Doradztwo transakcyjne ecommerce

Wprowadzenie i credentiale

Jako firma od samego początku ściśle związana z branżą e-commerce, jesteśmy specami w zakresie doradztwa transakcyjnego. Wiedza i doświadczenie sprawiają, że nasze analizy stanowią cenne źródło informacji na temat aktualnego stanu firmy, która podlega transakcji. Począwszy od wstępnych analiz, po pełny przegląd wielkości udziału, jakości ruchu i użyteczności strony sklepu e-commerce – w Twoje ręce trafia pełny raport zawierający najpotrzebniejsze informacje na temat firmy i jej konkurencji.

W ciągu wielu lat od powstania Greenlogic doradzaliśmy już takim spółkom, jak Hartenberg Capital, dla którego wykonaliśmy analizę podczas przejęcia firmy 5. 10. 15. Byliśmy odpowiedzialni za wykonanie analizy modelu biznesowego, ewaluacji źródeł ruchu i jego prognozę. Pomogliśmy także w negocjacjach podczas przejęcia takich biznesów e-commerce, jak Łazienkaplus.pl, oraz współuczestniczyliśmy w podobnych projektach dla grupy M&A advisory. Nasze spostrzeżenia ukształtowały obecne strategie rozwoju wyżej wymienionych firm i wzbogaciły nasze doświadczenie. Współpraca z międzynarodowej rangi spółkami doskonale poszerzyła naszą wiedzę i pozwoliła nam zdobyć uznanie w domenie doradztwa transakcyjnego.

Sesje Q&A

W oparciu o wiedzę i doświadczenie uzyskane przy koordynacji projektów, ustalamy kwestionariusz najważniejszych pytań, które warto zadać, zanim dojdzie do przypieczętowania transakcji. Zanim zostaną powzięte ostateczne decyzje, warto poznać cele i założenia, którymi kieruje się przedsiębiorstwo będące przedmiotem transakcji.

Pytania te mają służyć lepszemu rozeznaniu się w mocnych i słabych stronach firmy, dotychczas podejmowanych strategii zarządzania i motywacji pracowników. Wszystko po to, aby dokładnie poznać grunt, na którym za chwilę postawisz swój biznes. Dokładne rozeznanie się w aktualnej sytuacji firmy pozwoli również opracować skuteczne kroki prowadzące do wzmocnienia jej pozycji na rynku. Dobra strategia wymaga dogłębnej analizy wstępnej. Nasza Sesja Q&A to dobry start.

Analiza rynku online retail oraz wielkości udziału

Dokładne poznanie aktualnej sytuacji rynku oraz wielkości udziału przedsiębiorstwa będzie pozwalało ocenić, czy dotychczasowe strategie rozwoju firmy były adekwatne, czy też sytuacja skorzysta na ich modyfikacji. Analiza rynku to podstawowy krok podczas analizy finansowej, pozwalająca określić potencjał sprzedażowy firmy.

Na podstawie zebranych informacji będziesz w stanie stwierdzić, czy opłaca się inwestować w firmę, czy istnieje potencjał do jej dalszego rozwoju. Analiza wielkości udziału pozwala określić, jakie są rokowania firmy pod względem finansowym. Z tego powodu jest to najważniejszy krok podczas analizy przedsiębiorstwa.

Określenie i analiza konkurencji

Świadomość aktualnych działań konkurencji jest pierwszym krokiem na drodze do szybkiej poprawy rentowności firmy. Znając posunięcia rywali, będziesz w stanie ubiec ich w drodze do celu, oraz wykorzystasz zaniedbywany przez nich aspekt do własnych celów.

Dobra analiza konkurencji zakłada analizę wielu czynników. W grę wchodzi nie tylko aktualny stan ekonomiczny, społeczny, marketingowy, ale także przyszłe cele oraz środki, którymi posługuje się konkurencja, aby je osiągnąć. Możliwość przewidywania posunięć konkurencji możliwa jest za sprawą wnikliwej analizy zebranych danych.

Analiza pozwala także na określenie mocnych i słabych stron firmy w porównaniu do jej konkurencji. Pozwala określić, które aspekty działalności wyprzedzają konkurencję, są oryginalne i stanowią mocną stronę przedsiębiorstwa. Wskazuje również jednoznacznie pola do poprawy: to w tych aspektach potrzebna będzie wytężona praca, aby dorównać konkurencji.

