść w ruchu organicznym i poprawi jego jakość, a w konsekwencji wzmocni zainteresowanie użytkowników i renomę Twojej witryny.

 

Analiza profilu linkowego

Dobra pozycja w wyszukiwarkach, silny ruch organiczny i duża liczba wejść to jeszcze nie koniec działań SEO. Wraz ze wzrostem popularności strona staje się obiektem zainteresowania nie tylko ze strony autentycznych klientów i zaangażowanych członków społeczności, ale także różnego rodzaju nieproszonych gości. Nieaktualna lub źle sprofilowana kampania marketingowa może psuć ruch na stronie generując puste wejścia i zwiększając współczynnik odrzuceń. W sieci nie brak też przestępców i spamerów, którzy wyszukują popularne serwisy i potrafią przechwycić część ruchu, lub wręcz podszywają się pod nie. Dużym zagrożeniem jest również kradzież treści. Oprócz groźby wyłudzenia danych i zarażenia strony wirusami, takie sytuacje powodują też spadek jej wartości w rankingu wyszukiwarki. Algorytmy śledzą bowiem powiązania między łączami w całym internecie i automatycznie uznają stronę, do której prowadzą linki spamerskie, za mniej godną zaufania. W konsekwencji pozycja w wynikach wyszukiwania szybko spada.

Napisz lub zadzwoń do Greenlogic, a nasz zespół wprowadzi zaawansowane rozwiązania, które pozwolą na monitorowanie jakości odnośników prowadzących do Twojego serwisu. Sprawdzimy, czy Twoja witryna nie jest zagrożona zdyskwalifikowaniem jej przez wyszukiwarki. Pomożemy też w podjęciu działań zapobiegawczych, które pozwolą uniknąć tego losu. Jeśli jednak okaże się, że Twoja witryna znalazła się już na czarnej liście Google, wykorzystamy dostępne narzędzia, by wyeliminować niepożądane powiązania i nakłonić wyszukiwarki do ponowienia ewaluacji i przywrócenia właściwej pozycji Twojej strony.

 

Analiza fraz i pozycji w SERP

SERP (Search Engine Results Page) to uszeregowana lista stron pojawiająca się po wpisaniu słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej. Część tych wyników to linki reklamowe zamieszczone przy pomocy kampanii pay per click. Część to wyniki organiczne, unikatowe dla danego zapytania i wyselekcjonowane przy pomocy algorytmów wyszukiwarki. SERP to strona, która jest bezpośrednim i nierzadko ostatecznym efektem działań pozycjonowania stron internetowych i reklamy w internecie. Nie bez powodu jest to jeden z głównych obszarów zainteresowania specjalistów branży SEO i reklamodawców internetowych.

Profesjonalna analiza SERP ma na celu badanie pozycji strony dla słów kluczowych powiązanych z serwisem, oraz dobór metod zmiany tych pozycji względem konkurencji.

Przeprowadź z Greenlogic profesjonalną analizę SERP słów kluczowych, które dotyczą Twojego serwisu internetowego. Sprawdź, czy wpisują się one odpowiednio w obowiązujące trendy wyszukiwań internetowych i zapoznaj się z raportem porównawczym, w którym porównasz pozycje swojej marki z wynikami serwisów konkurencji. Zdiagnozujemy problemy, doradzimy i pomożemy w odpowiednim pozycjonowaniu Twojej strony.

Audyt SEO na wszystkie urządzenia
Wyniki wyszukiwania tzw. SERP
polski