Analiza wielkości i jakości ruchu

Zanim przystąpimy do realizacji transakcji, musimy wziąć pod uwagę także to, czy firma przynosi zyski, oraz w jaki sposób rozkłada się na niej ruch użytkowników. Musimy zadać sobie następujące pytania: czy jest to ruch wartościowy, przynoszący zyski, czy też pusty. Niski współczynnik odrzuceń i wysoki poziom konwersji to oczywiście dobre znaki, świadczące o powodzeniu strony.

Z drugiej strony, wykryte problemy z ruchem na stronie nie muszą oznaczać, że zawarcie transakcji będzie błędem. Niska konwersja może oznaczać wiele rzeczy, także problemy z odpowiednim ustrukturyzowaniem zawartości strony. Być może drobne zmiany pozwolą zapoczątkować dramatyczne zmiany. Właśnie takie aspekty próbujemy przeanalizować podczas oceny jakości ruchu. Podajemy nie tylko słabe strony, lecz także propozycje ich ulepszenia.

Wielkość ruchu również nie jest bez znaczenia. Za pomocą przeanalizowanych danych pomożemy stwierdzić, czy biznes wykorzystuje maksimum swojego potencjału. Zaproponujemy również możliwe ścieżki rozwoju. Wiemy, co zrobić, by zwiększyć ruch, a co za tym idzie, także sukces biznesu e-commerce.

Audyt ecommerce i user experience

Chcemy, aby Twój nowo zakupiony e-biznes przynosił zyski. Czasem wymaga to ponownego przyjrzenia się strukturze informacji w obrębie serwisu. Sprawdzimy, czy poruszanie się po stronie nie sprawia problemów potencjalnym użytkownikom, oraz czy wszystkie procesy procesu sprzedażowego działają sprawnie.

W e-biznesie o sukcesie i porażce często decyduje szybkość. Dlatego kładziemy szczególny nacisk na przejrzystość layoutu i treści. Zakupy w Twoim e-sklepie powinny być przyjemnością od początku do końca. Dzięki naszej wnikliwej analizie przedstawimy sposoby na to, aby to umożliwić.

Audyt ścieżki sprzedażowej pozwoli na wychwycenie podstawowych błędów nawigacji, co docelowo doprowadzi do jej skrócenia i lepszych efektów sprzedażowych. Wiemy, czym powinien się charakteryzować dobry e-biznes, aby przyciągnął i zaangażował użytkowników.

Dodatkowo ważnym elementem w każdym biznesie jest użyteczność – serwis przyjazny użytkownikowi sprzedaje więcej i ma wielu zaangażowanych klientów. Przeprowadzamy kompleksowe audyty user experience, uwzględniające testy z udziałem użytkowników. Dzięki temu dokładnie poznasz swój e-biznes od strony potencjalnego klienta i zrozumiesz jego sposób myślenia, co pośrednio przełoży się na wyniki sprzedażowe.  

Analiza off-site i on-site SEO

Gruntowna analiza SEO to “wisienka na torcie” – proces, który czyni biznes online jeszcze bardziej klarownym i łatwym w nawigacji. Podczas optymalizacji serwisu bierzemy pod uwagę zwłaszcza twoich klientów – chcemy zaprezentować im to, czego szukają, w jak najlepszej formie. Dlatego bierzemy pod uwagę wiele czynników.

Sprawdzamy szybkość witryny i inne błędy techniczne, które mogą utrudniać poruszanie się po stronie, a tym samym utrudniać, lub wręcz uniemożliwiać dokonanie transakcji. To, co przeszkadza użytkownikowi, może również przyczyniać się pośrednio do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego zwracamy szczególną uwagę na to, w jakim stanie technicznym znajduje się strona.

Kwestią dużej wagi jest także czytelność strony i aspekty takie jak adekwatność zawartości podstron. Czy użytkownicy są w stanie odszukać na podstronie informacje, na których im zależy, czy też są niecelowo wprowadzani w błąd? Czy na stronie znajduje się wystarczająco dużo treści opisującej zawartość? Te, i inne kwestie to przedmiot naszych działań.

Analizujemy również skuteczność niedawno przeprowadzanych kampanii marketingowych online. Sprawdzamy, czy wszystkie zostały dobrze zaprojektowane i wdrożone. Nieudolnie przeprowadzona kampania internetowa może wciąż szkodzić biznesowi i wpływać negatywnie na jej pozycje. Mamy sposoby na to, by poradzić sobie z takimi problemami. Wszystko po to, aby zakup biznesu e-commerce nie wiązał się z dodatkowymi kosztami.

polski